Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#7901

2014-01-27 11:38

Alt som er dansk bliver snart solgt helt fra. I flæng kan nævntes bilinspektionen, mærsk har fået vores olie, lufthavnen osv. Togene har vi fået lov at beholde, men de giver jo også tab, så dem beholder vi lidt endnu.

Gæst

#7902

2014-01-27 11:39

skal sælges til en dansk virksomhed.

Gæst

#7903

2014-01-27 11:39

Goldman Sachs var en af hovedårsagerne til den økonomiske krise. Hvis vi giver dem indflydelse på vores energipolitik i Danmark, kan vi vel lige så godt ansætte Stein Bagger som direktør i DONG.

Gæst

#7904 Jeg har på fornemmelsen at Frank bremser med et mistillidsvotum!

2014-01-27 11:39

Der er for meget revolutionist i Frank Aaen

til at han bare ligger i sofaen med en fladbamse

ligesom Lukus-Løkke gør!
Hans Christiansen

#7905 Glemmer du, så husker jeg det ord for ord.....

2014-01-27 11:40

Fuld af undren over at Bjarne Corydon og Socialdemokraterne, de Radikale og SF fastholder at handle med Goldman Sachs. Skal ikke her gentage alle argumenterne imod - de er i min optik helt relevante. Der foreligger nu en dansk, solvent og tilsyneladende villig alternativ løsning, som blankt afvises af Bjarne, Socialdemokraterne, de Radikale og SF - på trods af, at den GS deadline for tilbud ligger mange måneder frem. Ingen har indtil nu kunne argumentere for, hvorfor Bjarne, Socialdemokraterne, de Radikale og SF fastholder, at det er NU, handlen skal ratificeres i Folketinget.

Jeg og formentlig mange flere vil huske dette synspunkt. Ærgerligt, at man som socialdemokrat i en menneskealder og efter at have set igennem fingre med regeringens mange skavanker, nu skal se sig om efter et andet parti ved næste valg. Slemt for mig, at alternativerne er helt uspiselige på højrefløjen - så mon ikke det bliver enhedslisten. Bjarne - i disse tider skal man argumentere for sine valg - det er ikke længere nok at gøre det til en tillidssag. Det er IKKE den bedste løsning før det er påvist, at den danske løsning ikke dur. Og det kræver i det mindste, at det danske tilbud bliver talt igennem i Finansministeriet.

Gæst

#7906

2014-01-27 11:41

Man skulle tro der var nogen der får penge under bordet hvis de sælger det til goldman Sachs

Gæst

#7907 Der tikker 35 stemmer ind Per minut, vi vinder!

2014-01-27 11:41

Sådan bliver det!

Gæst

#7908 Re:

2014-01-27 11:42

#7906: -  

 Det er så indlysende at det er der!


Gæst

#7909

2014-01-27 11:42

Ud til højre med Goldmann Sachs. Hvis der virkelig er så mange penge i en investering i Dong, så lad dem da for guds skyld blive i Danmark, så skatterne af overskud også bliver her.

Gæst

#7910

2014-01-27 11:42

Send Bjarne hen hvor peberet gror.

Gæst

#7911 EB Corydon tal tæmme oprør

2014-01-27 11:43

Der er lagt op til højlydt diskussion, når Socialdemokraternes folketingsgruppe mødes til gruppemøde tirsdag klokken 11.

En række MF'ere har i løbet af weekend luftet deres utilfredshed med, at partiet støtter et salg af knap en femtedel af energiselskabet Dong til investeringsbanken Goldman Sachs.

Finansminister Bjarne Corydon (S) har derfor nu meldt sin ankomst på gruppemødet, hvor han vil give en redegørelse omkring salget.

- Det er helt naturligt, at finansministeren på gruppemødet i morgen kommer og giver en brief på, hvor vi er henne i det her, siger gruppeformand Henrik Dam Kristensen (S) til Ekstra Bladet.

- Bjarne vil adressere de spørgsmål og den debat, der har været de seneste par døgn, forklarer han.

