NEJ tak til den nye offentlighedslov

NEJ tak til den nye offentlighedslov / Beskeder / 5 BYER ER NU MED / Kommentarer


Gæst

#1

2013-10-10 20:06

Vær rar at sende en påmindelse en gang i løbet af december
Venlig hilsen
Sigrid Bluhme

Gæst

#2

2013-10-10 20:26

Ikke flere demonstrationsopfordringer - Tak!

Gæst

#3

2013-10-10 20:31

Kommer
Henrik Murmann, Frederiksberg
Gæst

#4

2013-10-10 20:40

Godt initiativ. Jeg vil møde op!
Mvh. Christian

Gæst

#5

2013-10-10 20:47

Hvis det skal have en effekt mod en lov der træder i kræft til 1. januar så er det jo fuldstændig tåbeligt at demonstrationen sker 2 dage før. Den demonstration skal afholdes indenfor de næste par uger ellers er det formålsløst.

Gæst

#6

2013-10-10 20:47

Flot. Jeg deltager. Håber vi blir MANGE

Gæst

#7

2013-10-10 21:16

Det er helt ude i hampen, at Auken vil fratage borgerne muligheden for at kunne gøre indsigelse imod grundlaget for en given lov. En politiker (læs: minister) skulle være sat på jobbet for at tjene folket, ikke for at fremme sine egne forskruede synspunkter udelukkende. Auken fremlægger nu embedsværkets allerbedste bud på et autokratstyret samfund, og vi ved netop siden slut-firserne, at de styrer faldt som dominobrikker i østblokken. Hvorfor tror de meget lidt kloge embedsmænd, at danskerne nu lige har til sinds at finde sig i den samme topstyrede politik UDEN mulighed for reelt at kunne gøre noget. Vedr miljølovene burde den fremmeste organisation, nemlig L&F , samtidig være den første til for alvor at slå hælene i. Men nej, endelig ikke forstyrre embedsværket i dets arbejde. Derfor helt rigtigt, at de , der vil underskrive denn meddelelse burde tælles i hundredtusindvis, så forhåbentlig giver disse ´´opråb´´ pote, så vi kan få politikere i tale.

Gæst

#8

2013-10-10 21:46

Vi kommer minimum 5 personer. Håber mange andre vil møde op og vise at systemet er til for borgerne i vores land og ikke sig selv.
niembos

#9 Re:

2013-10-11 04:40

#7: -

Flot skrevet og helt korrekt.


Gæst

#10

2013-10-11 04:41

Det er en rigtig god ide, at opfordre til egen lysfest fx. det lokale torv. Man kan også sætte lys i vindueskarmen. Uanset hvor man befinder sig, så tænder man et lys kl 19 den 29. dec.

Susanne, du må ind på DR god morgen tv og/eller aftenshowet både på DR og TV2.

Du skal have stor ros for dit initiativ.

Gæst

#11

2013-10-11 05:57

Godt initiativ...

Gæst

#12

2013-10-11 06:12

Hej Susanne,

Siden, jeg linker til nedenfor, er min og har pt små 50.000 brugere.
Vil du have lysfesten i Kbh annonceret på siden, gør jeg det gerne. Det kræver en overskuelig og gerne indbydende og fængende tekst også meget gerne med et link til en mere beskrivende side fx Facebook eventside, hvis det blive oprettet.

Du kan skrive til mig over private beskeder på Gratis Fornøjelser.

Bedste hilsner,
Laila Pedersen
https://www.facebook.com/pages/Gratis-forn%C3%B8jelser-i-Kbh/112836032098921?ref=hl

Gæst

#13 Re:

2013-10-11 09:13

#5: -

Enig i at hvis det skal have en effekt skal det være snart og ikke lige før nytår :)

Dejligt at det er i flere byer og god ide med facebook invitationer til dem alle.


