Nej tak til Føtex på Trianglen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Føtex på Trianglen.


Gæst

#26 for fedt

2013-09-13 19:33

kom frisk med tøfex

Fritz Schur

#27 Er i kapitalister, eller hvad..

2013-09-13 20:42

Come on. Hvis Normann havde tænkt sig om, havde de købt lejemålet selv. Surt, at de var for nærige og uforudseende til den investering.

Markedet har talt, og Føtex flytter ind. Sådan er det at bo i et kapitalistisk samfund.

Gæst

#28

2013-09-13 21:10

Der er masser af andre steder Dansk Supermarked kan smække den biks op og stadig tjene kassen på en Føtex på Østerbro.
Roeper

#29

2013-09-13 22:26

Som beboere på Østerbro gennem mange år, og sjove oplevelser i de gamle Easy Sound Studier, nu Normann Copenhagen, er det en skamplet overhovedet at tænke tanke Supermarked i de gamle ( oprindelige biograf) bygninger!!! Bevar dog de specielle steder, som gør Østerbro til noget særligt.........
NEJ TIL FØTEX

Gæst

#30

2013-09-13 22:46

Som "gammel" Østerbroer vil det være en skændsel for bydelen, at få den type butik midt i det hele.

Gæst

#31

2013-09-14 01:44

Det er en ny måde, man er begyndt at føre forretningen Dansk Supermarked på efter at begge de gode købmænd er døde, jeg synes den er skammelig.

Gæst

#32

2013-09-14 06:11

Til trods for, jeg ikke bor i indre by og derved ikke bliver direkte påvirket af øget trafikstøj mm, synes jeg ganske enkelt ikke, at en dagligvare butik som Føtex passer ind i bybilledet på Trianglen. Med henblik på selv at flytte til Østerbro, får i her min underskrift

Gæst

#33

2013-09-14 09:10

Min underskrift begrundes med, at jeg ejer en lejlighed på Rosenvængets Alle og levering af varer vil ske via port i naboejendommen og give vores lejlighed meget støj.
jens

#34 Tudekiks

2013-09-14 11:22

Ta' en tudekiks. Hvis I er villige til at betale mere end Føtex, så kan I vel sikkert også få lov til at blive der??

Gæst

#35

2013-09-14 16:27

Føtex må ligge et andet sted på Østerbro.
Titan

#36

2013-09-14 23:29

Normann hører til i "Biografen"............... !!

Gæst

#37

2013-09-15 08:43

Det er en katastrofe, vi har rigeligt med supermarkedet,vi behøver ikke flere. På den måde minimere vi også madspil. Samtidig opstår der sikkert trafik kaos når der skal læses vare af, her sammenligner jeg med netto tæt på Parken. Bevar Normann for hver en pris. Et fantastisk pusterum, flotte lokale en dejlig butik,

Gæst

#38

2013-09-15 22:03

Det må simpelthen bare ikke ske!
Ville ALDRIG nogensinde handle i den butik!

Gæst

#39

2013-09-16 01:13

Nej tak til endnu et kapitalistisk masseprodukt, som ødelægger intimsfæren og feinsmeckerpotentialet på Østerbro. Der ligger sågar en ved Vibenshusrundel.

Gæst

#40

2013-09-16 08:29

Vil vil ikke undvære Normann som er et stort plus for Østerbro - madbutikker er der nok af.

Gæst

#41

2013-09-16 15:13

En skam at miste en special/koncept butik til noget så simpelt som Føtex. Føtex findes rigeligt mange steder - er sikker på, at folk tager til Føtex, hvor de allerede findes, hvis folk ønsker Føtex. Butikken er jo allerede repræsenteret på Østerbro!
James Dean

#42 Hvad siger jeres advokat?

2013-09-17 08:14

Hvad siger jeres advokat? Hvis Dansk Supermarked har købt ejendommen med henblik på at smide jer ud har de en meget dårlig sag! Tal med en advokat med speciale i erhvervslejeloven.

Udlejer kan, medmindre der er tale om nogle helt særlige lejemål, kun opsige lejeren i følgende tilfælde:

1.Når udlejeren selv ønsker at benytte det lejede
2.Når udlejeren dokumenterer nedrivning eller ombygning af ejendommen, som medfører, at det lejede må fraflyttes
3.Når lejeren, trods udlejers påmindelse, ikke har iagttaget god skik og orden ved det lejedes brug
4.Når vægtige grunde i øvrigt gør det særligt magtpåliggende for udlejer at blive løst for lejeforholdet

En opsigelse efter pkt. 1 skal være rimelig ud fra en vurdering af begge parters forhold. Der skal bl.a. tages hensyn til, hvor længe udlejeren har ejet ejendommen, og hvor længe lejeren har været i lejemålet. Ved opsigelse efter pkt. 2 skal udlejeren, samtidig med opsigelsen, tilbyde lejeren at leje lokaler af samme art som de opsagte, hvis der efter genopførelsen eller ombygningen sker udleje af lokaler.

Er der tale om en lejer, der driver en erhvervsvirksomhed, hvis stedlige forbliven i ejendommen er af væsentlig betydning og værdi for virksomheden (erhvervsbeskyttet lejemål), kan opsigelse efter pkt. 1, 2 og 4 kun ske, hvis opsigelsen er rimelig ud fra en vurdering af begge parters forhold. Ved afgørelsen skal der bl.a. tages hensyn til, hvor længe virksomheden har været drevet i de lejede lokaler, lejerens forbedring af disse og værdien af kundekredsen.
Peter

#43

2013-09-30 18:59

Kære Normann,

På vegne af alle de mange unge nyuddannede designstuderende som i på det groveste og konsekvent har udnyttet og underbetalt for rettighederne til deres arbejde skulle jeg hilse mange gange og sige... karma is a bitch!

Gæst

#44

2013-10-05 19:11

Norman Copenhagen bidrager med en vis portion klasse og stil ti Østerbro. Vi har nok af supermarkeder her omkring! Nettoen ved Park Bio og en Irma lige overfor, og så er der et par stykker på GUnnar Nu Hansens plads.

Gæst

#45

2013-11-01 23:21

Det er vigtigt for bydelens særpræg at vi beholder vores triangel renset for "familien Danmark" så man ved man er på Østerbro og ikke i f.eks forstæderne og pludselig syntes alt ligner hinanden.
Derudover er triangelen ikke gearet til den trafik det vil skabe.
Herluf

#46

2013-11-03 08:29

Hej alle i andre på østerbro. Nu må i ikke være for bekømrede. Kunne det ikke være en slags plaster på såret, hvis de gangtrissede at give en spegepølse til alle på åbningsdagen. Altså også til dem ude på det ydre Østerbro som alligevel ikke vil komme her så meget. Bare en tanke ...

Gæst

#47

2013-12-20 15:36

Der er NOK indkøbsmuligheder på Østerbro! Og Normann er sådan en dejlig butik..

Gæst

#48

2013-12-20 15:37

s