Mærkning af halal kød

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mærkning af halal kød.

Frida

#51 mærkning af halal kød

2013-09-18 13:45

Vi er rent til grin herhjemme,de overtager sku snart hele biksen og det er vel egentlig også derfor at de er landet i Danmark Hættemågerne breder sig med eksplosiv kraft i bybilledet gys hvor er det trist,og alle taler om deres integration men det er de jo slet ikke interesseret i de får det jo som de vil have det og de behøver ikke røre en finger.Se nu bare halal kødet det har eksisteret i mange år,hvor mange har vidst det,vi bliver taget i røven.Ikke engang politikerne har tænkt sig at gøre noget.Ingen imam skal velsigne det kød min familie skal spise.Køber ikke okse lam eller kylling mere Basta.

Gæst

#52

2013-11-28 23:45

Jeg vover den påstand at mangel på mærkning grænser til at være grundlovsstridigt.
For at udføre rituel slagtning, der anerkendes, betaler slagterierne til muslimske bevægelser for hver eneste slagtning. Prøv ikke at bilde mig ind at den (om end lille) udgift ikke bliver sendt videre til forbrugerne.
Grundloven siger:
"§ 68
Ingen er pligtig at yde personlige bidrag til nogen anden gudsdyrkelse en den, som er hans egen."

Vi bidrager personligt til muslimsk trosretning hver gang vi køber rituelt slagtet kød. FØJ!
Lad os SÅ få den mærkning.

Gæst

#53

2014-02-07 17:29

Jeg har tidligere rettet henvendelse til supermarkedskæder, for at få at vide, hvordan jeg kan undgå at være tvunget til at købe halal-slagtet kød. Det viser sig, at det kan jeg ikke. Derfor har jeg taget konsekvensen, og undgår i så vidt muligt omfang at købe okse- og kalvekød. Det er det eneste jeg kan gøre. Det er sørgeligt, at det er blevet sådan i Danmark. Selvfølgelig skal vi have lov til at vælge selv.

Gæst

#54

2014-02-16 20:44

Er det ikke utroligt det er tilladt at abortere efter eget ønske selvom der efter flere forskninger er bevist at fosteret egentlig er et levende organisme lige siden den bliver skabt. Og så snakker vi om hvor vidt det skal være tilladt at halal slagte i DK. Er det ikke lidt komisk ? For ikke at snakke om menneskerettigheder.

Gæst

#55

2014-02-18 15:10

halal halal halal halal halal halal halal halal halal hala halal

Gæst

#56

2014-08-11 20:01

Der er ikke nogen mening i at torturere et dyr med halal-fabriks-slagtning.
Forskning har vist at dyret faktisk oplever et langt større chok ved halal-ritualet og at kødet bliver stresset.. Bedøv det dyr med strøm og så er det det, i stedet for at gennemføre et sadistisk slagte-ritual..
Se bare på videoerne af det! Man er nødt til at have en vis grad af respekt for det liv man tager!

Mærkeordning? JA TAK! Det er da det mindste man kan forvente i et moderne samfund..

En politiker der ikke vil have overskuelig mærkning og præcis kontrol af varer, er ikke en rigtig politiker..


Gæst

#57

2015-02-13 09:06

For dyrenes skyld og vores selvbestemmelse!


Gæst

#58 Re:

2015-02-13 09:07

#54: -  

 Det ene udelukker vel ikke det andet!


Gæst

#59

2015-02-14 10:44

Det skal forbydes i hele EU, og lange dyre transporter fra EU til Libanon hvor dyrene bliver ritual slagtet
SR

#60 Min mening

2015-02-15 13:44

Halal-slagtning burde forbydes 100 % og på verdensplan


Gæst

#61

2015-02-16 16:59

Det er godt at der tages initiativ til at gøre noget ved dette problem, for det er jo et problem at man ikke har mulighed for at træffe et valg.

Gæst

#62

2015-03-25 08:16

Vi så en film i samfundsfag hvorpå vi kom ind på emnet hvor vi så hvor slemt det var for dyrene og så hvorfor det ikke var mærket på pakkerne som de bliver solgt fra

Gæst

#63 Hvad fanden sker der!!

