NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.


Gæst

#1301

2013-04-28 04:17

Helt uantagelig lov g noget, samtlige partier, som har mulighed for at komme til fadet i forhold til regeringsmagten, er interesseret i at få gennemført for at kunne slippe for at blive draget til ansvar for deres tanker vedr ledelzen af landet og planlægning af nye love Ganske utilstedeligt. Jer er borgerlig vælger, men dette er for skrapt.

Gæst

#1302

2013-04-28 05:54

Den lov er en skændsel for demokratiet.

Først og fremmest handler det om, at man i det her land ikke har brug for mere lukkethed omkring magten - det er mere åbenhed vi har brug for, vi skal have en offentlighedslov, der øger åbenheden og der udbygger den. Beslutninger skal frem i lyset så borgerne kan kikke de folkevalgte over skulderen og følge med og sikre sig at går rigtigt for sig.
Kim Kaos

Gæst

#1303 Truth

2013-04-28 06:32

The truth is my weapon of mass protection and I believe truth sets us free.

Gæst

#1304

2013-04-28 09:07

Jeg mener, jeg har skrevet under før, men hvis ikke - så nu i hvert fald - men har du?

Gæst

#1305

2013-04-28 09:24

Det er en krænkelse at tage så mange rettigheder fra os som borgere, rettigheder vi har brugt mange år på at bygge op.
http://swiflet.wwi.dk/wwi/oo/1/1

Hilsen Ole Olsen Bisidder.

Gæst

#1306

2013-04-28 09:24

Jeg underskriver fordi at jeg vil vide hvad der foregår i Folketinget og det må være enhver borgers ret til at få de informationer, som vedrører Danmarks og folkets tilværelse og så må det være en ret til, at få indblik i hvad en regering uanset hvilken ideologiske observans og sammensætning den måtte have, at den ikke misbruger sin magt i egen interesse til at fremme sin politiske ideologier til at fremme og lovgive for en bestemt samfundsgruppe og så skal der være fuld offentlighed i alt som vedrøre folket, dog med respekt for Danmarks sikkerhed.

Gæst

#1307

2013-04-28 10:55

Håber tonsmange skriver under, detr skal være åbenhed, de vil kun lave det, fordi, de har gang i noget fordækt.

Gæst

#1308 Re:

2013-04-28 10:55

#1306: -  

 

enig

Gæst

#1309

2013-04-28 11:44

Super

Gæst

#1310

2013-04-28 11:48

Det er vigtigt med gennemsigtighed i HELE ned offentlige forvaltning , ISÆR når det gælder folketinget. Aktuelt er der lærerkonflikten. Hvad var aftalt mellem KL og finansministeriet.
Det er vigtigt at vi kan følge med i hvad der foregår, eller vil befolkningen komme til at stå med en fornemmelse af at den bliver kørt over.

Gæst

#1311

2013-04-28 12:33

Salami taktik overfor demokratiet: Først foreslår udemokratiske embedsmænd
at man indskrænker muligheden for aktindsigt, derefter indskrænkninger i .... osv.

Jo, magthaverne bryder sig ikke om demokrati.
Men uhyggeligt at der "kun" er 67.000 danskere der har skrevet under mod dette.
Det burde have været 5 millioner !
Send dette til alle du kender på Facebook!

Gæst

#1312

2013-04-28 12:34

Er der lavet Facebook gruppe som linker til dette ?

Gæst

#1313

2013-04-28 12:36

STOP den nye offentlighedslov. (hemmelighedslov)
STOP de korrupte, magtliderlige politikere, som nu forsøger at sløre alle deres svinestreger!
STOP de grådige pampere der ikke bestiller andet end at fråse og ødsle dine skattekroner bort på alt fra tåbeligheder til landsundergravende virksomhed, som at angribe fremmede nationer som ikke har angrebet os.
STOP regeringens degenerede filosofi: befolkningen er for dumme til at skulle vide hvorfor vi gør som vi gør!
STOP DEM NU! Og skriv under!

Gæst

#1314

2013-04-28 12:44

Og idag er Frihedsmuseet så brændt ned ....

Under krigen var samtlige embedsmænd og regeringen også indstillet
på at få "frirum" for demokratiet. Og nu begynder de så at argumentere
på samme måde ...
Og det bruges igen som argument at man ikke kan tage folkelige
ryster alvorligt, når de kommer spredt fra enhedslisten til
liberal alliance og enkelte medlemmer i konservative og venstre.

Men hello ! Det var jo på samme måde under krigen - der
kunne folk også finde samme på tværs af parti skel for
at kæmpe for demokratiet.

