NEJ tak til den nye offentlighedslov

NEJ tak til den nye offentlighedslov / Beskeder / LYSFEST imod MØRKLÆGNING / Kommentarer

Keld Fink

#26

2013-10-06 09:18

Er der ik nogen der ku lave en barkode, der ledte en direkte ind til der hvor man skriver under? det ville gøre det nemmere for dem med smartphones...

Gæst

#27

2013-10-06 09:22

Jeg mente seføldi en QR-kode ;)
Keld Fink

Gæst

#28

2013-10-06 10:16

Skriv en kommentar Det er sagt før, men bør siges igen: Chr.borg slotsplads ligger langt fra midt i DK, og modstandere af off.loven fra Esbjerg, Aalborg og Nakskov kan ikke "bare lige" komme!
Banalt, men åbenbart nødvendigt at gentage - og jeg har ikke engang brugt ordet "københavneri" :-)
At fortalere for loven skulle kunne "udnytte" dette faktum hører da vist til ude på overdrevet...

Gæst

#29

2013-10-06 14:26

Hej. Lyder som en god ide. Jeg er nok ingen god organisator, men hvis nogen fra Odense starter noget op, så er jeg med.

Gæst

#30

2013-10-06 15:44

Hej; det lyder som en meget smuk og god ide. Så skulle det måske som minimum arrangeres i Odense og Århus også. - Det er også vigtigt, at datoen er den rigtige; men det er den måske.

Gæst

#31

2013-10-06 17:37

Endnu et godt initiativ, og det vil muligvis have større effekt end taler og musik. Stilhed i en stor forsamling og levende lys i mørket vækker stærke følelser og giver tid og ro til eftertanke i en tid, hvor meget går alt for stærkt.

Grete Brøns

Gæst

#32

2013-10-06 18:41

Det er dumt at kæde underskriftsindsamlinger sammen med en demonstration. Det kan ikke passe man skal stå inde på Christiansborgsslotsplads for at blive taget alvorligt.

Gæst

#33

2013-10-06 18:45

Et underskrift er et underskrift. 80.000 underskrifter er 80.000 underskrifter. Fortæl politikker at resten af DK kan ikke rejse til Købn., bare for at støtte op om deres underskrift!

Gæst

#34

2013-10-06 20:30

Jeg bor i Århus og har ikke råd til at komme til København (er alm. folkepensionist) Kender ingen i København som jeg kan overnatte hos. I Århus har vi Vesterbro Torv, Store Torv, Lille Torv og Kloster Torv, alle i Århus centrum. Et af stederne vil jeg da gerne møde op og give min støtte til den åndsvage lov, men hvordan? Jeg kan ikke finde ud af at arrangere sådan et arrangement. Mvh. Joanna M. Ortega
Lillgreen
Gæst

#35 Re: overnatningsmulighed hos meddemonstrant

2013-10-06 23:02

#34: -  

 

jeg vil gerne lægge hus til een til to meddemonstrerende "lysmennesker" længerevejs fra. Bor 20 km. fra Kbh. i bette lejlighed m. hjerterum. Måske har andre "lokale" også lyst til at hjælpe m. overnatning? K h Jette Lillgreen. Mail; lillgreenjette@gmail.com

Gæst

#36

2013-10-07 00:07

Kære Susanne. Tak for dit smukke initiativ. Håber det kan gå hen og blive "stort" måske større end vi kan forestille os lige nu. Og at medierne vil dække det på en sober og støttende måde. --- rent praktiskt , - så ER det måske bedre med en anden dato for rigtig mange interesserede? Og lidt tidligere på dagen ?
Hvor længe tænker du vi skulle "lyse"
Hvilke lyskilder synes man vi skulle benytte ? Det KAN jo være sne/regn og blæst o lign. Jeg tænker på at tage en kande kaffe og plastkrus med i rygsækken og dele ud i kulden. er det en god ide?
Jeg har lige (i kommentar 35) selv tilbudt privat overnatning og måske andre "lysmennesker" også kan tilbyde "en madras" til de rejsende meddemomstranter, hvis der er brug for det?
Det kan godt være "mørkemenneskene" bare vil trække på skulderen over os, men det er vigtigt at GØRE noget, at holde sammen i disse tider og styrke musketer-ånden.
Kærligst Jette Lillgreen, Taastrup
Keld fink

