Nej tak til vingeklip

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til vingeklip.


Gæst

#26

2015-10-04 22:09

jeg ønsker at fugle skal have mulighed for at flyve, og har oplevet at fugle er blevet skadet ved at mennesker har klippet så meget at knoglerne er blevet amputeret.

Gæst

#27

2015-10-05 00:45

En fugl blev ikke udruget for at få klippet sine vinger. Det er dyrplageri efter min mening og bør forbydes.

Gæst

#28

2015-10-06 07:18

Fordi jeg syndets det er forkasteligt at tillade at gøre fuglen til et handikappet individ. Fugle for de flestes vedkommende er født og skabt til at kunne flyve. Vil man have en fugl der ikke kan flyve, så få dog en pingvin eller strudsefugl

Gæst

#29

2015-10-06 10:33

Fugle er skabt til at flyve, så derfor nej til vingeklipning

Gæst

#30

2016-01-25 11:24

Jeg synes, det er misrygt af fuglene, der er jo en grund til, at de er født med vinger, vi klipper heller ikke benene af vore børn, så de ikke skal løbe.
Kim S

#31 Re: vingeklip

2016-01-25 16:07

#1: -  

 Jeg har altid vingeklippet de undulater jeg har haft. Det kan godt være en fugl er er født med vinger, men den er som udgangspunkt ikke født til at være i fangenskab. Og når den er i fangenskab, hvor der er åbne døre og vinduer, kan den flyve væk og dermed omkomme. Derfor har jeg altid vingeklippet dem. Ikke hårdt, så de falder til jorden som en sten, men let, så de kan flyve over korte strækninger. At være imod vingeklip af tamfugle/stuefugle er lige så hysterisk som at være abortmodstander.

Kim S

#32 Re:

2016-01-25 16:13

#28: -  

 Det er noget forbandet vås at påstå, at man med vingeklip gør fuglen handikappet. En fugl er ikke født til at være i fangenskab. Det er vores ide om fuglehold der handles ud fra - ikke fuglen. Lad det stå fast! Og når det antages for at være en realitet, så må man se på, hvilke farer en fugl kan udsættes for ved at flyve væk fra sit hjem. Derfor har jeg altid vingeklippet mine fugle let, så de stadig kan flyve over kort afstand, men ikke over længere. Det kaldes rettidig omhu og hensyn til en fugl der er i fangenskab hos mig. Ingen af mine fugle har lidt overlast og har været rigtig tamme. To gange har jeg dog mistet mine tamme fugle, da jeg glemte at holde klipningen ved lige, hvilket medførte, at de i forvirring fløj ud af vinduet. Og jeg vil nødig tænke på den langsomme og pinefulde død de blev udsat for ved at flyve bort fra deres hjem.

Så hold op med den hellige prædiken om forbyde vingeklip af fugle. Det er som udgangspunkt dybt hyklerisk, da ingen fugle har valgt at leve et liv bag tremmer.


Gæst

#33

2016-02-04 11:04

En fugl er skabt til at flyve, den SKAL kunne flyve


Gæst

#34

2016-02-15 08:50

Fordi fugle er udstyret med vinger for at kunne flyve, og det er vores behov at klippe deres vinger - ikke deres :-( Det skal være forbudt at klippe vinger på fuglene. Kan du ikke have en fugl, der flyver, som kæledyr, så skal du ikke have en fugl.

Gæst

#35

2016-02-17 12:50

Noget svineri at fratage fugle deres naturlige flyveevne. Svarer til at vi andre fik kappet hænderne af ved albuen!