Lad lille Rasmus hvile i fred i København ved hans far Carsten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Lad lille Rasmus hvile i fred i København ved hans far Carsten.


Gæst

#126

2013-12-22 08:49

I en god sags tjeneste vil jeg hermed bekræfte at min holdning er at et barn har ret til at have en mor og far, samt tilbringe tid med begge parter. Faderens samt barnets ret er blevet krænket i denne sammenhæng og jeg appellerer for at give faderen medhold i denne sag. Det rationelle samt retfærdige valg er netop at støtte faderens bestræbelser efter sådan et forløb.


Gæst

#127

2013-12-22 09:00

I'm a lonely mother of 4 children. I try really try to understand the moms situation but the only thing that could come up in my mind is discouragement and hatred. Why Rasmus, an Angel for me coz all children are Angels will be the victim of selfishness. THE FATHER I think have the right to decide what will happen now to ANGEL RASMUS. The mom had been given the custody before and we can see what had happen. And you the responsible of deciding of what will happen now to RASMUS still think who have the right??? I have my SYMPHATY to the father even thou I don't know him. Be strong and STAND FOR YOUR RIGHT

Gæst

#128

2013-12-22 09:01

Tragisk. Føler med den stakkels far.
Lene Hovej Pedersen
Gæst

#129

2013-12-22 09:21

Lad Carsten få lov til at begrave sin elskede søn Rasmus på Frederiksberg. Moderen skal ikke bestemme over Rasmus efter at have taget hans liv. Det vil være uværdigt og uretfærdigt overfor Carsten. Det må få konsekvenser ud over den forhåbentlig lange fængselsstraf hun får for at have berøvet Rasmus for en barndom, ungdom - et langt og lykkeligt liv. Hvil i fred Rasmus, må din far få det sidste ord og vilje i denne sag!
Julie thomsen

#130 Syg!

2013-12-22 09:44

Hende moren er jo syg i hovedet hun burde intet have at skulle have sagt andet end hun skal lukke røven syntes fandme staten burde tage sig sammen hvis ik det er denne sag så det den sag med lille Oliver der bliver misbrugt af hans morfar hvor politiet intet kan gøre fordi moren vælger og lade han være en uge hos mormoren og morfaren hvorpå mormoren siger til lille Oliver man kan godt komme i fængsel som barn hvis man lyver om de voksne hvilket jo så har gjordt at han ik tør og lave den der video afhøring og grundet det kan de ik gøre med ved sagen undskyld jeg blander tingene sammen men har fandme snart fået nok af at høre om sådan nogen sager det børn hva sker der de har ingen mulighed for at forsvare sig selv prøv dog at se det fra deres side nøk jeg får helt lyst til at give dem en tur de aldrig glemmer de skal ik dø men være hjerne død resten af deres liv føj jeg håber de har en grim smag i munden ! Må du ville i fred lille Rasmus håber det lykkedes at få dig lagt i Kbh hos din familie sørger virkelig med din familie det er simpelhed så synd. Hvornår får statten øjnene op! Og så der ho os lige det med ham den lille dreng der havde slugt et batteri men nej det havde han jo ik ifølge sygehuset først da han døde af det finder de ud af hov forældrene takte sandt.

Gæst

#131

2013-12-22 11:18

Forstår slet ikke at der kan være tvivl om hvor Rasmus skal hvile.
Selvfølgelig skal en person som har slået sin søn ihjel , ikke have et ord at sku have sagt... Han skal bare til Kbh og hvile hvis det er det som resten af familien vil..
R.I.P <3

Gæst

#132

2013-12-22 12:03

Tanker til jer,håber vi kan gøre en forskel.

Gæst

#133

2013-12-22 12:31

Skriv under og del så Rasmus kan været tæt på sin far!

Gæst

#134

2013-12-22 12:33

Det er jo hjerteskærende forfærdeligt at et lille barn må dø pgr vores lovgivning

Gæst

#135

2013-12-22 13:30

Carsten var den bedste Far og altid en god ven når man havde brug for ham ..Det vi i Jylland kalder en god kammerat ! LOVE herfra

Gæst

#136

2013-12-22 14:20

Hvil i fred lille Rasmus...må retfærdighed ske fyldest!!!

Gæst

#137

2013-12-22 14:50

Håber Rasmus sidste ønske bliver opfyldt og hans evige hvilested bliver i Kbh.

Gæst

#138

2013-12-22 16:08

Skriv under for den lille dreng skyld<3

Gæst

#139

2013-12-22 17:43

Jeg håber inderligt at alle vil støtte op om at lille rasmus skal være i nærheden af sin far.

