Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Anders

#8301 Det er Corydon og co der mister troværdighed, ikke danskerne eller danmark.

2014-01-27 15:37

Det er Corydon og co der mister troværdighed, ikke danskerne eller danmark. Corydon skulle have givet danskerne en chance for at sige fra, før han indgik en aftale med Goldman Sachc. Danskerne kan ikke tage sig af at Corydon og co mister sin troværdighed. Det er en fejlslagen ledelses politik og det skal danskerne ikke bøde for. Regeringens første prioritet må være sin troværdighed overfor sin egen befolkning.

Måske er det på tide at der bliver indskrevet i grundloven regler for hvad staten/regeringen kan sælge fra, uden at der har været en folkeafstemning, eller at den i det mindste har været til offentlig debat før sagen afgøres. Hvis Corydon og co fuldføre sine plane med Goldman Sachc, hen over hovedet på over 100000 utilfredse og bekymrede danskere, så vil jeg mene at det er et svigt af den almindelige danskers, og så har regeringen og co mistet al sin troværdighed overfor sin egen befolkning.


Gæst

#8302

2014-01-27 15:38

Hvorfor er det så vigtigt for den røde regering/Helle Thorning, at nedlægge Danmark," (Er der mon en gulerod i den anden ende)hvis Danmark bliver sat under administration af EU. og efterfølgende skal udskifte Dannebro med et EU-flaget, det vil sikkert se pænt ud på Amalienborg. Socialdemokraterne har altid været Dansker fjendtlige selv om de får økonomisk støtte fra Dansk fagbevægelse/LO.(Mod medlemmernes ønske) Så træder/pisser de på de LO. medlemmerne som betaler til dem.
Alle husker sikkert, at Helle Thorning startede med at fjerne grænsekontrollen, og hæve ulandsbistanden," Kun for at vise at nu ville hun/socialdemokraterne bestemme," den politik er som taget ud af filmen 1984.
Navnet DONG, Dansk olie og naturgas siger da at det er Dansk og skal forblive Dansk.

Gæst

#8303

2014-01-27 15:38

Fuldstændig til grin at folk herinde takker enhedslisten for...hvad? Har de måske trukket tæppet under Danmarkshistoriens mest korrupte regering? NEJ; DET HAR DE IKKE! Fuck EL!

Gæst

#8304 TV2 Corydon melder ud nu,

2014-01-27 15:38

Corydon afviser Dong-forhandlinger med pensionskasser
Af Hans Redder 27. januar 2014, 16:09
Finansminister Bjarne Corydon vil senere i dag meddele repræsentanterne fra en række danske pensionskasser, at han ikke ønsker at indlede nye forhandlinger om salg af Dong-aktier.

Det erfarer TV 2.
Læs også: Goldman Sachs: Vi håber aftalen gennemføres snart
En gruppe fagforeningsformænd, der repræsenterer fire store danske pensionskasser, tilbød søndag aften pr. mail finansministeren at ”matche” tilbuddet fra Goldman Sachs, og at de var villige til at forhandle i ”allerhøjeste tempo.”
Finansminister Bjarne Corydon har kaldt henvendelsen "useriøs" og vil altså senere i dag afvise de fires tilbud formelt.
Læs også: Dongs ’redningsmænd’ ejer aktier i Goldman Sachs
Aftale vedtages i denne uge
Aftalen om salget af en stor aktiepost i det statslige energiselskab Dong Energy til amerikanske Goldman Sachs har medført massiv kritik. Tidligere statsminister Poul Nyrup har eksempelvis kaldt aftalen for en katastrofe.
Salget skal formelt set vedtages af Folketingets finansudvalg på torsdag - regeringen, Venstre og de Konservative har meddelt, at de stemmer for.
Læs også: Thulesen Dahl og Corydon i heftig DONG-debat
I morgen, onsdag, er Bjarne Corydon kaldt i samråd for at svare på spørgsmål om aftalen. Mere end 150.000 har skrevet under på en online underskriftsindsamling, der protesterer mod salget til den omdiskuterede investeringsbank.

Gæst

#8305 Re: Problemet er at Rohde og Messerschmidt ikke er interesseret i at holde tale i demonstrationen

2014-01-27 15:39


Gæst

#8306

2014-01-27 15:39

Den danske stat går glip af mange skattekroner hvis G S skyder penge i foretagendet og DONG har formået et prestigeprojekt som Goldman Sachs gerne vil have snablen ned i. DONG skal blive på danske hænder

Gæst

#8307

2014-01-27 15:41

Med denne aftale har socialdemokratiet endnu engang bevist deres arrogance og med dette endnu et søm til deres ligkiste.

Gæst

#8308 jeg har modtaget mail fra Stine Carsten Nielsen

2014-01-27 15:41

Tak for din henvendelse!

Jeg får dagligt så mange mails, at jeg ikke kan nå at besvare dem alle.
Alle mails bliver dog læst og indgår i mine politiske overvejelser.

