NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.


Gæst

#901

2013-04-18 20:10

geniførelse af demokratiet iht. GRUNDLOVEN,
afskaffelse af det Bureaukratisk diaktatur-
enevælder skulle høre fortiden til eller HVAD?

Gæst

#902

2013-04-18 20:15

Hvad vil de mon skjule????

Gæst

#903

2013-04-18 20:36

Justitsminister Morten Bødskov forklarer på TV:
Offentlighedens kommissiones betænkning påpeger en uhensigtsmæssighed
.....
Ting kommmer ud inden det er endeligt afklaret ....
Betydelig bedre ideudveksling internt med den nye lov.

Ny offentlighed i (læs: ligegyldige) aktindsigt generelt (læs: i
hegnsager i Næstved kommune).
I Central administrationen (hvor skurkestregerne laves) lukkes der ned
for aktindsigt

osv. osv.

-----

Det Jeg hører : Staten har lavet ulovligheder, eller ting som er i
modstrid med vælgernes ønsker - men til fordel for et mere
eller mindre råddent "system".
Det er så "ideudveksling" som offentligheden nu ikke skal have indsigt i ...

Gud bevare Danmark - som dronningen siger ...

Gæst

#904

2013-04-18 20:59

Jeg ønsker ikke folkevalgte der udveksler holdninger, tanker, ideer der ikke tåler at åbent forum - jeg ønsker til gengæld så et mindre magtsygt samfund med samfundsborgere der anerkender vore folkevalgte som mennesker der gør deres bedste for at skabe løsninger og tage så fornuftige valg som muligt. Gå dog forrest kære folkevalgte - kom forbi angsten for medierne - vis hvad moderne problemløsning består af - meningsudvekslinger, overvejelser,etik og beslutninger der kan tåle dagens lys !

Gæst

#905

2013-04-18 21:21

Vi betaler skat og betaler for dem der sidder ved magten, så selvfølgelig skal vi også have indblik i hvad der sker, både økonomisk som politisk. Hvis det forsvinder, så vil vi se en tom kasse og en masse oversmarte mennesker rende rundt på Christiansborg...Hmmmmm.....gud.... det jo det der allerede er godt i gang ;-)

Gæst

#906

2013-04-18 21:22

Vi skal i den stik modsatte retning!
Steen Andersen

#907 Nej tak til den nye offentlighedslov

2013-04-18 21:39

Hvad bilder politikerne sig ind, hvor dumme anser de befolkningen for at være? Deres frækhed kender tilsyneladende ingen grænser, når de tillader sig at oversælge en lov på den måde, som justitsminister Morten Bødskov har prøvet, dels ved hjælp af halve sandheder småløgne, og senest "tænkte eksempler" uden rod i virkeligheden.
Sandheden er, at det er ubekvemt for politikerne at blive kigget i kortene eller over skulderen, når de laver deres fiflerier.
Derfor er det endnu mere nødvendigt at protestere mod denne lov.

Gæst

#908

2013-04-18 22:13

Danmark er ude i frit fald,såfremt vi ikke kan se med i kortene hvad en der er valgt af folket også opfører sig efter de demokratiske regler vi nu engang har her i danmark,og det kan blive meget svært som det lige nu ser ud til.Det kan i værste fald blive et regime af den værste skuffe hvis vi ikke råber vagt i gevær,og det er nu.
Venlig hilsen
J.P.Madsen
Tv News Danmark

Gæst

#909

2013-04-18 23:28

Hvad er DE (på borgen) bange for? At stå til ansvar for deres handlinger og det vil de nu prøve og lave en lovgivning om. Kan godt forstå det går baglæns for DK når man har en Justitsminister som ikke engang kan svare på spørgsmål og komme med KONKRETE eksemplar latterligt.

Gæst

#910

2013-04-19 04:20

yderligere et forsøg på at knægte demokratiet

Gæst

#911

2013-04-19 05:51

Hvorfor skal DEMOKRATURET yderligere knægtes???????????????????????

