NEJ-TAK-TIL-HJEMTAGELSER-AF-SPECIALBØRN-I-SYDDJURS

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ-TAK-TIL-HJEMTAGELSER-AF-SPECIALBØRN-I-SYDDJURS.


Gæst

#51 Vedr. transport

2013-11-06 11:23

Kan se der er flere der nævner transporten som et sted at spare. Jeg ved at en af de ting de netop kan og gør på specialskoler. Det er at træne de elever hvor det er muligt, i at benytte offentlig transport. Det er der faktisk en del elever der gør, dog mest i udskolingsklasserne. Jeg tror at hvis specialelever bliver trukket væk fra specialskolerne vil man måske i skoletiden spare nogle kr. på transporten. Men da der så sandsynligvis ikke er trænet i at tage offentlig transport (som kan tage flere år at lære) vil det kunne falde tilbage som en endnu større regning til kommunen. Enten i form af taxi regninger, manglende mulighed for transport til job eller udd, eller betaling til støtteperson som skal undervise i brugen af offentlig transport.
De kr. der spares på kort sigt skal betales på et andet tidspunkt. Og det gælder ikke kun transport!

Gæst

#52

2013-11-06 15:23

Godt initiativ. Tak for det. Vi skal værne om de svageste. Kommunalreformen var slem nok i forvejen for de handicappede.

Gæst

#53

2013-11-07 20:27

Ingen tvang i DK

Gæst

#54

2013-11-09 22:51

Jeg håber SÅ meget, at politikerne besinder sig og finder fornuften frem. Det er det glade vanvid at sende børn med autisme i folkeskolen - de kan få uoprettelige skader på sind og krop af dette eksperiment. Og alle ved det jo godt, men dem med magten lytter ikke til eksperterne. STOP DET!

Gæst

#55

2013-11-10 07:36

Er selv mor til 2 børn, med "særlige behov" , og kender til vigtigheden af trygge og forudsigelige rammer, når det gælder trivsel og udvikling. Bakker derfor op dette projekt.

Gæst

#56

2013-11-10 12:00

Det vil være ganske uforsvarligt at ta' disse børn hjem, de har jo virkelig brug for små enheder og vil i de fleste tilfælde gå helt i baglås i en almindelig klasse.
Malte Trold Kirkegaard, Hornslet

#57 Beslutninger før undersøgelser?

2013-11-10 19:56

Byrådet må undersøge denne sag HELT til bunds før de endelige beslutninger tages. Det er gået alt for stærkt og vi forældre er ikke blevet hørt. Den dialog som er startet i det små, må fortsættes og intensiveres, så vi forældre kan være med i den proces, der skal afgøre vores børns fremtid. Det er immervæk vores egne børn det her handler om!
Vi forældre vil dialogen!
Ole k

#58

2013-11-10 21:48

Jeg er enig i at det for langt de fleste børn og deres forældre, vil betyde kaos, hvis dem flyttes til et andet tilbud.
Firkløverskolen har gennem en lang årrække uddannet, undervist og trænet personalet, hvilket betyder at der på skolen findes i uvurderlig handicapviden/ekspertise.
Hvordan har politikerne tænkt sig at den viden, der kræves i omgangen med disse elever,skal overføres og komme eleverne tilgode..

Gæst

#59 Re: Besparelser

2013-11-10 22:38

#6: André - Besparelser 

 Man kan ihvertifald forstå udfra denne tekst at det er en person der ikke har noget viden om dette handicap.

jette Rasmussen, Ebeltoft

#60 Re: Beslutninger før undersøgelser?

2013-11-11 09:40

#57: Malte Trold Kirkegaard, Hornslet - Beslutninger før undersøgelser?

Jeg giver Malte ret. Vi har fået dette trukket ned over hovederne i rask fart. Vi vil dialogen og det er trods alt vores børn. Hvis man vil invistere i fremtiden, skal der også invisteres i alle børn - også dem med et handicap. Mange af vores børn kan sagtens, hvis de får den rette hjælp på vejen - og Firkløverskolen er den rette vej for min dreng.


Gæst

#61

2013-12-28 21:15

jeg synes det er forkert at der bliver sparet på denne plan, det er trodsalt vores unge det drejer sig om, som ikke går på denne slags skoler uden nogen speciel grund, de er der grundet at de ikke kan gennemføre en normal skole, hvilket jeg ser det forkert at der bliver sparet på at kunne hjælpe dem til et bedre skoleforløb.

Gæst

#62 Forkert valg

2013-12-28 21:24

Jeg synes det er et forkert valg som er fortaget, af dem der har valgt at komme med denne hjemtagnings-ide, det ligner rigtig at de ikke selv har børn med disse vanskeligheder, for de ved åbenbart ikke, hvor vanskeligt de vil have det i hverdagen, når de ikke har den rette støtte, som de ikke kan få i normal folkeskole klasse. jeg synes de burde trække ideen tilbage ige, så vi kan undgå at de kommer tilbage til et skoleforløb som de ikke kan komme til at klare, som andre unge kan i deres klasse.
gæst

#63

2015-09-12 10:33

Børn med specielle behov, kræver specialuddannede lærere. Dette KAN ikke klares i den almindelige folkeskole