NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Mariann

#1676 ALLE underskrifter tæller!

2013-05-14 10:29

Hvor er det godt, at der bliver ved med at komme underskrifter imod den udemokratiske offentlighedslov, som afskærer journalister, befolkning og opposition for indsigt i beslutningsprocessen i maskinrummet hos regeringen.
Magthaverne kan meget let misbruge loven til egen fordel, når der ikke er nogen åbenhed på de allervigtigste områder.
Historien fortæller, at det er sket tidligere. Med denne lukkethedslov vil det ske igen, men uden at de kan blive stillet til regnskab for uhæderlighed.


Gæst

#1677 Nej tak til reklamer Re:

2013-05-14 10:30

#1659: -

Jeg bruger browseren Firefox med Adblock plug-in så jeg ser ingen reklamer :)

Susanne

#1678 Spammer lige lidt - vil være sikker på, alle nye også har en chance for at se med

2013-05-14 10:50

PROGRAM

Konferencier: Sebastian Dorset

Talere:

• Kaare R. Schou, tidl. politisk redaktør TV2
• Poul Madsen, chefredaktør Ekstra Bladet
• Tim Knudsen, professor, foredragsholder
• Mørklægningsministeriet
• Villy Dall, Dansk Journalistforbund
• Anders Højsted, pva. Nej Tak Til Den Nye Offentlighedslov og Underskriftindsamlingen
• repræsentanter fra de politiske ungdomspartier

Musik:

• Shaka Loveless
• Pharfar
• MC Einar
• Dale Smiths Blues Band
• Nico Defrost

Talerne skal sætte ord på kritikken og kvalificere modstanden
- kunstnerne skal binde os sammen i kampen for et mere åbent samfund

KOM GLAD!
Susanne

#1679 Information skriver:

2013-05-14 11:44

ewe

#1680 Re: Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

2013-05-14 11:45

#1627: Hej Eva og Ewe :-) - Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

Ja, der er mange henvisninger, og da jeg har læst mange delvist eller helt, kan jeg ikke nævne en bestemt, men den første " Et manifest for psykopater" fra Information og en anmeldelse fra Politiken, 3-4 sider omme, er ret oplysende. Wikipedia fortæller, at A.R. er født Rosenbaum (og var jøde), så at Hitler faktisk brugte nogle af hendes tanker, men udryddede jøder, er jo lidt beskæmmende. Hun kaldes også "minimalstatens moder" jvnf. Anders Fog Rasmussens bog" Fra socialstat til minimalstat" (!!!). Desuden har jeg læst, at da hun blev ældre, havde hun både brug for pleje og socialbistand - netop det hun havde tordnet imod i hendes "bedre" dage, som værende noget, der ikke var en samfundsopgave, men "klar dig selv eller dø!" - nemesis - men det nævnes ikke´af Saxobanks direktør i hans beskrivelse/omtale af hendes ideer !


Gæst

#1681

2013-05-14 13:23

Bødskov skal ikke slippe afsted med at væve udenom - han er selv et glimrende eksempel på hvad man risikerer at blive til ved ikke at være transparent nok!
Eva

#1684 Re: Udenlandste journalister støtter de danskes nej

2013-05-14 15:16

#1683: Susanne - Udenlandste journalister støtter de danskes nej

Fantastisk med den opbakning! Hvorfor står det ikke på forsiden af nogen af de danske aviser?


Gæst

#1685

2013-05-14 16:08

Eva, de danske aviser er påfaldende tavse - Har de mon fået mundkurv på?
Jeg håber bestemt, at Euroman's artikkel + støtten fra udenlandske journalister når frem på rette sted og ikke blot ryger i papirkurven.

Gæst

#1686

2013-05-14 16:10

Jeg syntes at med den lov. Giver helle og co. Udtryk for at være undercover for højre-patier. Som senere hen kan henføre til. At det var da Arbejderklassen Der indførte loven. Imens de udnytter den i fulde drag!

Gæst

#1688

2013-05-14 16:42

Åbenhed er demokratiets styrke.
Mvh Pia

Gæst

#1689

2013-05-14 17:30

Tak for Jeres initiativ. Godt at der stadig er nogen, der vil gøre noget for fællesskabet.
Susanne

#1690 Vi kommer da vidt omkring i disse dage

2013-05-14 17:50


Gæst

#1691

2013-05-14 19:18

Super at der er så mange der har underskrevet!

Gæst

#1692

2013-05-14 19:28

helt enig

Gæst

#1693

2013-05-14 19:31

Godt initiativ
Susanne

#1694 Tak!!

