Idrætsmekka til Søndersø

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Idrætsmekka til Søndersø.

Lucille

#1 Derfor bør multihallen placeres ved Søndersøhallen

2013-09-02 20:38

Den rigtige placering er ved Søndersøhallen. Det vil være en mere helhedsorienteret og fremtidssikret løsning, da der her er plads og mulighed for udvidelser og samspil mellem forskellige sportsgrene, udvidelse med nye som f.eks. parcour og aktiviteter frem for Værløsehallerne. Her vil løsningen kræve en forringelse af forholdende for fodboldklubben og udfordre de i forvejen meget dårlige parkeringsforhold.

Støt de fantastiske frivillige kræfter der gør deres ypperste for at motivere og træne børn, unge og gamle i svømmeklub, basket, gymnsatik m.m. Giv dem mulighed for at kunne styrketræne før og efter almindelig træning. Byg klublokaler og faciliteter til at støtte de sociale aktiviteter til glæde for alle - unge som gamle og giv mulighed for gode rammer for afholdelse af stævner i egne rammer. En placering ved Søndersøhallen vil give balance med aktiviteter i øst og i vest i lighed med Farum.
Henrik Larsen

#2 Re: Derfor bør multihallen placeres ved Søndersøhallen

2013-09-03 09:51

#1: Lucille - Derfor bør multihallen placeres ved Søndersøhallen

Som ungdomstræner i Kirke Værløse I.F kan jeg kun bakke op om beslutningen om at placere ny multihal ved Søndersøhallen. I vores klub har vi en kæmpe ungdomsafdeling, der hele vinteren igennem skal deles om ganske få haltider i Søndersøhallen. Søndersøhallen er uden bander, hvilket sammensat med kendsgerningen, at hvert hold kun har 1 times træning om ugen, mildest talt giver vores spillere elendige forhold, for at lære at spille indendørsfodbold.

Vi har tidligere måtte erkende, at der simpelthen ikke er haltider nok, ej heller på kunststofsbaner til at dække den demografiske udvikling i Værløse Vest området.

Herudover har Søndersøskolen som kommunens største skole et meget stærkt behov, for at kunne tilbyde de mange elever et bedre og nyt grundlag for fysisk udvikling end det, der eksisterer i dag. Jeg har selv gået i folkeskole på Søndersørsø i perioden fra 1976 - 1983. Udover svømmehallen, er det nøjagtig de samme idrætsfaciliteter min søn nu tilbydes, som jeg selv brugte i min egen skoletid.  Jeg vil endda sige, at forholdene i dag er ringere end den gang! Vi havde da trods alt en brugbar kondisti ligesom atletikbanen og længespring sandgraven også var i brug. Det er med bekrymning, at jeg igennem årene har set dette forfalde.

Placering af ny multihal ved Værløsehallen vil blot styrke dem der i forvejen har de bedste faciliteter.

 

 

 

Kirsten Larsen

#3 God udmelding fra borgmesteren

2013-09-04 05:15

Det er godt at se, at borgmesteren uden vaklen peger en placering ved Søndersøhallen. Se her: http://furesoe.lokalavisen.dk/bondo-vil-bygge-ny-hal-ved-soendersoehallen-/Lokale-nyheder/20130903/artikler/709039003/1027 . Så må vi bare håbe, at han kan samle et flertal på mødet i byrådet.
Tine Hessner

#4 Fortsæt brugerinddragelsen...mange ønsker skal realiseres!

2013-09-04 11:13

Lad os håbe afstemningen ender som den skal - og så skal brugerinddragelsen fortsætte. Der er mange gode forventinger til byggeriet og anvendelsen. Vigtigt at området/byggeriet fremtidssikres så det både passer til nuværende og kommende brugere. Der er mange der skal deles om pladsen og jeg håber at vi får god udnyttelse af hver en m2 - i både morgen-, dag og aftentimer. Det kræver masser af koordination og samarbejdsvilje fra de mange brugere - lad os vise, at det kan vi sagtens finde ud af!!! vh Tine Hessner, www.tinehessner.dk
Alex Fonnesbech

#5 Beslutningen er taget: Multihallen ved Søndersø

2013-09-05 10:12

Så træf Byrådet den rette beslutning.
Se her:
http://furesoe.lokalavisen.dk/saa-er-det-besluttet-multihallen-skal-ligge-ved-soendersoehallen-/Lokale-nyheder/20130905/artikler/709069947/1027

Så lad os komme igang med at sikre en super løsning for alle.

Gæst

#6

2013-09-05 15:11

Med den store boligudbygning der har været de sidste år, samt udsigt til en markant boligudvidelse i Laanshøj, har Værløse vest har brug for den udvidelse af idrætsfaciliteter som en ny multi giver.