Plejemoren fra Fyn skal IKKE slippe!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Plejemoren fra Fyn skal IKKE slippe!.


Gæst

#1

2013-09-06 20:18

Begår man psygisk vold, og krænker man et plejebarn, har man ikke den kærlighed, respekt og omsorg for børn som denne opgave kræver. Børn, og især børn der ikke kan blive i eget hjem er særlig sårbare. De har som alle børn ret og krav på stor omsorg. Plejemor i denne sag besidder ikke den evne.
Victoria Tolstrup

#2 ??

2013-09-09 22:52

Er alle pleje forældre ikke sådan? Lad mig bare sige at det er sådan jeg kender verdenen, at det er sådan det er.. hvad med de andre børn som også lever i sådan en opvækst? er det ikke bedre at lave en lov om kurser til plejefamilier, hvor barn også er med! og kan snakke med kommunefolk uden plejeforældre. det er vigtigt at understege, uden plejeforældre, børn som lever under sådanne forhold kan ikke være ærlig og bede om den hjælp de ønsker, som de beder gud om inden de går i seng, hvis den person de er bange for sider ved siden af dem og lytter, eller står bag væggen og smuglytter for det ved vi jo alle sammen godt at de gøre voksne mennesker og specielt kvinderne!! Invitere barn op på kommunen, i et rum hvor plejeforældre ikke kan høre hvad der bliver talt om, det er tryghed også tror jeg at de fleste problemer kan redes på den måde. det er da 100 gange bedre at gøre det, at hjælpe alle børn som oplever det her, end kun at sætte fokus på et barn, som om det her er unormalt? ja undskyld mig.

Gæst

#3 Re: ??

2013-09-16 15:56

#2: Victoria Tolstrup - ??

Nej, alle plejefamilier er bestemt ikke sådan her. Der er faktisk kurser til plejeforældre, hvor de får pædagogiske-redskaber de kan bruge, som f.eks hvordan man snakker til et barn, så man netop undgår de her situationer! Mange plejeforældre har ovenikøbet en terapeut-kursus, fordi børn der har haft det hårdt/har det hårdt, kræver lidt ekstra! Denne plejemor har tydeligvis ikke gidet interesserer sig og helt sikkert ikke deltaget! Et plejebarn snakker normaltvis også alene med f.eks sagsbehandleren, hvis det er gammel nok for ikke at nævne diverse psykologer.

Alt plejebarnet siger bliver dog noteret, og derefter vil plejemor/far få rapporten og så må de selv tage stilling til hvordan de takler det, med kommunens hjælp! Ved at sætte fokus på det enkelte barn, og åbne op for det, så kan fokuset også komme andre børn for øje.

 

Denne plejemor burde på ingen måde have med børn at gøre, og da slet ikke med et barn, der i forvejen har det slemt. Hun virker jo på randen til et sammenbrud, og hun burde skamme sig!


Gæst

#4 Re:

2013-09-16 15:58

Godt skrevet!


Gæst

#5

2013-09-24 03:59

Der er efterhånden mange forfærdelige tilfælde af vold i plejefamilier og institioner, vi har pligt til at gøre hvad der kan for at det ændres , de børn og unge sim er anbragt har ikke selv en mulighed for at kan ændre noget , tænk sig at de er nødt til at være der , uanset hvad der sker dem, det er forfærdeligt . Vi skal stå sammen og i fællesskab have øjnene åbnet , det kunne være vores børn det gik ud over , hilsen Linda

Gæst

#6

2013-09-24 05:34

  1. Sidder der nogen og tænker, det vil.jeg ikke blande mig i, så tænk på, hvis i en gang selv skulle stå i en lign situation. Her kan du være med til at gøre en forskel og fortælle, hvor du synes grænsen er nået. Jeg acceptere heller ikke biologisk forældre slå deres børn. Hvorfor skal vibså bare lukke øjnene for at denne uduelige plejemor slå et andet menneskes barn.