Bevar Bopa Plads

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Bopa Plads.


Gæst

#1

2013-11-05 12:44

Der findes masser af andre pladser på østerbro der trænger til nyt liv! Hvorfor ødelægge en perle som mange beboere på Østerbro bruger!
Spørg dog brugerne! Stop med at ødelægge noget unikt!

Gæst

#2

2013-11-05 13:50

Bopa plads er det mest velfungerende byliv Østerbro har. Det er østerbros hjerte

Gæst

#3

2013-11-05 14:57

Det er mig aldeles uforståeligt og ubegribeligt at Københavns Kommune vælger at nedlægge et så socialt og velfungerende område. Hvorfor kommer de ikke ud og ser på forholdene og tager bestik af stedet, inden de kører bulldozeren på? Vi har også sociale behov i byens lokalområder og vi har også brug for børnehaver. Men hvorfor nedlægger de ting som fungerer fint. Hvor tænker kommunen sig ikke om, før de planlægger eller beslutter sig?

Venlig hilsen
Simon Bang
Lise

#4 Bevar Bopa Plads

2013-11-05 15:18

Er der overhovedet nogen, der har tænkt ved denne opsigelse af lejemål. Har forvaltningene på rådhuset mon kikket på helheden? Bopa er lige så vigtig en plads som Gunnar Nu Plads.

Gæst

#5

2013-11-05 15:20

bevar Bopa Plads' miljø!
lars larsen
københavn

#6

2013-11-05 15:29

Det finder jeg svært forsående, hvordan de overhovedet kunne tænke den tanke, at rive den vidunerlige og fantastiske plads ned. Der er endda en legeplads.
Stephstar

#7 Bevar det unikke

2013-11-05 15:48

Det fineste åndehul med nærhed og plads til alle - voksne, børn, ældre, erhvervsdrivende - i en stor hyggelig vælling
Lad det være!
Det er unikt!
Men måske det ikke mærkes, når man sidder bag et skrivebord i en forvaltning....

Gæst

#8

2013-11-05 16:35

Hyggelig plads på Østerbro. :)

Gæst

#9

2013-11-05 16:37

Selvfølgelig skal den mest atmosfærefyldte plads på Østerbro bevares !

Gæst

#10

2013-11-05 17:20

Det er et dejligt sted at gå ud. Et sted som ikke er plaget af kriminalitet!! Bevar bopa plads!!

Gæst

#11

2013-11-05 17:55

Vi har ikke mange torve på Østerbro, og da specielt ikke mange så intime og hyggelige. Østerbro er mundane og det kan jeg godt lide, men lad nu være med at gøre bydelen helt kønsløs og småborgerlig.

Gæst

#12

2013-11-05 19:34

Det er en skændsel at man ikke vil bevare Bopa Plads som en oase af socialliv og hygge - et mødested med atmosfære og historie, som gør Østerbro attraktivt (for andet end børnefamilier), og som gør bydelen levende. Børneinstitutioner kan placeres mange steder. Det vil være en skam at placere dem på Bopa Plads.
Peter Høgfeldt

#13 En væsentlig forringelse

2013-11-05 20:41

Det er da en fuldstændig vanvittig placering på nok Østerbro's bedste åndehul for både familier, unge og gamle. Samtlige beboere i området ville blive frarøvet en stor værdi af vores fritid og kultur her i området. Både min søn Thor på 5 og jeg elsker at nyde de sidste solstråler om sommeren, og spise en frokost eller få noget koldt at drikke, både efter skolen og i weekenderne. Stedet vrimler jo med familier, så det er i hvert tilfælde fuldstændig misforstået, hvis det skulle være til deres fordel. Tværtimod. Der må være så mange andre væsentlige bedre placeringer på Østerbro. I forvejen lider de store byer af alt for få åndehuller, kultur og fritidstilbud i forhold til antallet af beboere. Så et tiltag af denne type ville være en væsentlig forringelse.

Gæst

#14 Stop stop stop

2013-11-05 20:44

Ærgerlig tankegang der præsteres på Rådhuset. En Perle Perle på Østerbro, og lille Oase der stort set er eneste sted tilbage i kvarteret der vidner om at Østerbro for år tilbage var et "industri-kvarter" med små håndværks-erhverv. Absolut et kultur-arvs-drab ved højlys dag som skrivebords-tænkere forsøger at udføre. Hele kvarteret omkring gaderne i nabolaget er efterhånden eet stort børne-institutions-morrads, der er totalt dødt i aften og weekend. Tænkt lidt større -og byg en etage mere på de eksiserende grunde der huser institutioner, eller grav et hul i jorden på de eksiserende grunde og byg nedad som Munkegårdsskolen - allier jer med arkitekter der kan tænke stort i flere plan, og ikke på bekostning, men i samhørighed med lokalområdet. Bopa Plads skal bestå - her er liv, også med plads til børnefamillier og unge der bliver familier engang. Nej tak til flere kulturarvs-drab på Østerbro ! Den beslutning må gøres om !

Gæst

#15

2013-11-05 21:52

Sommerliv er Bopa plads!!
Mille
Gæst

#16

2013-11-05 22:17

Jeg har boet på Østerbro i 6 år, men kommer stadig meget i bydelen, især i området Bopa Plads. Det er jo netop her det hyggelige caféliv og den gode stemning er. Alle bruger området, unge som gamle. Det ville være forfærdeligt hvis Bopa Plads blev lavet om til institutioner, det ville være en stor fejltagelse! Jeg håber inderligt i lader denne hyggelige del af Østerbro forblive som det er! Det burde simpelthen kunne lade sig gøre at finde et andet område til disse institutioner!


Gæst

#17

2013-11-05 22:30

Hvordan kan man komme på den tanke, selv da
På Prøven lå der, var der hygge, sol og varme året rundt.
Bopa plads er for alle børn, unge og gamle.

Gæst

#18

2013-11-05 22:41

BEVAR BOPA PLADS

Gæst

#19

2013-11-05 22:48

Flot intiativ!

Gæst

#20

2013-11-05 22:49

Bevar!

Gæst

#21

2013-11-05 23:21

Og samtidig "udvikler" man Nordhavn lige om hjørnet med lejligheder til 2-3+ millioner kr. stykket... hvis nu man byggede institutioner dér, istedet for boliger, normale københavnere alligevel ikke har råd til?

Gæst

#22

2013-11-06 04:17

Bopa Plads, har givet mig, mine venner, og familie både underholdning, afslapning og en legeplads til de mindste. Området er et af de hyggeligste områder på Østerbro, og det ville være en skam at lukke dette område, som oser af kultur og samvær.

Gæst

#23

2013-11-06 05:20

Jeg har selv boet i Silkeborggade og Århusgade i mange år, og kommer stadig tilbage til Bopa og spiser engang i mellem, selvom jeg nu bor en del væk.

Gæst

#24

2013-11-06 05:58

Det mest hyggelig miljø der kan tænkes.

Gæst

#25

2013-11-06 08:38

Bopa plads er et af Københavns bedst fungerende lokale pladser. Den er et eksempel til efterfølgelse - ikke til nedlæggelse. Det er netop den slags pladser alle byplanlæggere drømmer om at skabe, så det er jo absurd, hvis den skulle lade livet pga. teknokratisk planlægning.