NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.


Gæst

#626

2013-04-13 09:22

Jo større åbenhed i vore forvaltninger jo bedre. Jo mindre åbenhed, jo værre.

Gæst

#627 Re:

2013-04-13 09:38

#201: -

Nu er ideen til dette lovforslag ikke opstået i denne regering , så det er vel ikke rimeligt kun at klandre denne regering for denne uhyrlighed...


Gæst

#628

2013-04-13 10:08

Åbenhed er en forudsætning for demokrati.Pinligt at folketinget ikke ønsker åbenhed.

Gæst

#629

2013-04-13 10:09

Underligt suspekt at både højre og venstre side giver afkald på en mulighed for indsigt og kontrol. Så kan det kun være fordi, det er til gavn for politikerne selv. Og ikke for befolkningen. Vi har desværre set alt for mange eksempler på, at politikere roder sig ud i 'snavs' og forsøger at løbe fra det. Og det bør jo ikke kunne lade sig gøre - i lige netop det job. Så udvidelser i stedet for indskrænkninger, Morten.

Gæst

#630

2013-04-13 10:11

Hvis man som dansker,skal kunne lave en retfærdig,afstemning til hvilket parti eller hvilken politiker,man ønsker at stemme på,er det vigtigt,at vi alle kan få muligheder for,at få alle sandheder frem på bordet.Derfor jo mere offentlig,jo mere retfærdighed.mvh.Tonny Larsen.

Gæst

#631

2013-04-13 11:17

Uhyrligt forslag. Det for en til at tænke på det gamle DDR.

Gæst

#632

2013-04-13 11:42

Der er næppe behov for øget lukkethed i Offentlig forvaltning, herunder hvor politikerne får deres tankegods, input, fra og om. Endnu mere grotesk er, at undsige en sådan lukkethed, når man selv ikke er berørt af denne, dvs. i regering endnu, apropos nuværende og forrige regering.

Gæst

#633

2013-04-13 12:15

Stop DJØF-iceringen. Mod magtarrogancen. Der var engang, de var folkets tjenere. Det skal de blive igen, eller forsvinde.

Gæst

#634

2013-04-13 12:39

Jeg skriver under fordi jeg undrer mig,
Hvor er åbenhed i demokratiet?
Hvad bliver det næste ?
En diktatur ?
Det uacceptabel at tænke på at indføre en lov af denne karakter i et såkaldt demokratisk land.
Konklusion : Danmark er på vej til at blive en kopi af DDR.
Shanne

#635

2013-04-13 12:40

Jeg skriver under fordi jeg undrer mig,
Hvor er åbenhed i demokratiet?
Hvad bliver det næste ?
En diktatur ?
Det uacceptabel at tænke på at indføre en lov af denne karakter i et såkaldt demokratisk land.
Konklusion : Danmark er på vej til at blive en kopi af DDR.
Electro

#636

2013-04-13 12:47

Borger i dette lille paranoide land bliver undersøgt , vejet og kontrolleret.
Vores samfundsstyre er en indirekte demokratie, men hvor længe ?
DDR systemet er det næste skridt.
Pernille

#637 hvor er vi på vej hen

2013-04-13 12:52

Jeg tror vi er blevet så slappe, så forvænte og materielt optagede, at vi med vores ignorance åbner op for mennesker med magtambitioner kan gå ind og skade vores samfund for alvor. Det er en trend i Europa og jeg tror at det ser endnu værre ud i EU. Hvis vi ikke passer på for alvor- rigtig meget for alvor- så ender vi i at gentage historien fra 1930erne. Det er meget vigtigt at vores politikere bliver klogere og mindre magtfikserede. Jeg synes ligesom med førstehjælpskurser, så burde beslutningstagere have gentaget et grundlovskursus hvert 3. år

Gæst

#638

2013-04-13 13:45

Hele grundlaget for demokrati er åbenhed. Hvis politikere kan gemme sig bag offentliggørelse, kan de faktisk beslutte hvad de vil. Dette er hvad vi kalder regime når vi ser det i andre lande.

Gæst

#639

2013-04-13 14:10

Kage er bare godt

Gæst

#640

2013-04-13 14:52

Det er mere og mere åbenbart hvor uegnede, ubegavede og umotiverede vores politikere er til at bestride de stillinger de er blevet betroet af folket!

Alt andet end ministerpost-rokader er sekundært i deres verdensbillede.

Og ja, jeg kunne gøre det bedre! Det kan faktisk de fleste.

