Mærkning af halal kød

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mærkning af halal kød.


Gæst

#26

2013-08-05 19:15

Godt der er nogen der gider samle underskrifter, tak for dét

Gæst

#27

2013-08-05 20:51

Vi skal jo kun tilbage til mine forældre, da blev grise stukket så man kunne lave blodpølse.

Gæst

#28

2013-08-05 22:09

hætten ud a danmark

Gæst

#29

2013-08-06 01:22

Der kommer stadig flere og flere videnskabelige undersøgelser, der beviser at dyr har en bevidsthed, et følelsesregister og en intelligens, langt mere udviklet end man hidtil har anet.
Det er simpelthen ikke værdigt for menneskene, at udsætte medskabninger for middelalderlige og torturlignende slagtemetoder for simpel profit.
Dem der støtter det burde bøje hovedet i skam.

Gæst

#30

2013-08-06 04:49

Ledelsen på Hvidovre hospital burde fyres!

Gæst

#31

2013-08-06 09:28

Dyr skal ikke pines ihjel !

Gæst

#32

2013-08-06 09:50

Denne underskrift er ikke ment som et religiøst statement, men udelukkende skrevet med dyrevelfærd som det absolutte hovedargument!!!
Nu hvor vi har forladt middelalderens barbariske slagtemetoder, er der ingen grund til at gå baglæns i vores mentale udvikling.
Gæst

#33 Alt dansk kød er halalslagtet. Alle dyr ER bedøvet inden

2013-08-06 15:49

Rolig nu. Selv svin er halalslagtet i Danmark. Denne video er enten meget gammel eller ikke fra Danmark. Alle dyr skal bedøves inden de halalslagtes i Danmark. Hvordan andre lande gør det kan vi have svært ved at kontrollere.
Videoen er meget misvisende for den danske model.
Besøg Danish Crown i Horsens og se med egne øjne hvordan man halalslagter millioner af grise om året. Grisen opdager intet da den er bedøvet og sover på den måde stille ind. Der er ingen spjæt eller spræl.
Man kan godt samle underskrifter ind til at pakker skal mærkes hvis det er halal, men i bliver overrasket over at stort set alt kød er halalslagtet.
Der er penge i blodet! Det kan jo bruges til noget!
:-)
Læs fx denne artikel: http://samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar-halalslagtning-danmark.html

Gæst

#34 Re:

2013-08-06 17:54

#12: -  

 


Gæst

#35

2013-08-06 19:58

Det er ikke så meget Slagtemetoden i Danmark, der generer mig, men det at jeg som er døbt kristen, skal spise kød og betale for en velsignelse af en Muslimsk Aman (Bismillah, Allahu Akbar) og ikke en Kristen Præst.

Gæst

#36

2013-08-10 01:04

Jeg nægter at støtte op om halal slagtet kød og nægter at spise det! Hvis man vil sidst ikke kan få andet en halal slagtet kød, så vil jeg hellere undvære kød, end at være med til, at støtte op omkring dyreplageri og dyremishandling.

Gæst

#37

2013-08-11 15:22

Jeg har arbejdet hos en 'meget' muslimsk familie. Mange emner blev vendt, bl.a jagt. Jeg mente ikke de måtte spise vildt, da det jo bliver skudt, og gerne skal være dødt når det rammer jorden!! Svaret var at Koranen er skrevet så ÅBEN og FORSTÅENDE, at man kun SKAL overholde den når man KAN. Dvs at jægeren bare kan skære halsen over på fuglen/dyret, bagefter - altså når det er dødt, og han får fat i det !! Hvorfor skal vore dyr så lide sådan en brutal død ?
Vælg et brugernavn

#38 Det er ikke dyreplageri eller mishandling eller brutal død i Danmark

2013-08-14 08:19

#36 og #37 læs #33, dyr i Danmark bliver ikke plaget eller mishandlet, de dør en stille og rolig fredelig død. Der er intet brutalt i det. De bliver bedøvet inden. Dvs. de sover meget tungt og opdager intet før de er i paradis.
Alt blod kan bruges til noget, det betyder slagterierne kan tjene lidt på at sælge blodet. Blod bruges blandt andet til at redde menneskeliv.
Henrik Jørgensen

#39 Re: Det er ikke dyreplageri eller mishandling eller brutal død i Danmark

2013-08-14 19:37

Hvad er det for noget idioti at skrive. Redde menneskeliv med tyre/ko blod, hvordan? Torsk. Der er ingen virkelig bedøvelse ved slag i panden, bevidstheden er tilbage ved kniven. De dør en pinefuld unødvendig barbarisk og brutal død, via halal/kosher overtroen. Vi vil ikke være med til det vanvid mere, det er slut. Det muslimske helvede på dansk jord må høre op, vi vil ikke invaderes af syge tanker der hører til før Middelalderen.


Gæst

#40

2013-08-16 10:47

Det er fandme for klamt... seriøst!! Hvis Danmark accepterer denne måde for MISHANDLING af dyr - hvor fanden er vi så henne???
mod dyremishandling
Gæst

#41

2013-08-17 19:58

Det er ganske enkelt forfærdeligt, at dyr skal lide så meget bare for en tro, jeg syntes de mennesker der ønsker at dyr skal lide for at de skal kunne spise deres kød, burde sulte. Det smerter at se den angst der er i dyrets øjne, og jeg stortuder, hvordan kan nogen dog finde på at dyrene skal dø på den måde, Føj siger jeg bare, og selvfølgelig skal der mærker på kødet, så vi kan sige fra, hvorfor skal vi her i DK pludselig til at indføre så barbarisk en aflivning. Vågn dog op Danmark, du kan snart ikke være dig selv bekendt.


Gæst

#42

2013-08-18 15:18

Mærkning af halalkød burde have fundet sted for mange år siden!

Gæst

#43

2013-08-19 21:57

Halal slagning er og bliver dyrplageri, det skal ikke mærkes men forbydes total, vågn dog op danmark, vil danmark virkelig tillade dyrplageri,,,føj for satan...........

Gæst

#44 Re:

2013-08-19 21:58

#41: mod dyremishandling - Fuldstændig enig, lad dem sulte....de fortjerner ikke bedre.....dyroplageri kan da ikke være tilladt i danmark.eller jo det er det jo så   føj siger jeg bare.

 

 


Gæst

#45 Re: Re: Det er ikke dyreplageri eller mishandling eller brutal død i Danmark

2013-08-19 21:59


Gæst

#46 Re: Det er ikke dyreplageri eller mishandling eller brutal død i Danmark

2013-08-19 22:00


Gæst

#47 Re:

2013-08-19 22:01

#37: - Ja de er så dobbeltmoralske..vor herre bevare danmark og de danske traditioner og dansk tro

 

 


Gæst

#48 Re:

2013-08-19 22:02

#28: - ja tak, ud

 

 

 


Gæst

#49 hvem kan bevise mig at dyr der besvimes ikke lider ved slagtning?

2013-08-26 16:40

hvem kan bevise mig at dyr der besvimes ikke lider ved slagtning? Jeg vil meget gerne se nogen dokumenter på det.

Gæst

#50

2013-08-29 21:23

Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvad jeg og familie spiser.