2013-05-14 19:36

Vi haster mod de *** 80.000 *** underskrifter imod den nye offentlighedslov
– et lovforslag, som på visse punkter mørklægger frem for at offentliggøre
– og som i de seneste dage har været på mange folks læber og endda opnået international fordømmelse. Medier har omtalt lovforslaget, modstanden, underskriftindsamlingen og ikke mindst Folkemødet d. 15.
- lige fra Landbrugsavisen og Anonymous CPH over Euroman til Informations leder OG 300.000 internationale journalist- og mediefolks samlede erklæring i Belgien.
Debatten er langt fra død – kampen ikke tabt.

*** Vi ses i morgen, Danmark ***

Gæst

#1695

2013-05-14 21:56

Det er jo folkevalgte politikere, så der skal da ikke skjules noget......

Gæst

#1696 Re: Re: Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

2013-05-14 22:13

#1680: ewe - Re: Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

Ja i 'et manifest for psykopater' kommer de netop ind på, at hun på sine gamle dage får brug for både social hjælp samt lægehjælp og medicin (medicAid) . Det er da skæbnens ironi. Hun havde nok aldrig troet, at alder, sygdom eller fattigdom kunne ramme hende selv.

Jeg vil tjekke nogle af linksene til hendes roman. Det er helt ufatteligt, at folk idag dyrker den slags tanker. Ikke rodløse forvirrede nynazister eller Breivikbeundrere, men samfundets top. Dem som fletter fingre med Cepos og politikerne.... chokket over 2. verdenskrig holdt ikke længe nok.

Mvh Dorthe


Gæst

#1697 Re: Udenlandste journalister støtter de danskes nej

2013-05-14 22:36

#1683: Susanne - Udenlandste journalister støtter de danskes nej

300.000 europæiske journalister :-)  det var lige, hvad jeg ønskede mig. Jeg håber, at der også vil være nogle af dem til stede ved demonstrationen i morgen, så det når ud i den internationale presse. Det bør ikke gå ubemærket hen, hvad der foregår i vores lille land. Og jeg håber, at udsigten til tabet af anseelse i vores omverden kan være med til at lægge yderligere pres på vores regering og deres borgerlige støttepartier. Og ikke mindst lægge pres på de enkelte folkevalgtes samvittighed.

Mvh Dorthe

Hanne E.
Gæst

#1698

2013-05-14 22:46

Bliver de snart 80.000 underskrifter printet ud og overrakt til regeringen/Morten Bødskov i morgen?

Det ville være alle tiders - især når Pressen er til stede.

JAN DZUIK ANDERSEN FREEMAN_NEWFOLKSORDER

#1699 Derfor skal denne her lov stoppes i en fart!

2013-05-14 22:57

JAN DZUIK ANDERSEN /
Kaldt også : FREEMAN_NEWFOLKSORDER
Den 15/05/2013

Kære dansker,
jeg er ikke ude efter hævn!
Det er slet ikke min mentalitet som nogle dansker har, og er overhoved ikke mit fremgangs mode for at opnå mit mål!
Nemlig sammenføre frastjålet og kidnappet datter Nicole Andersen til vores biologiske familien !
Jeg gav plads til den danske magthaven at bringe tingene på plads alt efter de gællende menneskets rettigheds og børnenes rettigheds regler !
Men nej, magthaveren vil ikke indrømme sine grusomt og umenneskeligt tortur!
I stedet for er for at indse at familiens og barnets lidelser under den grusomt tortur nu i helt fremme familien først i Gistrup ved Henning Olsen, og nu i Smidie ved Mette Nikolajsen, prioritere den danske magthaveren systematisk sletning facebook.com/jandandersen.andersen konto og alle mine poster og kommentarer fra hele facebooks systemet . Mit råb om hjælp har resulteret i spærring og sletning alle mine dokumenter som beviser grusomt overgreb over for familien og børn med: kidnapning overfald med Nordjyllands politiets hjælp den 18 maj 20013, og derefter barnets torturen psykisk og fysisk afstraffelsen kun fordi min datter vil bor kun ved sin far diskrimination til kontakt til hele familien på faderens side hjernevask med usande historier så som at jeg skulle have indespærret min datter in i kold og mørke kælderen, og mange andre meget skadelig historier som resulteret midt i 2012 at min datter forsøger første gang på at begået selvmord!
Magtindehaveren i Danmark kunne ikke lukke min mund og gøre mig til sindssyg, valgt magtindehaver i Danmark planlagt eliminering og udslettelse i form for sabotage på min person bil Mazda 626, som kunne endt meget katastrofalt den 4 marts 2013 med mulighed for døds udgang til følge!
Ingen af disses her poster og påstande kunne jeg ikke anmelde til Nordjyllands politi idet de har til hver tid afvist min anmeldelse at dette vil de ikke modtaget!
Jeg har nok den eneste fejl kære dansker!
Jeg elsker min datter med den korrekte faderlig kærlighed som gav hende den omsorg og forudseligheden som hun have ellers maget brug for nemlig i 2011. Tak til jer, uanstændig Danmark at min datter er nu mærket til livstid med jeres grusomheder som kan ikke måle sig med nazi tyskland under ww2 1939!
Jeg derfor vælger gentrykke kopi af min råb til verden som resultere af sletning af alt fra facebook!
Der efter vælger jeg at overholde mit lovning fra 2009 at overgreb på min datter vil koste DANMARK meget dyrt !
Watch my steps!
Sagen vil Danmark huske, lige som Mohammed krisen !
Den vil også satte uoprettelig spår i hele verdens befolkning i troværdighed til Danmark model system!
FREEMAN