Gæst

#140

2013-12-22 18:11

Håber på det vil lykkedes at få lille Rasmus til Frederiksberg

Gæst

#141

2013-12-22 18:27

Lille Rasmus på kun 4 år er endt som engle

Et lille uskyldig barn har lukket sine øjne i,
følelserne kan ikke siges, med ord.
Men se sorgen, at miste ham,
kan føles som døden, man selv kunne gå.

Håber fra hjertet faderen ser retfærdighed,
for det vil Rasmus have ønske for dig.
Hører fuglene synge til hjerterne,
solen skinner for, at se evigt lys må tænde.

Mit indre ønskes mål, Gud han finder,
nu hvor han er draget til himlen.
En skytsengel til jorden, må dale!
Tiden når tårer vil ramme, i jeres savn til ham.

Rasmus ånd har fra himlen, de følelser,
dem der passer på, som står jer nær.
Så trygheden vandre i indre sind.
Jeres tro på evig kærlighed vil leve for evigt.

Tårerne på jeres kind som nu ville falde,
ved savnet, til din søn gøre ondt.
Svært at finde ord i, at råde tankerne,
savnet af Rasmus kram, evig nu må undværes.

Ondt i jeres indre vil skuldrene føles tunge.
Så find og se et smukt billede i tankerne.
Hjælper jer, at finde indre smil,
så hjertet ej kun føler, at tårer kun må falde.

Rasmus mor bære sin straf på psykiatrisk fængsel,
kvalte sit barn til døden til følge.
Svært at forstå hendes indre tanker,
frygtelig at faderens råb ikke blev hørt inden.

Beder Gud fra mit hjerte, hører denne bøn,
se engle vagter bære, Carsten på jorden.
Vise ens liv og vejen, i må se fremtiden,
uden om mørket, men bringe lyset, i glædes håb.

Livet er ej gods eller guld, at leve i nutiden,
ved sorgen man kan miste håbet.
Men ved, troen bæres af indre vilje,
findes styrken til egen sjæl, før andre kan få.

Håber Carstens kamp i morgen må høres,
Begravelsen forgår i København og ej i Aalborg,
Så tænd et lys for Carsten.
og bring hjertet frem og følge hans indre ønske.

Særlig den første jul bære i sorgens byrde,
ved Rasmus nu er sovet ind.
Englevagt må følge Carsten igennem tiden,
så minderne må blive smilets vej i det nye år.

Tårerne bære livsglæden, at se de år der gik,
han fyldte jeres hjerte med tryghed.
Oplevede desværre kun 4 år på jorden,
inden han til himmel er opstået ind i Guds rige.

Venlig hilsen
Gitte Kalsen

Gæst

#142

2013-12-22 18:33

Lad retfærdighed ske fyldest!!! Den lille dreng skal begraves af hans far. og lav så den lov om!

Gæst

#143

2013-12-22 18:48

Der er da slet ikke noget at være i tvivl om her. Når en mor kan slå sit barn ihjel som en form for hævnagt overfor faderen... så er hun ikke egnet til at have et barn, og så skal hun sørme da heller ikke have retten til at bestemme hvor barnet skal begraves. Hun ønskede ikke barnet, så hvorfor søren skal det begraves i hendes nærhed. Nej, lad dog faderen have mulighed for at besøge sit barns grav.

Gæst

#144

2013-12-22 18:51

Hvad sker der for Danmark , nu om dage

Gæst

#145

2013-12-22 19:52

lad nu rasmus hvile i fred ved hans far og hans familie som elsker ham så højt . alt andet er total meningsløst . det kan ikke være rigtigt at kvinden - drengens mor som selv kvalte sin søn skal have det sidste ord i denne sag . vågn op DANMARK .

Gæst

#146

2013-12-22 21:49

Selvfølgelig skal Rasmus være begravet ved hans far !!!

Gæst

#147

2013-12-22 22:05

Det er et jo sindssygt føler med de pårørende

Gæst

#148

2013-12-22 22:15

Skide fedt i laver en underskrift indsamling.. Hvis moren får lov til at bestemme noget som helst er det et sygt samfund vi lever i!
Hun har ikke en skid at skulle have sagt, syge kælling. Det eneste hun skal er at tage sin straf (som er alt for mild efter min mening) og så håber jeg hun rådner op og lider samme skæbne som den lille stakkels dreng. Føj!

Lad Rasmus komme til København hvor han hører til! Hvil i fred..

Gæst

#149

2013-12-22 22:57

Det er det mindste staten kan gør !!! Lade ham få sin søn

Gæst

#150

2013-12-23 00:29

Anita Jepsen Lad dog den dreng få fred fra den dumme so han har til mor