Gæst

#912

2013-04-19 05:56

vedtagelse af denne lov er underminering af demokratiet.

Gæst

#913

2013-04-19 06:50

Hvorfor har H:T:S: i over et år sagt vi om sig selv, når hun tilsyneladende blot er nummer 3 i det bestående hiraki, der får lov næsten hver tirsdag at komme et lille pip,og hvorfor er Corydon begyndt på det samme når han blot er nummer 2, og hvorfor sidder Margrethe Vestager og putter sig bag dem og ellers står og griner når hun er med fremme. Er hun nummer 1 i hirakiet eller er det i virkeligheden Lars Løkke.

Gæst

#914

2013-04-19 07:27

Det er simpelthen den største svinestreg i nyere historie. Om få år er vi vel i bås med det der sker i Ungarn. At jeg har stemt den her regering til magten, er den største fejl jeg har foretaget mig i den 33 år jeg har haft stemmeret. Er der nogen retfærdighed til, så er den flok skruppelløse løgnhalse i S og SF ikke en del af folketinget ved næste valg - ej heller deres patier.

Gæst

#915

2013-04-19 07:41

Vi lever i et oplyst samfund, hvor demokratiet er et af vore højeste idealer. Det der undrer mig er at, vores regering fører blå politik og ønsker nærmest kommunistisk hemmeligholdelse af folketingets virke og gøren. Det lyder nærmest som om Helle ønsker en Diktiktaturstat.

Lidt barsk udmelding, men sådan føler jeg at Helle og hendes blå/røde regering opfører sig

Gæst

#916

2013-04-19 07:52

Lukkethedslov - nej tak!

Gæst

#917 Re:

2013-04-19 07:53

#908: -

Giver dig helt ret.

Nu må Holger Danske da rejse sig, om det så er fra Kronborg eller Marienlyst må han selv bestemme.....................................

Længe leve Demokratiet.......hvis vi kan få lov af vores Diktator H.T.S


Gæst

#918

2013-04-19 07:55

Det er et skråplan....

Gæst

#919

2013-04-19 07:55

Det er fuldstændig absurd. Folketingets og journalisters kontrol af regeringen er en grundsten i det danske demokrati og demokratier generelt. Det er en slækkelse af den lovgivende magts kontrol af den udøvende magt. Vi snakker noget, som går ud over selve tanken om Montesquieu´s model.

Gæst

#920

2013-04-19 08:04

Der er åbenbart så meget snavs i det offentlige at det har bedst af at blive gemt væk for at vælgerne stadig skal kunne tro på den demokratiske styreform.

Gæst

#921

2013-04-19 08:08

Det fungere fint som det er nu,ingen grund til at give politikerne mulighed for at lave mere snyd og fusk ind de i forvejen gør .

Anonymous

#922 SKRÆMMENDE

2013-04-19 08:10

! Politikerne er repræsentanter af os, folket! Vi skal og må ikke gå i blinde!
STATEN SKAL FRYGTE FOLKET, for tab af stemmer er lig med tab af arbejdsplads, FOLKET SKAL IKKE FRYGTE STATEN

Det logisk det her!!

Husk nu at sprede denne side!


Gæst

#923

2013-04-19 08:11

Det er hul snak,når en socialdemokrat som Morten Bødskov i TV-programmet Dead-Line forsøger at forsvare en tåbelig lovgivning. De kritiske, dygtige journalister er ikke lige den mands største fornøjelse at møde.
Husk manden ved næste valg. Hans skal ud.
Svend

#924 Re:

2013-04-19 08:11

#45: -

Læs Søren Balds artikel i Politiken i dag (19/4) om hvordan Det Radikale Venstre er blevet et topstyret parti - præcis som Dansk Folkeparti er det.

 


Gæst

#925

2013-04-19 08:15

'Politik' er et foragteligt lyssky erhverv.