Gæst

#14

2013-10-11 13:01

Fedt, også i Aarhus, så kan jeg også være med :D

Gæst

#15

2013-10-11 14:52

rigtig godt initiativ :-)

Gæst

#16

2013-10-11 16:42

Godt initiativ! .... Håber mange dukker op... Jeg vil møde op i Odense, da jeg bor på Fyn og er derfor glad for at budskabet har bredt sig, så flere byer er kommet med på listen.

Gæst

#17

2013-10-12 18:47

Hvor er det bare godt, at alle de byer nu er med. Håber der kommer flere til.

Og jeg håber, at lignende demonstrationer vil blive gentaget fx hver anden tredie måned. Der kunne udover lysene evt. være noget fælles sang. Det kunne via enkle stærke midler samle folk til at værne om demokratiet.
Det er beskæmmende, at man efter at have tromlet den ny offentlighedslov igennem, fortsætter på miljøområdet. Uden borgernes viden om, indsigt i og indflydelse på den førte politik og lovgivning kan man slet ikke tale om et demokrati. Vi vil blive overladt til spin og fordrejede oplysninger.
Derfor burde vi jævnligt demonstrere og vise en tydelig utilfredshed, der ikke kan bortforklares som nogle få kværulanters mediestunt.

mvh

Dorthe

Gæst

#18 Re: #2

2013-10-12 18:49

Du kan sagtens afmelde dig yderligere mails vedrørende offentlighedsloven ved at følge en link i en af de mails,du allerede har modtaget. Så slipper du for yderligere beskeder i indbakken. Vi er jo mange, der er glade for de mails om initiativer imod udemokratiske love, så det er måske lige voldsomt nok anonymt at bede en af initiativtagerne om at stoppe beskederne til alle 86000+ underskrivere. Et lille klik eller to så kan du selv slippe for flere beskeder. Mvh. Dorthe

Gæst

#19

2013-10-13 17:48

Den er jo vedtaget...? Som om 80.000 individer kan få de sociopater i Folketinget til at ændre mening. Det er større end Jer, det her. Mener sociopaterne i hvert fald...

Gæst

#20

2013-10-16 20:26

Kære Susanne Jespersen.

Tak for dette smukke initiativ. Jeg kan godt lide det enkle i den.

Jeg har bare lige et spørgsmål: Hvis der ikke er taler, musik eller bannere, hvordan skal andre så vide, hvad vi demonstrerer for?

Jeg synes, det ville være fint med nogle skilte og bannere.
Der er en anden, der har foreslået, at vi synger. Det synes jeg også kunne være en enkel og smuk måde at markere os på, og det giver som regel et godt sammenhold.

Venlig hilsen Trine Maribo Carstensen

Gæst

#21

2013-10-19 02:01

Godt initiativ! Af med den nye lovgivning!

Gæst

#22

2013-10-22 14:56

Jeg synes ideen er super god, men kan ikke lade være med at tænke på om datoen er velvalgt... Synes selv jeg altid har 1 mio. ting at gøre mellem jul og nytår og tror desværre ikke jeg ville have tid til at deltage. Også fordi jeg holder jul på Sjælland (hos familien) og derfra hvor de bor er der altså langt for at deltage.
Kunne det være muligt at lave det en anden dag/ evt. flere gange?
Anne Friis

#23

2013-10-26 10:55

Godt og enkelt initiativ. Også jeg kan godt lide enkelheden i det. Tror også, at det kan være med til at samle flest muligt mennesker på tværs af politisk tilhør m.m. Men også jeg er lidt betænkelig ved datoen - både tætheden på lovens ikrafttrædelse og manges optagethed mellem jul og nytår.

Gæst

#24

2013-10-27 12:55

Super tak Susanne, at du bliver ved :):), det er jeg meget lettet over og møder selvfølgelig op. Jeg orienterer alle jeg kender og opfordrer dem til at møde op. Venligst Susanne Ahrenkilde

Gæst

#25

2013-11-09 18:57

Kære Susanne
Vi støtter dig indtil loven er begravet.
Er medierne med på den?
Eller har de kun travlt med at drive hetz mod Lars Løkke?
Kærlig hilsen
Sigrid Bluhme