Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#10451

2014-01-29 07:50


Det kan næsten ikke være anderledes, end at SF reelt kun har ét "pest eller kolera" valg, der er ligesom at tage et stort hæfteplaster af. Skal det være ti små hyl eller ét stort brøl.
Hvis SF trækker stikket nu og siger nej tak til Goldman-Corydong, vil SF's egne taburetter ret sikkert vælte, og regeringens taburetter måske nok vælte - men der ville i givet fald ret hurtigt skulle udskrives Folketingsvalg, da den tilbageværende "plukfisk" af en regering - flertalsmæssigt i Folketinget - ville være meget sårbar .
Til gengæld vil dette afføde en meget tiltrængt anerkendelse og respekt i SF's vælgerskare, og man kan rimeligvis forudse en vælgertilslutning i Søvndalske højder.
Hvis ikke SF trækker stikket nu, vil regeringens - og dermed SF's taburetter med næsten stensikkerhed vælte ved næste valg.
Til gengæld kan man have sine tvivl om, hvorvidt SF i det hele taget vil være repræsenteret i Folketinget efter næste valg.
Indrømmet - det er en overlevelseskamp for SF, men da SF ikke var opfundet under anden verdenskrig, så er hermed et godt råd:
Skulle I blive spurgt af S om, hvorvidt SF vil være med i en ny regering under med et slogan der hedder "Thorning og Kaos", så skynd jer hurtigt væk.
Noget helt andet. Jeg kender ikke suppleanten Karsten Hønge, og det er muligt at han var lidt småsur i dag, men jeg oplevede det som positivt at opleve en SF'er, som velkomment udtrykte sig forholdsvis direkte med en vis brask og bram.
Han er så af SF politiske ordfører blevet benævnt som en "linselus". Lad os nu se. Profil fra SF er jo ikke hverdagskost

Gæst

#10452 Ekspert Poul Nillson tdl. EU udtaler at Corydon på det punkt lyver se DR2 fra 28/1-14

2014-01-29 07:50


Gæst

#10453

2014-01-29 07:51

her taber helle nok næste valg, men det dur ikke når røde fører venstre politik.
Jeanette Dünweber

#10454 Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

2014-01-29 07:51

#10060: - En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

Hørt. Jeg håber virkelig alle som er for denne sag kommer til demonstrationen. Det handler om at vise politikerne, at vi er imod salget og ikke om vi støtter den røde fløj. Det er nu vi måske har mulighed for at presse de skeptiske politikere, herunder nogle af de radikale, socialdemokraterne og SF´erne (og måske med tiden nogle fra V og K?), at vi vil IKKE have den aftale med GS.

Som jeg tidligere i dag gjorde opmærksom på er nogle radikale og (en del?) sf´ere nu skeptiske.

Så jeg håber at der bliver stor opbakning om sagen i eftermiddag.


Gæst

#10455

2014-01-29 07:52

Henrik Poulsen leder af Dong, han sidder så i bestyrelsen i ISS. Hvem ejer ISS ? ja det gør GS. Hvem er bestyrelses formand i ISS ? Charles Lamb Allen. Denne person er også Chairman of Executive Board of the Labour Party. Man må tage hatten af for GS, de er kloge til at placere folk rundt omkring.
Det nok bare tilfældigt, men her står jeg af, for det begynder og stinke langt væk
Christian Pedersen

#10456 Re:

2014-01-29 07:52

#10437: -

Jeg følger ikke med I hvad og hvem der må og ikke må bla, bla, bla på Christiansborgs slotsplads kl.16,

men jeg kommer for jeg mener at når det gælder om vise utilfredshed må det ikke drukne i typisk dansk

mudderkast. Kun mængte kl.16 tæller, og hvis det lykkes tilhængere af Prinsesse John og Sheriffen af Nottingham

af fornærme nationalister og andre borgere til ikke at møde op, har de frit spil til at forsætte.