2015-07-01 17:43

Ingen af jer mennesker ved hvad halalslagtning er, ingen!

halal slagtning er noget man gør for at vise dyret værdig. Halal slagtning går ud på at man fodrer dyret, lader det leve på åbent græs og sørger for at det har det godt før man slagter det. Efter alt så lider dyret ikke men man ber en æres bøn for dyret (enden muslimsk eller jødisk) og kapper så herefter hjernen fra resten af kroppen (hjertet) dermed er dyret fuldstændigt dødt. Syntes i måske det er bedre og sigte efter dyret med en pistol og derefter ikke engang være sikker på at alt kulle krudt er ude af det eller hænge dyret i bagbenene som tøj der bliver hængt til tørre også helt koldt ramme det i hjernen med en strømpistol! Ville i måske selv have sådan en uværdig død, nej det tror jeg ikke!!!

og tak for at læse min kommentar. 


Gæst

#64

2015-07-24 18:08

Fordi det er en modbydelig dyremishandling. Og fordi jeg ikke ønsker at spise kød med muslimske "bønner" til, Og så er der penge i dette her, som vi ikke ved hvor går hen ! Men vi har vores bange anelser !

Gæst

#65

2015-07-24 19:14

Jeg ønsker ikke at spise kød, som er velsignet af en anden Troesretning, og slet ikke en gud som er kvinde-undertrykkende, og vil heller ikke være med at støtte islam økonomisk
desuden så er deres slagte metode direkte voldlig

Gæst

#66

2015-07-24 20:27

Mit beskedne bidrag til bedre dyrevelfærdspolitik.

Gæst

#67

2015-07-24 20:31

Fordi det er dyreplageri...

Gæst

#68

2015-07-24 21:09

De fleste muslimer går ind for "ægte halal", hvilket er ren og skær mishandling. Dyret er i bevidsthed i flere minutter, da hjertet skal slå og pumpe blodet ud af dyret.

- At dette er en del af islam, siger alt om den religion, og er grund nok til ikke at bryde sig om den.
Patrick Patrioten Sandberg

#69

2015-07-24 22:46

Det er på tide at vi siger fra over for muslimerne og deres barbariske skikke. De skal ikke længere have lov til at stoppe deres halal ned i halsen på os. For det gør de! Vi køber masser af halalprodukter uden at vide det. Vi siger stop nu! I det hele taget bør vi sige stop over for islam. Det er den nye pest over Europa og over verden. Giv islam sparket!


Gæst

#70

2015-07-24 22:49

Det er noget forbandet svineri at man i mange danske supermarkederne ikke har et valg som etnisk dansk dyreelskende ateist og vil kunne vælge andet end Halal. F.eks. alle Dansk Supermarkedes butikker findes der ikke andet end halal og det samme i Lidl. Det er absolut ikke tilfredstillende da muslimer er et absolut mindretal på måske max. 5% af den danske befolkning. Så det burde være omvendt at det var halal der var sværest at finde i kølediskene i Danmark, ja det burde slet ikke være der da der jo betales religiøs afgift af halal varer og det er forbundet med en ikke dyreetisk slagtemetode som man bør tage afstand fra

Gæst

#71

2015-07-25 07:17

I Danmark ønsker vi at behandle dyrene godt. Medens de er i live. Også ved slagtning. Derfor er det skik og brug at slagte med nænsomhed, Ikke lade dyret lide.
Derfor bør vi fortsætte med almindelige danske slagtemetode.

Halalslagtning bliver brugt i særlige lande,f.eks. Mellemøsten.
Denne metode har de lov til at bruge der.
Men vi bør ikke efterkomme en slagtematode,der ikke er i overensstemmelse med vor indstilling til dyrevelfærd.
Derfor : Ingen danske slagterier bør halalslagte !

Gæst

#72

2015-07-25 11:53

fordi der skal ingen forskel være om det er halal eller ej.

Gæst

#73

2015-07-25 12:14

Jeg vil have lov til at fravælge halalslagtet kød, det er imod min tro at spise dette kød, fordi dyrene kan have have en pinefuld død, og uanset hvad mange siger så tror jeg på at de mærker smerte ved døden selv om de er bevidstløse...
Så derfor skal alt kød der er halalslagtet mærkes så også muslimer og andre der ønsker dette kød kan se at det opfylder deres krav.....
Dyrene må under ingen omstændigheder være ved bevidsthed når de slagtes og den lov skal ikke ændres i Danmark under nogen omstændigheder......

Gæst

#74

2015-07-25 13:02

Alle politikere, især røde, råber op om bedre dyrevelfærd, men er samtidig de største fortalere for at vi skal indrette os efter fremmede skikke. Dobbeltmoral er dobbelt så godt som moral. Personligt er jeg imod alle religiøse ritualer, hvis de gør ondt på mennesker og dyr.

Gæst

#75 Hallalslagtning

2015-07-25 13:59

Jeg vil være sikker på at det kød jeg køber ikke er hallalslagtet