Gæst

#1315

2013-04-28 13:17

Åbenhed er den eneste vej frem <3

Gæst

#1316

2013-04-28 14:28

Dette skal de ikke slippe afsted med- dybt krænkende for vi almindelige mennesker. Kører dette igennem - kommer der mere. De der ønsker dette er utroværdige.

Gæst

#1317

2013-04-28 14:42

Den nye offentligehedslov er en de facto indskrænkning af ytringsfriheden for både journalister og almindelige borgere.

Gæst

#1318

2013-04-28 15:47

Nej til den nye lov.

Gæst

#1319

2013-04-28 17:19

En stramning af offentlighedsloven vil underminere demokratiet i Danmark. Enhver politiker med rent mel i posen, behøver ikke at frygte den nuværende offentlighedslov.

Gæst

#1320

2013-04-28 17:29

Selvfølgelig skal borgerne have indsigt i Dansk politik, alt andet er omsonst. Og jeg er SELV politikker!!!

Gæst

#1321

2013-04-28 18:21

det er et uhyggeligt skråplan, politikerne bevæger sig ind på - !
Peter Rasmussen

#1322 S SF R og V K

2013-04-28 18:47

Fokus omkring ændringer af offentlighedsloven, ligger selvfølgelig på S SF R regeringen - da det er mørklægningsminister og vendekåben Morten Bødskov, der arbejder ihærdigt for at få forslaget vedtaget.

Morten Bødskov savner et "frirum" - ja, men så må han jo sætte sig ned og snakke med pågældende personer over en kop kaffe. Og hvis det er så "farligt" at offentligheden ikke må læse det, så tåler det vel overhovedet ikke at komme på papir.

Og, hvis det er fordi styrelserne ligger på flere lokaliteter - så er det jo kun et tegn på embedsvældets og DJØFernes vokseværk ud over alle grænser, specielt hvis man så ikke engang kan overkomme at mødes over en kop kaffe.

Det statslige overadministration er Danmark åg.

Villy Søvndal har som udenrigsminister, travlt med at pege fingre af styrerne i bl.a. Syrien og Zimbabwe - har travlt med at tale om deres "udemokratiske" måder at opføre sig på.

Samtidig med, at hans parti SF har travlt med at indskrænke danskernes demokratiske rettigheder og indsigt i, hvad den siddende regering har gang i - at reducerer demokratiet og gøre magteliten til enevældige herskere.

Stemmeflertallet til loven kommer fra V og K, der vel til dels lever anonymt i periferien af lovforslaget.

Jeg har kommunikeret lidt med Venstre omkring dette forslag - og tro mig, magteliten og levebrødspolitikerne trives også indenfor Venstre - i yderst arrogante former - der på ingen måde levner pøbelen, at gøre indsigelser.

Der udvises kun den ene holdning, at tromle hen over folket - endda uden at forsøge at forklare sig - pøbelen har jo ikke forstand til den slags politiske narrestreger.

En stemme til kommunalvalg og til næste Folketingsvalg - på S SF R V K - er det samme som at stemme for demokratiseret diktatur og enevældig folkestyre.

Og selvfølgelig kommer samme lovgivning af brede sig til det regionale og kommunal styre, når de får øjnene op for hvor "behageligt" det er, at kan gemmes sagerne og sine beslutninger bag offentlighedsloven.

Som S SF R V og K ønsker.

Gæst

#1323

2013-04-28 19:59

Godt der er nogen der kæmper for åbenhed.

Gæst

#1324 fortæl om underskriftsindsamlingen :-)

2013-04-28 20:32

Nu nærmer vi os 70.000 underskrifter. Det kunne være fantastisk, hvis det kom op på 100.000 til betænkningen 16.maj :-) Vi må fortsat plage vores omgivelser og gøre opmærksom på denne underskriftsindsamling, hvor det er muligt.

Med venlig hilsen
Dorthe Jensen
Eva

#1325 Re: fortæl om underskriftsindsamlingen :-)

2013-04-28 21:25

#1324: - fortæl om underskriftsindsamlingen :-)

 

1. maj i fælledparken...

...ville være et godt sted at udbrede kendskabet til skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov.

Jeg tror ikke så meget på at overbevise folk; men der er mange der godt ville skrive under, som bare ikke kender til eksistensen af dette sted. Det ser vi folk herinde, der giver udtryk for. Jeg var selv forundret over, at denne indsamling havde eksisteret i flere uger, før jeg fik kendskab til den; og jeg regner ellers mig selv for at være rimeligt velorienteret.