Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#76

2014-01-20 07:44

Hvad skal Frits Schur nu opnå, samtidig med at han sidder på pengekasssen til sikkert en pæn del af tilskuddene til Venstre, omtalt i bogen "kammerherren"

Gæst

#77

2014-01-20 07:45

præcis , slige sager burde ud i folketingsvalg...
Xyzzy

#78

2014-01-20 08:29

Goldman Sachs er den fremtrædende repræsentant for Ondskabens Imperium.

Gæst

#79

2014-01-20 08:32

Kerneydelser for samfundet skal ikke underlægges spekulation af selskaber, der giver pokker i samfundsmæssige interesser og kun går efter hurtig profit.

Gæst

#80

2014-01-20 08:48

Alt det pjat med salg og privatisering

Gæst

#81

2014-01-20 08:57

De af os der fulgte med i den amerikanske finanskrise og specielt det der kom frem i tiden derpå. Vi stoler ikke på GS som en troværdig partner.
KlapHatteRevseren
Gæst

#82 Re:

2014-01-20 09:06

#7: - "Et godt initiativ, men hvad skal vi med alle de asiatiske singler, det virker useriøst"

Hvad har det lige med salg af DONG andele at gøre?? Se, DÈT er USERIØST!

 

Midtfynborger

#83

2014-01-20 09:13

Jeg har en ny konspirationsteori på plads:
Kan I huske Sass-Larsens overraskende rockersag, der gjorde, at han ikke bliv finansminister? Men så kom Corydon ud af intetheden ..., det var måske GoldmannSachs, der trak i trådene fordi de havde brug for en mand, som ville danse efter deres pibe?
Trekanitten
Gæst

#84 Hvem ejer egentlig det danske elnet?

2014-01-20 09:18

DONG er så vidt jeg husker det opstået p.g.a. olie og naturgas udvindingen i Nordsøen.

Siden hen har DONG (læs staten:) overtaget mere og mere af den nationale forsynings infrastruktur Naturgas SYD eksisterer ikke mere, flere regionale og lokale elforsynings selskaber er også opslugt af DONG - og det har ikke gavnet den danske forbruger en døjt.

Tværtimod! Mens alle de aber der skal holde styr på "firmaet" laver den ene bommert efter den anden, OG! bliver belønnet fyrsteligt for det.

Statsligt tyveri er mere reglen end undtagelsen. En disciplin der udføres med stor dygtighed indenfor mange områder. Corydon min bare røv!


Gæst

#85

2014-01-20 11:00

Goldman SUCKS. STOP DEM !.
sapadap

#86 Dong

2014-01-20 11:00

STOP Goldmann SUKS.
sapadap

#87 DONG

2014-01-20 11:01

STOP Goldman SUCKS
sapadap

#88 stop

2014-01-20 11:01

Goldmann Susks

Gæst

#89

2014-01-20 11:10

Hvis Corydon havde været Formand for Nebraskas
Brugsforening,så havde Han været jaget væk for længe siden.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-20 11:28



Gæst

#91 Re:Fik lige en stille griner :-)

2014-01-20 11:29


Gæst

#92

2014-01-20 11:34

Hvordan kan regeringen komme i tanker om at sælge os til sådan et svindelfirma - jeg så også tv-udsendelsen og var rystet over ar det kunne lade sig gøre. De kalder deres egne kunder for "idioterne" !!
Niels Christian Cederberg
Underskriftindsamleren

#93 Re: Hvem ejer egentlig det danske elnet?

2014-01-20 11:42

#84: Trekanit - Hvem ejer egentlig det danske elnet?

Men det hjælper jo slet ikke at sælge den monopoliserede el- og energiforsyning til private investorer. Mig bekendt giver det heller ikke bedre priser eller service til kunderne.

Hvis DONG bliver på statens hænder er der større mulighed for at gennemføre fremtidige energiideologier. Herunder også en opsplitning af selskabet til mindre enheder, der reelt vil give større grundlag for et frit el-marked hvis man så sælger fra enkeltvis.

Hvis det altså er det man ønsker.

Hvis Goldman Sachs sætter sig på det hele, så er det slut med alle fremtidige ideologiske drømme om vores fælles energiforsyning.

Jeg savner perspektiv i den handel! Den er kortsigtet og helt hul i hovedet.


Gæst

#94

2014-01-20 12:10

Handlen er nok allerede sket. Dette er døden på demokratiet og Danmark som fri nation.

Gæst

#95

2014-01-20 12:18

Danmarks regering sælger ud. Det er meget skræmmende i forbindelse med al den mørklægning regeringen insisterer på.. Der er ikke én eneste ting i den politiske verden der afviger fra Agenda 21. Rød eller blå. Demokrati er en meget intelligent udtænkt illusion.
Trekanitten

#96 Re: Re: Hvem ejer egentlig det danske elnet?

2014-01-20 12:40

#93: Niels Christian Cederberg - Re: Hvem ejer egentlig det danske elnet?

NCC: Det var jo netop min pointe med indlægget.

EL sektoren er gennem tiderne, til stadighed, overtaget af nye ejere - som hele tiden er blevet større og større, uden at det har gavnet forbrugeren, som før var medejer - for til sidst at ende som statsejet. Tyvstjålet, hvis du spørger mig!

Dette er nu også på vej væk fra at være statsejet til at være delvist ejet af et udenlandsk finansielt foretagende.

Det gavner ingen.

 


Gæst

#97

2014-01-20 12:45

Goldman Sachs kender ikke til den solidariske tanke gang og Danskere som helhed. Corydon fatter ikke hvor mange arbejdspladser, der ville blive skabt ved en afgiftsnedsættelse af energiafgifterne. Hvordan kan man få vetoret med kun 19% af aktiemajoriteten. Det er ikke bare en ommer, det er et bevis på komplet uduelighed

Gæst

#98

2014-01-20 12:49

DONG skal vedblive at være dansk. Der har været solgt nok ud allerede, det skal der sættes en stopper for. Det er på høje tid. - Hvad i alverden tænker de på, beslutningstagerne? De er ikke dumme, men hvad er de så?

Gæst

#99 Privatisering af kerne-infrastruktur

2014-01-20 13:23

Det er nærmest skræmmende, og det skal naturligvis standses.

Det burde måske overvejes når/hvis grundloven revideres, at grundlovssikre vores fælles ejendom (infrastruktur), så en flok tilfældige politikere ikke kan sælge ud af værdierne når det tilfældigvis synes at passe dem bedst. Driften kan for min skyld gerne udliciteres.

Gæst

#100 DONG vs. folkeskoler

2014-01-20 13:27

Prøv at sammenligne "DONG" med "folkeskole": At man kan sende sine børn i privatskoler er helt legitimt, sålænge man ved hvad de går ind til. Det straks noget helt andet, hvis det var folkeskolen og gymnasiet der blev privatiseret. Ikke mindst hvis det var GS man ville sælge til!