sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul) / Beskeder / tak for hjælpen / Kommentarer


Gæst

#1

2013-11-25 17:11

Ja, håber virkelig der er rigtig mange som vil skrive under.

Gæst

#2

2013-11-25 17:13

Debatten er godt nok grim herinde :-( jeg kan ikke forstå at nogle muslimer herinde har skrevet at de ikke holder jul, men laver dansk julesul ?! Dvs flæskesteg, frikadeller, medister, sylte osv. Alt sammen svineprodukter som muslimer slet ikke må nyde... Derudover er der en problematik i skolerne vedr julehygge; mange muslimske børn må slet ikke deltage i disse ting for forældrene. De må ikke klippe engle og lign. Men lige netop disse familier som ikke vil den danske jul, søger om julehjælp... Det hænger i min verden ikke sammen....

Gæst

#3

2013-11-25 19:54

synes det er helt i orden at man begynder at få øjnene op for hvor mange der søger som egentlig slet ik burde søge - jeg er heller ikke racis men sq ik i orden de søger når de slet ik holder dansk jul - så kan det nok være at der er dansker der også søger som slet i burde ha hjælpen men vi er dansker og holder jul så ergo kan man nok ikke lige finde ud af og en dansker er berettiget til hjælp eller ej - er ved og være godt træt af at vi skal føje os for de fremmede hele tiden - ingen svinekød her og der og ingen juletræer hmm såå fint med mig hvis dem der ikke holder jul heller ik får hjælpen :)

Gæst

#4

2013-11-25 21:05

NEJ !
Rita

#5

2013-11-25 21:13

Jeg håber det lykkes dig at få samlet rigtig mange underskrifter. (y) :)
Nu er det nok at nogle muslimer skal forhindre julehyggen i at sprede sig, ved nogle af vores mindrebemidlede danske familier i julen, fordi muslimer søger om at få julepakkerne.
Der skulle afholdes gudstjeneste inden pakkerne udleveres, så er jeg sikker på at den strøm af ansøgninger fra mennesker med en anden trosretning nok skal stoppe.

Gæst

#6

2013-11-25 21:33

Muslimer hader kristnes traditioner og her med også Jul som de ikke holder. Vi tigger ikke hos dem når de holder deres ramadan !

Gæst

#7

2013-11-26 09:49

Jeg ville gerne dele den hvis ikke orddelingen var så pisse pinlig og fuld af fejl...
Stave-tossen

#8 Re: Jeg ville gerne dele den hvis ikke orddelingen var så pisse pinlig og fuld af fejl

2013-11-26 10:49

#7: -

Så ta' og hjælp Katja med at rette det!


Gæst

#9

2013-11-26 11:54

Det manglede ski da bare. De skal da ikke have den julepakke, som andre har mere behov for. De holder jo ikke engang Jul.
De kan få en pose flæskesværd, og en flaske vin, så kan de hygge sig med det

Gæst

#10

2013-11-26 15:13

Hvad er I ude på? At starte WWIII? Hvorfor skulle en muslim overhovedet ansøge om flæskesteg?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-26 15:13



Gæst

#12

2013-11-26 17:25

Hvad havde i tænkt Jer. Der er faktisk mange muslimer der holder jul for hyggens skyld, ligesom alle andre der kan li hygge.

Gæst

#13

2013-11-27 12:03

synes julehjælpen skal gå til dem der holder jul uanset religion. hovedsageligt til fam. med børn som har det svært økonomisk på den ene eller anden måde

Gæst

#14

2013-11-27 13:16

at muslimer får julehjælp fatter jeg ik noget af, men nogen personer uanset religion vil bare ha og ha. er selv muslim.. meen rolig nu ik :)

Gæst

#15

2013-11-28 06:47

nope ingen hjælp - man kan ikke sortere hvad man vil have af vores dejlige system. Har man valgt ikke at holde jul, og deres børn ikke må være med til at holde jul i skolerne, så skal de godt nok heller ikke have julehjælp.... så enkelt

Gæst

#16 I har misforstået det

2013-11-28 11:43

#6: -Muslimer hader kristnes traditioner og her med også Jul som de ikke holder.

Hvor ved du det fra? Ekstra Bladet?

 

Julehjælpen handler om at hjælpe de svage i julen. Ikke om at hjælpe dem til at kunne holde jul.


Gæst

#17

2013-11-28 15:20

Delt.

Gæst

#18

2013-11-29 22:16

det er bare så fedt jeg kender til flere danske familier som ikke fik hjælp sidste mens flere muslimske familier som jo ikke holder jul fik

Gæst

#19

2013-12-02 07:49

Jeg fik julehjælp sidste år, og var i dén grad forbløffet over, hvor mange kvinder med burka, der stod i køen.. Hvis det hed 'vinterhjælp', ville jeg kunne forstå det, men nu er hjælpen jo ment til dem, som HOLDER JUL, og ikke har midler til at indkøbe de ting, som traditionelt er kendetegnende ved at holde jul.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-12-04 07:56



Gæst

#21

2013-12-04 08:34

Den er blevet delt :)

Gæst

#22

2013-12-04 12:11

Ja vi skal stå sammen om den her form for uretfærdighed.. Din side med denne indsamling er også sendt ud på facebook for at få endnu flere Til at skrive under

Gæst

#23 Re: I har misforstået det

2013-12-04 12:14

#16: - I har misforstået det 

 

Har du nogensinde set eller hørt en muslim sige noget officielt positivt Om etniske danskere? For tror det er noget man skal lede længe efter,
Lars Harboe
Gæst

#24

2013-12-19 22:29

Har selv tænkt over det der... det er sgu lidt fejt at have sån en religiøst farvet pulje, endda for folk der for de flestes vedkommende overhovedet ikke er kristne. Vi må alle være lige. Kan ikke smugkigge under dynerne og se hvor meget eller lidt samboende/kærester folk er i forbindelse med overførselsindkomster. Det er svineri. På sammme måde bør vi heller ikke differentiere mellem folk der vil festligholde denne tid. Det er en oldgammel tradition. Lysfest i den mørkeste tid. Når der eksisterer en hjælpepulje for dem der ikke har råd til en festligholdelse/festaften i denne tid, bør alle have mulighed for at søge den på lige fod! Om man holder festaften 24/12, eller en anden aften, ELLER bare gerne vil ha råd til lidt ekstra PRÆCIS som vi andre har/tar' os i en ellers kold & mørk tid. Det' skal alle have! Vil bestemt ikke anbefale at skrive under. Sorry.


Gæst

#25 julehjælp

2014-01-25 14:16

håber virkelig at folk stopper denne underskrift indsamling for den er latterlig og dum