Vi ses kl.16


Gæst

#10457 Enig, godt sagt

2014-01-29 07:53


Gæst

#10458 Demo !!

2014-01-29 07:53

Kom til demo.. Mon ikke vi kan trodse kulden, når andre kan klare sig i både kulde, sult og sorg i andre lande hvor korruption bliver mod kæmpet.. ! Får kolde i fødder, men i sneen..

Gæst

#10459

2014-01-29 07:54

USLE mennesker! Føler mig så pisset på hver eneste gang, og de er bare så ligeglade med os og hvad vi mener i 100.000 vis! Vælt regeringen, for de andre partier har samme dagsorden. Vælt hele lortet! Det er hvad der sker i de andre lande, men danskere vil til enhver tid finde sig i at blive pisset på, løjet for og den værste konsekvens de møgsvin får, er en post i EU.. I kan takke Bilderberg for den omspændende korruption

Gæst

#10460 Re: Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

2014-01-29 07:54

#10454: Jeanette Dünweber - Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

Rygtet om at de to kommunister der har arrangeret demoen, har forment DF adgang til demonstrationen, har spredt sig som en løbeild over nettet. Det bliver endnu en forkølet skoddemonstration af venstrefløjens nyttige, snotdumme idioter. Ufatteligt selvmål af dimensioner. Man skal åbenbart være retarderet for at være enhedsfascist.
Goldman vandt, godt hjulpet af enhedslistens nyttige idioter.


Gæst

#10461 Klogt, hvis flere tænkte sådan ville vi virklig vise demokratiets og folkets styrke!

2014-01-29 07:55


Gæst

#10462 Husk Tomater & Æg

2014-01-29 07:55

Husk Tomater & Æg

Gæst

#10463 Gør det! Spred dit budskab, hvis du vil!

2014-01-29 07:56

i

#10464 Re:

2014-01-29 07:56

#10455: -

Ja hele den danske befolkning bliver manipuleret i en ganske uhyggelig grad. Vi vil ikke være med mere!!!!!!!!!!!!!


Gæst

#10465 Corydon får noget under bordet

2014-01-29 07:57

Corydon får noget under bordet... det er 100% sikkert, der er ingen anden rationel forklaring. Sandsynligvis en lukrativ bestyrelsespost i et af GS's selskaber, måske endda hos DONG.
Skal vi gætte på hvor han ender efter næste valg?? Det bliver ikke i regeringen, men det kan man jo være ligeglad med når man får ministerpension OG et gyldent GS ben...

Gæst

#10466 Ja en toppost i EU og dermed bestemmer de videre i DK, smart og får højere lønninger, smart...

2014-01-29 07:57


Gæst

#10467 Re: Re: Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

2014-01-29 07:58

#10460: - Re: Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

Enig! deres snæversynet tankegang er et ufatteligt selvmål af dimensioner


Gæst

#10468

2014-01-29 07:58

Problemet er ret enkelt at løse, indkald til storsamling på rådhuspladsen og vælt regeringen når alle gaderne og tilstødende er proppet op med mennesker der ikke ønsker dem siddende der længere .. og så afsæt dem, og derefter tag op til dronningen og sig at vi har afsat dem .. og at hun må indlede en ny runde for at danne ny regering og grundlag .. bum hvor svært kan det være?
Peter Nørgaard, filmproducer

#10469 Lad FOLK tale til demonstrationen ... ikke PARTI-folk..!

2014-01-29 07:59


ALLE politiske partier - også den tidligere MINISTER Elbæks egotrip "Alternativet" der vil på talerstolen i dag - er UTROVÆRDIGE.

Partiernes plads i Danmarkshistorien er slut ... Magt gør PARTI-folk korrupte ... Se eksemplerne fra Betonhelvedet i Østeuropa, hvor det var FOLKET, der satte en ny udvikling i gang i 1989 - ikke partierne ...

Lad folk, der er AKTIVE med underskriftsindsamlingen, holde talerne til demonstrationen i dag ...

