Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs
Kontakt forfatteren af dette andragende
Har kommunisterne overtaget underskrifterne?
Grotesk
at afkastet ikke bliver beskattet, hverken i Danmark eller i det land Goldman Sacks tilhører,
men bliver beskattet i Cayman Islands og Delaware - som er skattefrie.
Samtidigt kæmper regeringen netop i samme åndedrag
mod selvsamme skattekonstruktion som Goldman Sacks driver.
Vor finansminister Bjarne Corydon kalder det at handle inden for lovens rammer på direkte TV idag, uagtet at han med den anden hånd hårdt bekæmper selvsamme model,
via skatteministeriet som pt. har en del sager kørende netop med samme konstruktion som Dong/Goldman Sacks.
Dette punkt kan jeg simpelthen ikke får til at harmonere. Det er moralsk forkasteligt. Som der siges:
"Det gør ikke noget, at den ene hånd vasker den anden, bare hænderne sidder på samme person"
Moral er godt - Dobbeltmoral er åbenbart dobbelt så godt. Money talks.
Vor finansminister burde skamme sig, og dette sammen med de øvrige forligspartier - herunder venstre,radikale, SF og de konservative, dog ikke Dansk Folkeparti.
Jeg vil tage min stemme op til overvejelse til næste valg.
Det er ikke så underligt at befolkningen har politikerlede.
Sagen er tjent med at få en time -out - med alle de nye oplysninger som finasministeriet er fremkommet med i 11. time.
Re: Har kommunisterne overtaget underskrifterne?
#10553: Danskeren - Har kommunisterne overtaget underskrifterne?
Hold nu med at være paranoid. Ikke kun er den kolde krig overstået for snart 25 år siden, denne sag rammer sgu os alle, uanset partifarve.
Re: 10545
En af dem, du efterlyser, er Danske Bank, som finansministeriet uden nogen form for omtanke har benyttet som rådgiver i denne sag, og som har adresse samme sted, som hvor de opkøbte Dong-aktier skal overføres til.
Vetorret ved salg?
Så vidt jeg har forstået, så frafalder Goldman Sachs vetoret ved et videresalg af deres aktier. Derfor er mit spørgsmål hvordan de så kan flytte det i skattely og samtidig fastholde vetoretten? Så vidt jeg ved sælges andelen af DONG til et firma i Luxembourg, ikke i Delaware eller Cayman Islands?
mvh
Søren
Mød op til demonstration!
Kl. 16 foran Christiansborg idag!!! Lade os samle over 20.000 mennesker. Ellers gør det intet indtryk!
Re: Vetorret ved salg?
Firmaet i Luxembourg er allerede overtaget af et firma i Cayman Island...
Og alle dem, fra højrefløjen, som også er kritiske, selvom deres parti stemmer for... Det er nu, I skal råbe op... Ellers er det for sent. Først når der er kritik fra begge fløje, vil Corydon ryste på hånden!!!!!
Ret til billig energi til alle!
Kære politikere stop med jeres "egotrips" og hør på folket!!!!
Re: sobert og godt indlæg
#10561: ihm - sobert og godt indlæg
Helt og aldeles enig.
Re: Mød op til demonstration!
#10563: - Mød op til demonstration!
De fascistiske arrangører har lige udelukket 500000 potentielle demonstranter, så hyg du dig i rundkredsen med de få hundrede landsskadelige autonome og EL får, der måske dukker op. Og måske endda en enkelt muslim som arrangørerne mener er vigtigere end en halv million DF vælgere.
Re: Re: Vetorret ved salg?
#10564: - Re: Vetorret ved salg?
Men vetoretten består trods at man "reelt" har solgt til et firma i Luxembourg? Det "reelle" er vel så det "lovlige" fiks-fakserier.....
Re: DONGs ledende 250 personer bliver jo selv forgyldt med 450 mio. Kr! -derfor tavsheden
DO
Corydon
| This discussion has been closed. |
corydon fik stemmer i Esbjerg, hvor Dongfolk bor, kan i se sammenhængen?
#10549: - HUSK Corydons familie bor i DONGs oliebyen ESbjerg,masser af gode forbindelser under bordet,smar