NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Susanne Jespersen

#2476 Re:

2014-05-29 07:07

#2475: -

Meget! Tak :)


Gæst

#2477

2014-05-29 08:58

der er nok hemmeligholdt for os i forvejen ;;;
Susanne Jespersen

#2478 SKAT mørklægger ...

2014-05-29 10:40

Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2479 HUSK det nu!

2014-05-29 17:29

Det er ikke nok at sende en mail til underskriftindsamler (mig) med et nej - I skal udfylde formularen og siden bekræfte via tilsendte email :)

Så ind her:

http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov

og scroll ned på siden og udfyld :)


Gæst

#2480

2014-06-02 07:43

Den nye lov betyder, at ALLE vores database oplysninger vil kunne ses af(næste) ALLE. Nej tak. Sygdommens oplysninger, person Nr. Hvor jeg bor. Telefon Nr og meget mere, vil jeg gerne bestemme selv, hvem der skal kunne se.
Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2481 På torsdag (og fredag og lørdag)

2014-06-03 09:39

Offentlig / Hemmelig Byvandring på Slotsholmen

Dagen før Grundlovsdag 2013 vedtog folketinget den ny Offentlighedslov, der begrænser vores ret til indsigt hos Folketingets og ministerierne.

Vi gør status på et par Byvandringer på Slotsholmen i København, på Grundlovsdag og de følgende dage. Hvad var motiverne til loven? Hvad har den medført? Tager demokratiet skade af at politikere og embedsmænd får arbejdsro?

Der er også vandringer om samme tema den 6.6 og 7.6 kl. 15-17

Vært, Paul Hartvigson. historiker og guide.

Læs mere:
http://www.byvandring.nu/offentlighedsloven/
Freeman.newfolksorder

#2482 PROTEST ACTION DENMARK

2014-06-07 19:09

Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2483 Mere overvågning ... af borgerne

2014-06-11 10:02

Mens regeringen har sikret sig selv via Offentlighedsloven, blotlægges vælgerne totalt

http://politiken.dk/indland/ECE2312412/folketinget-har-blaastemplet-mere-masseovervaagning-af-borgerne-i-dag/
Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2484 Tjek lige dette link!

2014-06-12 07:46

Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2485 LYSFEST 2014

2014-06-22 08:13

Vi gentager sidste års succes.

København er klar, Odense er med igen, Randers er på,
Aarhus melder thumbs up, Aalborg er med os og Skanderborg følger trop

Skal din by deltage denne gang?

Skriv til mig for yderligere info.
Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2486 Vi mangler DIG!

2014-06-26 20:11

Folkebevægelsen for Åbenhed har brug for et engageret Forsyningsteam.

Vi afholder Lysfest i december i foreløbig 6 byer og vil gerne kunne tilbyde de fremmødte at købe lys/fakler samt lidt at varme sig på: suppe, kaffe, the, kakao, ristede mandler, kandiserede æbler, pandekager/vafler/æbleskiver? (altså ikke hele dynen – det er ikke et marked.

Sidste år fungerede det – i år skal det klappe.

Da Folkebevægelsen netop er en bevægelse og ikke en forening, har vi brug for frivillige kræfter – denne ene gang og forhåbentlig max én gang til. Offentlighedsloven skal rulles tilbage. Vi har ingen midler og som privatperson (tovholder i de respektive byer) økonomisk mulighed for at betale os fra diverse boder eller indkøb af fakler. MEN vi vil gerne stille os til rådighed for (ikke partipolitiske) private/foreninger/virksomheder med tilladelse til fx salg af kaffe og eller suppe. Måske de lokale spejdere vil have tjansen og tjene en skilling til klubkassen? Måske findes der legater/fonde, som er relevante? At finde mulighederne vil være én af forsyningsteamets fornemme opgaver., og det vil være naturligt, at sidste års tovholder deltager med erfaringer. Hvad virkede? Hvad var super & hvad kan/skal gøres bedre?