Jandandersen Freeman
Jeg opfordre venligst hele verden til at hjælpe !
Min familie som borende både i Danmark og i Den Tjekkiske Republik og er offer for grusom og umenneskelig overgreb fra danske social system med Magtindehaverens støtte!
Diskrimination og tortur både psykisk og fysisk er her i Danmark hverdags kost for mange udsatte familier og deres børn som Dansk Systemet har systematisk udryddet med Psykiatrisk pseudodiagnoser!
Jeg er en samfundets og systemets kritiker som påpeger og kritisere det nuværende korrupt danske sociale system og dansk JURA retssystem!
´Med henblik på at man kan med Aalborgs kommunalt sagsbehandler JOHAN YDESENS beskyldninger i nutidens “ ret sikkert Danmark ” uden grund og med opdigtet psykisk sygdom uden gyldig diagnose fra et mennesket som overhoved kan ikke stille nogle som helst art for diagnoser kunne den 18. maj 2011 den danske korrupte sociale system begået et så fatalt og grusomt overgreb under dramatisk omstændigheder hvor min datter blev kidnappet i 10 år æderen. Min datter Nicole var og er den dag i dag stadig torturer både fysisk og psykisk med psykiske og fysiske afstraffelser og tvunget til at tjene penge til plejefamilien i deres private cirkus firma!
I hele de 2 år er det overhoved ikke tilladt at opretholde kontakt til hendes biologiske familie. Det blev også forbudt hende den kontakt hun havde oprettet indtil kidnapning til hele hendes sociale kreds af venner af veninder af den tidligere barndom, hvor hun boede sammen med sin far i Aalborg på Dagnyvej.
Konkret, nu er min datteren doseret med psykofarmaka lægemidler, da hendes omgivelser ser i hendes hukommelsen store huller og hukommelsen svigt af hendes barndomsminder fra fortiden. Hendes tilstand er meget alvorlig, som tilspidser sig når hun selv sidste år forsøgt selvmord. Gennem den sidste 2 årlige periode adskillelse fra biologisk familien er hun konstant mental psykisk voldtaget som systematisk hjernevask og fysisk afstraffelsen og afskrækkelsen fra os biologisk familien ! Denne situation kom op så langt, at det danske velfærdssystem stoppede min mulighed for selvforsørgelsen i gennem 3 måneder i håb om jeg skulle miste lejlighed og der efter politiets efterretningstjenester sammen med sociale myndighed forsøgte på planlagt eliminering. Dette planlagt eliminering skete på motorvejen afsnittet Aalborg Syd E45 4 marts 2013 cirka 22:30, da bilens højre forhen og bag bildæk eksploderede. Dette planlagt mord har jeg overlevede, og fordi jeg overlevede er min datter i grusomt fare for at magthaveren vil med 100% sikkerhed forsøge at dræbe min datter, fordi hun er det eneste vidne til alle den grusomheder og grusomme omstændigheder for de sidste to år her i Danmark.

Derfor beder jeg hele verdens humane folk, humane samfunds lander, om støtte og hjælp til os, samtidig beder jeg også hvilket som helst verdens humane myndighed for at tilbyde os asyl i deres land idet vi er blev tortureret her i Danmark til døden siden min datter blev født den 20 april 2001 og forsættelsen af vores liv her i Danmark kan jeg se, er helt utænkeligt idet min datter og jeg har enormt kraftig PTSD!
VENLIGST KONTAKT TJEKKIET ambassade i København hvor konsul Mrs. Barbora Stejskalova vil bekræfte ægtheden om indtræffende omstændigheder om min eget og min datterens situation her i Danmark! Det svære er vi ikke de eneste som lider umenneskelig forhold her i Danmark!
Venligst kontrollere også mine kritiserende påstande :
www.youtube.com/user/newfolksorder
som den eneste og den rigtigt GRUND TIL KIDNAPNING endelig var! Samfundets kritiker her i Danmark som protesterer i mod den dansk sociale tortur system og regerings uduelighed i sociale sager har starte hele denne familie katastrofe!

TAK TIL JER ALLE
FREEMAN

Gæst

#1700

2013-05-14 23:58

Hvorfor føler MF'ere det nødvendigt at kunne skjule diverse ting for befolkningen ??