Nej tak til kunstgræsbane ved Brønshøj Kirkevej og kirkemosen

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-05-26 19:44



Gæst

#2

2013-05-31 10:04

Sådan et idrætsanlæg bør ikke placeres så tæt op ad beboelse og midt i et naturreservat.
lene

#3 Nej til til kunstgræsbane og lysstandere for Boldklubben Fix

2013-05-31 12:10

Nabo fra Haveforeningen
Klubben spiller på fredede parkarealer! Det kan ikke være rigtigt, at parkpræget tillades ødelagt af en professionel kunstgræsbane med høje lysstandere, som vil være ødelæggende for livet i de omgivende villahaver. Det er rigtigt, at vandstanden er høj på banerne pga naboskabet til Kirkemosen. Men det bør ikke medføre anlæg af kunstgræsbane: Hensynet til parkens naturpræg er langt vigtigere.

Gæst

#4

2013-06-01 08:52

Vi har rigelig i de forb.... trommer lørdag og søndag. Men lad dem bare spille fodbold

Gæst

#5

2013-06-02 15:45

Den er virkelig vigtig - vi er vrede over det overgreb på naturen og naboerne!

Gæst

#6

2013-06-02 15:53

Jeg rasende over, at man kan finde på at bruge så meget strøm på lys, så mange timer for skatteborgernes penge!
Og endnu mere rasende over overgrebet på naturen i mosen - natur som der er så lidt af og hvis naturlige liv vil blive stærkt forstyrret af alt det lys og larm i så lang tid ! !
Det er jo vanvid!

Gæst

#7

2013-06-02 20:00

Det lader til at en politiker endnu engang føler sig hævet over ret og rimelighed pga. personlige interesser!!! Dybt kritisk...

Gæst

#8

2013-06-03 06:26

Godt initiativ

Gæst

#9

2013-06-04 07:58

kunstgræs er noget rigtigt skidt for naturen. vi skal have meget mere utæmmet og vild natur så mange steder som muligt for at kunne støtte specielt bier. Bierne dør i millionvis verden over - det kunne i sidste ende blive vores allerstørste problem - ingen bier og vi kunne dø af hungersnød etc.....derfor behold og skab så megen natur som muligt - alle steder - også på / i og omkring boldbaner, hvor kradt og mælkebøtter etc. kan og skal gro..vi skal have MEGET mere vild natur i byerne - det er godt for så mange ting - og så er kunstgræs den værste "øjenbæ" man kan finde.

Gæst

#10

2013-06-04 08:18

Jeg går meget ind for sport og mulighederne for at dyrke det, men det virker ugennemtænkt og ødelæggende for miljø og natur på dette område.
Man kunne måske samarbejde med Brønshøj boldklub og lave det i forbindelse med det anlæg på den anden side af mosen,

Gæst

#11

2013-06-04 09:20

Som dagsinstitutionsleder i området, vil jeg være ked af ikke at kunne benytte området, vi tager ofte børnene med derned for at lege og spille bold

Gæst

#12

2013-06-05 07:51

Relationer: Har boet 25 år på Brønshøjholmsalle 46, og mine børn har spillet fodbold på den ganske almindelige græsbane!

Gæst

#13

2013-06-05 07:53

tidligere Brønshøjholmsalle 46

Gæst

#14

2013-06-05 09:51

Fodboldspil i det fri ja tak - plastikgræs, stålhegn, belysnings master nej tak.

Gæst

#15

2013-06-05 20:26

Tak fordi I er opmærksomme på planerne med de kunstige plæner.
Og tak fordi I orker denne underskrift indsamling.

Hej fra Inge Lundgaard

Gæst

#16

2013-06-11 08:47

Tak for initiativet. Det vil være helt uacceptabelt med en kunstgræsplæne i det område. Jeg er glad for at Naturfredningsforeningen går ind i sagen.

Gæst

#17

2013-06-13 20:40

Jeg kan faktisk ikke forstå, hvorfor man ikke tænker over de små oaser i byen, hvor der er plads til naturen. Det er et moseområde og hele naturlivet bliver påvirket af det lys, som der bliver sat op. Der er andre store boldklubber i området, som der må kunne laves en aftale med, hvis der er behov for sene spilletider.. Vi bor trods alt i København!!!
Med venlig hilsen.
Gry Gausdal
Signe Voltelen, Brønshøj

#18 Borgerløftet i Athen og hvorfor der skal være naturligt græs på fodboldbanen i Kirkemosen.

2013-06-28 17:45


"Vi vil efterlade denne by ikke mindre og ringere, men større og rigere, end da vi kom" Borgerløftet i det gamle Athen.
Det skal vi også i Brønshøj og hele Københavns Kommune. Et dejligt naturområde skal gives videre til vores efterkommere, således at de ikke skal rydde op efter kunstige plæner.