Himmerlandske hilsener, fra

Peter Nørgaard

suchmuchnorgaard1802@gmail.com

Gæst

#10470

2014-01-29 08:00

Jeg synes generelt, Enhedslisten har åbnet for en række seriøse overvejelser i denne regering. Stort tak til jer. Denne ekstra tid til at gennemgå DONG-sagen finder jeg yderst relevant.
Jeanette Dünweber

#10471 det er IKKE kun arrangørernes sag men ALLE UTILFREDSE

2014-01-29 08:00

#10103: -

Men det er alles utilfredshed, og ikke kun arrangørernes, og sagen som der skal demonstreres om. Kom nu alle som støtter denne sag. Så hold jer ikke tilbage med vise jeres utilfredshed i dag, selvom I er imod arrangørerne. Det er måske demonstrationen, som kan gøre den afgørende forskel på at afstemningen udskydes.


Gæst

#10472 Javel fru minister

2014-01-29 08:00

Udover at respektere Lisbet B Poulsens enorme livserfaring,må man også respektere at hun kan huske at de!i SF stemte for at der skal penge i DONG(hvorfor nævne det?det er der jo ingen,heller ikke EL der har sagt imod!!),men for ti år siden havde hun ikke engang hår på karamellen,for der sad hun jo 2-3 klasse og lærte ABC!Hun er ganske enkelt en delltant,og det er synd at et så ungt menneske allerede er så langt væk fra virkeligheden,ligesom flere af de åh så kloge unge på borgen,de udstiller gang på gang deres alm.uvidenhed og uvidenhed om hvordan og hvem der gjorde vores samfund til verdens bedste engang,men som de i deres iver efter at få den opmærksomhed de ikke fik af deres karriere forældre,smadre sammen med de unge liberale,og slænger sig i deres egen selvfedme.Næ vi bør seriøst overveje,om ikke der skal indføres en min alder for at sidde i folketinget,da jeg mener man bør have en vis erfaring mht livet,verden,menneskeligheden og ikke mindst,det politiske spil,så de ikke bare er marionetdukker for aldre rutineret teknokrater og embedsmænd.Javel fru minister

Gæst

#10473

2014-01-29 08:01

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Gæst

#10474

2014-01-29 08:01

man krummer jo tæer..det kan da ikke være rigtigt.
Mauri

#10475 Brandudsalg på de fællesskabsskabte værdier

2014-01-29 08:02

#10429: - Uffe Elbæk holder tale idag på Slotspladsen Du har helt ret, #10429.Blandt selv de fhv. røde, S og SF, har den holdning nu bredt sig, at vores fælleseje er et "tag selvbord" for dem, med tildeling af høje lønninger og alskens luksus til de i forvejen rige, samtidig med at middelklassen, endsig de i forvejen økonomisk og socialt ramte ramte eller udstøtte, ryger ud i en tiltagende og helt håbløs situation, grundet de enorme nedskæringer på social- og sundhedsområdet. Vold og politistat breder sig. Det er så kynisk, så man mangler ord. Af alene den grund er vi nu, som denne debat så rigeligt har vist, nødt til at sige STOP og få mennesker der både har hjerne og hjerte, på taburetterne og sende dem ud blandt folket for at lytte og lære. Det gælder også i kommuner og regioner, der helt har misforstået deres rolle. Nyliberalismen, der siden 70'erne er blevet et evangelium, har verden over skabt denne katastrofe, der kun gavner der mest pengegriske og magtgale, anskueliggjort i konstruktioner som f eks Bilderberggruppen og det lige så syge PNAC (Project new american century, der er en rent fascistisk plan for verdensherredøme - læs mere på Nettet). Så vi må håbe på massivt fremmøde i dag i Købehavn og Århus og derefter en endnu kraftigere debat, så regeringen bliver vist vintervejen og indser at den har spillet totalt fallit i den økonomiske ondskabs tjeneste.