#37

2013-10-07 09:34

Jeg vil gerne gentage det jeg skrev før: Keld Fink
#24 Største byer..2013-10-06 10:08
Enig med Karin! det med demo i de største byer, fx Ålborg, Århus, Odense og så København! er langt mere realistisk!! så skal jeg nok komme! og så kunne det måske endda trække flere til, end der har skrevet under, der kunne man så stille en bærbar op, så endnu flere kunne skrive under!! tak for det gode arbejde til initiativtagerne til demo og underskriftindsamlingen!
Mvh keld

Gæst

#38

2013-10-07 11:55

reglen er mørklægning i bedste politiker-stil.
Karin Skov Jakobsen

Gæst

#39

2013-10-07 12:46

Fantastisk god ide.

Gæst

#40

2013-10-07 13:09

Det er svært for mig at tage til København, da jeg bor på Djursland, men hvis der kommer en lign. demonstration i Aarhus, vil jeg gerne med. Jeg kan ikke selv overskue at arrangere det, men måske andre har overskud og erfaring ud i den slags? Hvis det skal virke, skal vi nok være mange - måske noget med at melde ind på forhånd?

Venlig hilsen Anne Friis

Gæst

#41

2013-10-07 16:37

fuldstændig enig, det kan dog blive problemer med at møde op, da jeg kommer fra Bornholm, men støtter modstanden mod den nye offentlighedslov 100%.

Gæst

#42

2013-10-07 19:39

Super ide med den demonstration. Men er datoen ikke lidt risikabel i forhold til folks fremmøde?
mvh.
Dorthe Jensen

Gæst

#43

2013-10-07 20:33

Jeg vil gøre alt for at møde op til demonstration d. 29. dec. Det gælder vores liv og vores fremtid.. Jordklodens fremtid.

Gæst

#44

2013-10-07 21:12

.... til dem der mener, at det kan være lige meget, for nu er loven jo vedtaget, og så er slaget tabt ( jeg ikke lige huske nummeret på indlægget, og jeg kunne ikke få lov at besvare det i kommentarsystemet), men - det er bestemt ikke lige meget at vise tydeligt og klart, at modstanden mod udemokratiske love ikke forsvinder, bare fordi de bliver vedtaget. Love er ikke givet af Gud. Love bliver lavet af vores repræsentanter. Og vi skal helt bestemt vise, at vi ikke føler os en pind repræsenteret, af politikere der vil skjule, hvad de laver, for dem der havde valgt dem.
Love kan laves om, og vi skal da bare blive ved med diverse manifestationer på Christiansborg og rundt omkring i landet, til de udemokratiske paragraffer i offentlighedsloven bliver lavet om. Vi har tabt første runde. Men vi har ikke tabt for alvor, før vi resignerer.
Med venlig hilsen
Dorthe Jensen

Gæst

#45

2013-10-07 22:10

møder op 29.12.

Gæst

#46

2013-10-08 10:16

FLO-O-OT, jeg møder op.Anettte

Gæst

#47

2013-10-08 15:27

Fed ide!
Lisbet
Gæst

#48

2013-10-10 07:56

Dit arbejde er værdsat. Kunne denne bevægelse mon bruge en hjemmeside, det ville være mere samlende/målrettet end skrivunder.net


Gæst

#49

2013-10-10 09:17

Jeg tror ikke, at har ikke mulighed for at tage til Kbh. men... en lysfest i Slagelse?

Gæst

#50

2013-10-12 18:25

kunne måske tænke mig at samle skallingerne her i malling, er der noget materiale jeg kan offentliggøre for at skabe opmærksomhed.
vh
carsten Holm