- Græs er som boldbane"belægning", det tætteste man kommer på et materiale, der til det formål, er naturligt.
- Græs optager CO2, og er dermed med til at regulere vores atmosfære.
- Græs er en naturlig forekommende plante, som passer ind i Kirkemosens økosystem.
- Græs er, i modsætning til kunstgræs, godt til nedsivning af vand ved store regnskyld (set i lyset af Københavns Kommunes planer om regnsvandsopsamling. (LAR)
- Græs giver børnene en fornemmelse for det naturlige, det bæredygtige. Naturlige materialer, som også er en sanseoplevelse for mindre børn (daginstitutioner bruger plænen)

Derudover er
- København Grøn Hovedstad til næste år: http://subsite.kk.dk/sitecore/content/Subsites/CityOfCopenhagen/SubsiteFrontpage/LivingInCopenhagen/ClimateAndEnvironment/GreenCapital.aspx
- Mosen er fredet område.

Gæst

#19

2015-02-09 20:46

Det er en super vigtig sag for naturen og jeg undrer mig over hvor fostanden er blevet af hos dem der vil lave sådan en bane på det sted og over at kommunen kan være uintelligent at gå med til det????

Gæst

#20

2015-02-13 16:24

vi er i forvejen voldsomt generet larm og af det nye voldsomme belysningsanlæg ved fodboldbanerne ved tingbjerg (brønshøj bolklub)

gæst

#21 Re:

2015-02-19 22:42

#10: -  

 er det da mindre skadeligt på den anden side af mosen, eller handler det i virkeligheden om, at det ikke skal ligge i nærheden af jer

gæst

#22 Re:

2015-02-19 22:46

#2: -  

 Jeg synes alle kommentarerne lyder, som husejere der er bange for, at deres huspriser skal falde, og som bruger naturen som undskyldning. I bor ca. 5-6 km fra Rådhuspladsen, midt i Danmarks største by, og så taler i om fred og ro og naturområder. Lyder lidt mærkeligt i mine ører.


Gæst

#23

2015-02-23 21:07

Tak for dette vigtige arbejde som styregruppen udfører! Det er en forkastelig ide at lave en kunstig græsplæne midt i den natur vi lever i og værner om. En ide, som ikke tager hensyn til hverken naturen eller mennesker i den. Derfor sætter jeg meget stor pris på, at der er folk som samler alle os, der er imod ideen. Tak!


Gæst

#24 tænk større

2015-02-25 20:05


Jeg har læst en del om kunstbanen ved Kirkemosen og kan som mange, godt
forstå, de omkring boende.
Det er trods alt dem som, bliver naboer til banen, hele året nu.

Jeg vil opfordre københavns kommune til at tænke større .
Det er ikke kun boldklubben Fix, som mangler baner om vinteren. Der ligge
rigtigt mange klubber i området som også mangler baner om vinteren,
I stedet for at bruge 10-11 mill til én klub, så tænk dog større.

Ved Tingbjerg stadion, ligger et stort område. Der er lavet en
kunststofbane. Hvorfor ikke lave et større anlæg, med mange baner, som alle
omegnes klubber kan bruge.
Der kan i fremtiden måske tilføjes nogle tennisbaner, pentan baner og endda
et svømmehal, som er børne/familievenlig.
Området ved Tingbjerg stadion, er i dag et mørkt og trist område, som kunne
løftes, ved bare at få folk derud og bruge det.
I dag er der ikke meget at komme efter.

Der kunne også sagtens laves en eller to kunststofbaner mere ved
Grøndalscentret, som også er et naturligt samlingssted for
sportsaktiviteter i forvejen.

Se på vores gode nabo kommuner
Gladsaxe. Deres anlæg ved Gladaxe stadion er en succes.
Gentofte kommune ved GVI i Nymosen.
Kbh kommune eget anlæg KFUM, på Nøkkerosevej

Disse større anlæg bliver brugt af mange klubben og ligger ikke klemt ned i
et villa kavrter

Det virker lidt emsigt, at kommunen bliver ved med at holde fast i en bane,
til stor gene for beboerne i kvarteret.
En anden ting er at én bane slet ikke er nok til at dække boldklubben Fix behov,
hvor ved de alligevel må søge andre steder hen om vinteren
 

 

Lene M

#25 kunstgræsbane

2015-02-25 22:29

Det er åbenbart tænkt at den eventuelle kunstgræsplæne skal drænes og vandet føres til kloak. Tænk på hvad det vil betyde at "afvande" så stort et areal ved ekstremt regnvejr til kloak. Vi har allerede oplevet at gå i vand til knæene, selv nu hvor boldbanen er bestående af græs, som kan optage og nedsive regnvand. Hvilke konsekvenser vil en dræning og afvanding til kloak  have for de omkringliggende huse? Og hvem betaler regningen for konsekvenserne?

Lene M haveforeningen Brønshøjholm