Hvis din henvendelse drejer sig om møder eller andre kalenderaftaler, er du velkommen til at kontakte min sekretær Lonnie.Thelander@ft.dk,
tlf. 33 37 47 48

Handler det om presse kan du også kontakte pressechef Andreas Hemmeth, rvanbh@ft.dk, tlf. 61 62 40 26


Venlig hilsen

Sofie Carsten Nielsen
MF og gruppeformand, Radikale Venstre

Gæst

#8309 Indtag Folketinget og smid dem ud

2014-01-27 15:41

Indtag Folketinget og smid dem ud

Gæst

#8310 Er vi stadig i en dialog fase?

2014-01-27 15:42

Jeg tænker på alle de der her på siden vil skrive til nogle
af hovedskurkene bag denne aftale ... tror I virkelig at det får det
til at ændrer de forfærdende ting de har gjort mod Danmark.
Skrive til Bjarne Corydon (Jamen Nyrups brandtale til ham gjorde jo
intet indtryk?) skrive til Sofie Carsten Nielsen - Hun indrømmer at hun ikke
har sat sig ind i tingene. Og er i mine øjne bare en selvfed person
uden kompetencer til at stå i spidsen for noget som helst.

Ja, prøv bare - men jeg tror ikke I får noget ud af det.

Tænk hellere over hvordan vi får dem fjernet.

Gæst

#8311 Re: jeg har modtaget mail fra Stine Carsten Nielsen

2014-01-27 15:44

#8308: - jeg har modtaget mail fra Stine Carsten Nielsen

Ja, og det var så alt du fik ud af det .... Har vi ændret noget ved

deres "herligheders" skalten og valten med Danmark ved at få et sådant arrogant

svar fra dem? Skal vi takke dem fordi de har sat et autoreply på deres email -

mens de nyder kick back pengene fra Goldman Sachs ?


Gæst

#8312

2014-01-27 15:44

Fortjenester skal ikke havne i skattely.

Gæst

#8313

2014-01-27 15:44

Er vi ikke blevet kloge af skade. Hvorfor give dem skatte frihed igen ? (jvf,ISS sagen). Krisen skulle jo gøre at vi handler mere etisk Hvorfor så fortsætte af den vej. Den kloge nare den mindre kloge.
Underskriver

#8314 Re:

2014-01-27 15:45

#6169: -

 

Citat: "Lad befolkningen købe aktier, med den pris bliver de alle millionærer, og lad os så skifte den ledelse ud der rager til sig eller bedre sæt dem i fængsel, det er befolkningen der ejer Dong ikke ledelsen i Dong."
Som du selv skriver er det befolkningen( brugere/skatteydere ), der ejer, samt betaler. Så incl. afgifter salg mm. køber vi ( aktier ) konstant, at ledelsen så forvalter vores værdier mere i egen interesse end vores, kan vi jo se nu, idet de endnu engang prøver at tage os ved næsen
Gæst

#8315

2014-01-27 15:46

hvad har ham Corydon gang i? Er han i lommen på Goldman Sachs eller hvad?

Gæst

#8316 Re: jeg har modtaget mail fra Stine Carsten Nielsen

2014-01-27 15:46

#8308: - jeg har modtaget mail fra Stine Carsten Nielsen

Du har i det mindste fået et svar, Corydon har ikke engang autosvar.. Men fedt at du har skrevet en mail!!


Gæst

#8317 Desuden er jeg gået til pressen med det!

2014-01-27 15:47


Gæst

#8318 Re: Det er Corydon og co der mister troværdighed, ikke danskerne eller danmark.

2014-01-27 15:47


Gæst

#8319 Jeg har videresendt min mail til Stines pressechef

2014-01-27 15:48


Gæst

#8320

2014-01-27 15:49

Godt I reagerer!

Gæst

#8321

2014-01-27 15:50

Jeg er helt enig i at det her er SÅ forkert. Men som andre har skrevet herinde, så deltager jeg heller IKKE i demostrationen, hvis det kun er røde talere, og jeg tror at rigtig mange har samme holdning.

Gæst

#8322 Re: Det er Corydon og co der mister troværdighed, ikke danskerne eller danmark.

2014-01-27 15:50

#8301: Anders - Det er Corydon og co der mister troværdighed, ikke danskerne eller danmark.

Jeg vil skide på Corydons troværdighed. Stop den aftale nu.


Gæst

#8323 Re: Er vi stadig i en dialog fase?

2014-01-27 15:52

#8310: - Er vi stadig i en dialog

Det er i det mindste et forsøg, efterhånden har jeg brugt mange dage på det her, både med medier og sociale medier, men det hele bliver overskygget af EL's insisteren på at partipolitik stadig skal håndhæves (altså ingen fra den andel fløj til demo'en) hvilket virkelig sætter en kæp i hjulet for rigtig mange mennesker! Drop personlige og politiske holdninger, vi bliver nød til at stå sammen! Og nej, dialog er ikke en løsning, blot et provokationsmiddel.


Gæst

#8324

2014-01-27 15:54

Den borgerlige presse (for vi har desværre ikke andet)forsøger ustandseligt at fortælle befolkningen, at det er Bjarne Corydon der vil sælge de 19% af Dong til Goldman Sachs, hvorfor holder Løkke sin kæft?

Gæst

#8325

2014-01-27 15:55

Jeg mindes ikke at have set nogen så dumstædig so9m Corydon. Fyr ham. Han er jo ikke en gang valgt til folketinget. Nyrup begik også en fadæse, da han solgt TDC, men han har dog erkend at det var dumt.