Hvis demokratiet i DK skal fungerer må der max være  : 5 ministre (Skat, indenrigs, udenrigs, forsvar og statsminister)

samt MØDEPLIGT for alle folketingsmedlemmer. Hver dag. Fra 7.30 til 16! Møde op, stemple ind, arbejde 8 timer, (+ frokost 1/2 time) og stemple ud.

3 udeblivelser uden gyldig grund = fyring. Ligesom en arbejdplads.

 

Ultimativt må man kunne privatisere folketinget og lade et par betroede advokater køre landet.

Vi ER altså kun 5,5 mil mennesker og vi kunne evt. sagtens tillade os at erklære os for neutrale og lave en Schweitz.

Det fungerer fint og de er også velansete i udlandet trods mangel på Nato "demokratiserings" missioner og hvad de ellers finder på af svans.

Så ville vi være nede på kun 4 ministerposter. Se allerede der er der sparet millioner yderligere!


Gæst

#641

2013-04-13 15:01

Godt initiativ med en underskriftsindsamling!
Hvis politikere vil have plads til "private" drøftelser, kan de gøre det i deres partifora.
Det er der, de kan bage rævekager og indgå studehandler.
Det, der foregår i udøvelsen af statens administration og magt, skal selvfølgelig kunne tåle offentlighedens skærende klare lys - også under tilblivelsen af de endelig beslutninger.
Man kan godt blive i tvivl om, hvem, det egentlig er, der har brug for al denne diskretion.
Det kan selvfølgelig være, at det er ubelejligt for servile embedsmænd, hvis de kan blive revet deres tjenester for tidligere chefer i næsen efter et folketingsvalg. Men det hører vel med til jobbet? Hvornår var det nu, enevælden sluttede?

Gæst

#642 Re:

2013-04-13 15:07

#639: -

Især RÆVEKAGERNE!

masser af remonse! NOM NOM NOM!


Gæst

#643

2013-04-13 15:09

Nu må det være nok med den regering og de stramninger den vil gennemfører for at vi almindelige borgere ikke kan få indsigt i de ganske almindelige sager som vedrører os alle. Hr. Bødskov stop stop nu er det slut. vi vil ikke finde os i mere. vi vil have ALM. DEMOKRATI I DANMARK.

Gæst

#644

2013-04-13 15:11

helt selvfølgelig skal regering og folketing ikke foretage sig noget der er hemmeligt for borgern i Danmark. Det er trods alt borgerne der betaler gildet. At være minister (eller medlem af folketinget) er at være folkets tjener. I er til for os. Husk lige på Alberti!!!

Gæst

#645

2013-04-13 15:51

Det er udtryk for en lukkethed i administrationen, og alle de informationer, som journalister har skrabet sammen gennem mange år, som ikke ville være kommet frem ellers. Og udtryk for utrolig arrogance. Og det er overhovedet ikke ordentligt, når justitsministeren i oppositionstiden Gik imod paragraf 24, og nu støtter den. Presset af embedsmandskulturen? Vatpik, rygrad som en regnorm, kustode eller alle 3 ? Vælg selv !

Gæst

#646

2013-04-13 15:54

Jeg har en tanke at samarbejdet med kina er begyndt at vise sig hos danske politikere og dette er desværre ikke positivt.
"løgne" og netop sensur.

Gæst

#647

2013-04-13 17:37

Husk, at Offentlighedsloven gælder for alle borgere. Ikke kun for journalister.

Gæst

#648

2013-04-13 20:35

Den nye offentlighedslov er et skridt mod gennemsigtighed i den offentlige forvaltning og mod bureaukratisering og afdemokratesering. Det ønsker jeg ikke.
Mvh
Lisbeth Bonde
Pernille

#649 De radikale er begyndt at trække i land

2013-04-13 20:41

så det virker . Pernille Boye kock i debatten her til aften.
Huske det nu inden I begynder at stemme på ophavet til den lov(løkke og co)
Selvom det er ligeså slemt at radikale og socialdemokraterne har brudt deres valgløfter hvor de lovede at de ville arbejde imod denne her lov.

Resultat: VI HAR BRUG FOR NYE BEGAVEDE POLITIKERE. VESTAGER, THORNING, LØKKE, HJORT MV- DE ER IKKE VÆRDIGE TIL AT SIDDE PÅ TINGE.

Gæst

#650

2013-04-13 20:44

Mere åbenhed for offentligheden medfører mere velstand og demokrati.