Ønsket er p.t. 6 teams – ét for hver tilmeldt by, og der er naturligvis stor forskel på arrangementernes behov. Foregår Lysfesten i en mindre by med fx 20 deltagere, behøves der næppe de store tiltag for at skaffe boder med det ene og det andet. Her kan man nyde godt af termokander med diverse varme drikke og poser med hjemmebag, der går på rundtur. Her er man virkelig tæt på hinanden, og brænder du for dit nærmiljø, er det måske lige dig, vi mangler i teamet. I de store/større byer når man ikke naturligt at hilse på alle. Her kan man få deltagerne til at mingle lidt mere ved hjælp af to eller tre hotspots.

Har du/I lyst til at være med – så send en besked.

Gæst

#2487

2014-07-12 08:02

Vi SKAL have den lov trukket tilbage. Den er uklædelig for vores demokrati. En hån mod borgerne.
Bodil Weyde

#2488

2014-07-12 08:04

Vi SKAL have den lov trukket tilbage. Den er uklædelig for vores demokrati. En hån mod borgerne.
Susanne Jespersen

#2489 Re:

2014-07-12 10:17


Gæst

#2490

2014-07-13 15:53

Hermed har jeg også skrevet under idag! Deltager ellers sjældent i underskriftsindsamlinger. Men denne, synes jeg, har et meget vigtigt formål, og jeg tror egentlig, at rigtig mange underskrifter kan "rykke" og gøre indtryk på den bestemmende lovgivende forsamling i DK. Det var en "svinestreg" og et politisk kup, at den nye offentlighedslov blev vedtaget. Vi skal som borgere i DK have fuld indsigt i vejen til og baggrundene for de politiske beslutninger! Vh Hanne-Lise Nilsson
Susanne Jespersen

#2491 Re:

2014-07-13 17:43

#2490: -

Tak - jeg kan kun være enig. Denne lov er yderst vigtig, og før den tilbagerulles, kan vi aldrig være sikre på, hvad der sker på Borgen. Og det er jo ikke kun os vælgere, loven har ramt. Den til enhver tid siddende opposition får heller intet at vide.


Gæst

#2492

2014-07-16 11:17

Gør det, for jeres egen skyld.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-08-27 01:37



Gæst

#2494

2014-09-11 07:34

jeg har givet min underskrift til nej tak til den nye offentlighedslov fordi jeg mener der skal være demokrati og åbenhed ellers kan der let ske magtmisbrug jeg har selv lavet en underskrift indsamling fordi kvindehandel desværre ikke bliver taget alvorligt nok her er linket til min underskrift indsamling http://www.skrivunder.net/josephine_wind hilsen josephine

Gæst

#2495

2014-10-08 07:52

Loven skal være lige for alle
Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2496 Lysfesten 2014 står for aflysning

2014-10-25 11:54

Jeg har af personlige årsager ikke mulighed for at stå for Lysfesten i København i december måned (d. 29. kl. 19-21). Har søgt med lys og lygte efter en afløser, men ingen er øjensynligt interesserede. Kan det virkelig passe?

Hvis der findes en person herinde, som kunne være villig til at være tovholder på arrangementet, så send mig en besked hurtigst mulig. Konceptet fra sidste år skal overholdes - d.v.s.:

– en demo uden taler, uden musik, uden bannere,
– kun os stående der med lys i hånden
i samlet flok MOD mørklægning

Dit arbejde vil først og fremmest bestå i at indhente tilladelse til arrangementet, sørge for at der kan købes fakler på stedet - og at der er ryddet op efterfølgende.

Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2497 Opsang til offentlighedsloven

2014-10-26 10:28

M8

#2498

2014-10-26 20:53

Godt nyt fokus her ; http://www.information.dk/513538

 

Susanne Jespersen

#2499 Re:

2014-10-27 09:00

#2498: M8 -  

 tak - linket er allerede lagt herind - lige over dit :)

Susanne Jespersen
Underskriftindsamleren

#2500 Vedr. underskrift

2014-10-27 10:31

Jeg modtager rigtig mange beskeder fra jer, hvor I takker nej til den nye offentlighedslov, og det er naturligvis dejligt. Men I skriver ikke under ved at sende mig en besked - I skal ind på underskriftindsamlingens side:

http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov

og nederst udfylde formlen. Derefter modtager I en mail, hvori der er et link. Dette skal I klikke på for at bekræfte jeres underskrift. Først da har I skrevet under :)