Se også: 150.000 danskere: Nej tak til otte mia. fra Goldman Sachs

Se også: Dobbeltmoral? Fagbosser køber selv Goldman Sachs-aktier

Mangler mellemregninger
Blandt de skeptiske S-medlemmer er Orla Hav. Han ser frem til Bjarne Corydons forklaringer.

- Først og fremmest håber jeg på at få nogle ordentlige argumenter, som folk kan forstå.

- Det har du ikke fået endnu?

- Jeg har fået at vide, at det samlet set er den bedste løsning, men jeg synes, jeg mangler nogle mellemregninger.

- Så du forventer at få indsigt i de afviste tilbud på Dong-andelen?

- Ikke nødvendigvis, men hvis der er en stor overordnet plan, hvor man siger, det er det her, vi har søgt folk til at være med til. Og de folk har vi bedt om at tage en pæn stor pose penge med, så snærper det ind.

- Det er klart, at når man står over for så massiv en reaktion, som den vi ser i øjeblikket, så er der behov for nogle gode argumenter, så folk kan forstå det. Jeg opfordrer til, at vi får dem på bordet, siger den tidligere nordjyske regionsformand til Ekstra Bladet, og afslører det centrale spørgsmål, han kræver svar på:

- Hvad er den store plan for, hvad der skal ske med Dong?

Gæst

#7912

2014-01-27 11:43

Måske er jeg lidt dum, men jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan et statsligt aktiesalg, kan give penge til DONG? - Det er statskassen, der profiterer, men måske finansministeren kan give mig en forklaring...

Gæst

#7913

2014-01-27 11:44

..

Gæst

#7914

2014-01-27 11:44

Tak for at i oprettede denne protest, det kan da ikke være rimelig at landets øverste ministre tillader at danske værdier skal gå til udenlandske firmaer der opretter skatteunddragelse i udlandet.

Gæst

#7915

2014-01-27 11:44

DK skal ikke handle med investor som ikke ønsker at betale skat til Danmark

Gæst

#7916 Re: Radio 24-7

2014-01-27 11:45

#211: Niels Christian Cederberg - Radio 24-7

Nej til Goldman Sachs og Dong


Gæst

#7917 Tak til Ole Hav (S)

2014-01-27 11:45

,

Gæst

#7918

2014-01-27 11:45

Danske værdier som er oprettet i Danmark, af danskere, skal forblive på danske hænder.
Jeg tror ikke regeringen er indforstået med dette faktum, men undre af, at blå blok er lige så forhippet på at forgylde deres "mås" med eventuel en form for returkommision.
Gæst

#7919

2014-01-27 11:45


Dong er dansk basta.,

Gæst

#7920 Sæt Thornings & Corydons ejendomme til salg og landsforvise dem

2014-01-27 11:46

Men inden det skal de rulles i tjære og fjer og det kan vi passende gøre på torsdag .

Gæst

#7921

2014-01-27 11:46

To the Dark Cabal: You are already defeated, you lost the grand game, it was never intended that you should win.
If you draw now you save money, otherwise they will go to my country and nothing for you- at all. The light is already shining in many places on earth, a matter of time, you will be accountable for all your crimes. Get out of my country now ...
Regards from a small light, and soon will shine in abundance.

Gæst

#7922

2014-01-27 11:46

Føj for en arrogant regering

Gæst

#7923

2014-01-27 11:47

Man kan især undre sig over at politikerne synes at det er helt i orden ikke at betale skat af sine investeringer! Det skal alle vi andre.

Gæst

#7924 The Economic Hit Man

2014-01-27 11:48

Prøv engang at læse denne bog:
http://www.amazon.com/Confessions-Economic-Hit-John-Perkins/dp/0452287081

Når man læser definitionen af såden er det noget med at: “to encourage
world leaders to become part of a vast network that promotes U.S. commercial interests.
In the end, those leaders become ensnared in a web of debt that ensures their loyalty.
We can draw on them whenever we desire—to satisfy our political, economic, or
military needs. In turn, they bolster their political positions by bringing industrial parks,
power plants, and airports to their people. The owners of U.S. engineering and
construction companies become fabulously wealthy.”

Er vi ved at blive narret?...

Gæst

#7925 Tænketank Cevea opfordrer Corydon!

2014-01-27 11:48