Damhus Tivoli

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Damhus Tivoli.


Gæst

#1

2012-09-10 00:41

et sted man kommer og hygger sig
Fesser

#2 Damhus Tivoli skal bestå

2012-09-10 00:42

for her hygger man sig , om man er gammel eller ung!
kun hanne

#3 bevar Damhus Tivoli for altid

2012-09-10 00:50

super initiativ- og jeg har oprettet en gruppe på facebook: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/417896164935448/

kom indenfor...det må hjælpe*
birthe

#4 hvorfor

2012-09-10 00:51

hvorfor ødelægge en hyggelig plet
watch

#5 Damhus Tivoli skal bestå

2012-09-14 01:03

Damhus Tivoli skal bestå, for her er der hygge..
Bevar noget af det gamle, så de unge kan se hvor hyggeligt de gamle, da de var unge, har været.
Det kaldes nemlig hygge med rå-hygge..!!

Mon ikke der er bygninger nok omkring Damhus Tivoli?? Synd hvis haven skal ødelægges til noget værdiløst..
Den Frie Markedsøkonomi

#6 Øh..?

2012-09-30 15:37

Hej alle,
hvis i er utilfredse med det formål, der i fremtiden er tænkt med grunden, burde i samle jer og købe grunden i fællesskab. På den måde sikrer i jer, at grunden bliver brugt til lige præcis det I ønsker!
Indtil da, bland jer uden om ejerens benyttelse af sin nye ejendom.
Med venlig hilsen
den frie markedsøkonomi!
Wayico

#7 Re: Øh..?

2012-09-30 16:28

#6: Den Frie Markedsøkonomi - Øh..?

Det er socialdemokratiet, borgmesteren, som har bestemt at der skal bygges en masse boliger med udsigt til damhussøen. Så har borgmesteren valgt at give ejeren en masse penge. Og ejeren har sagt ja, fordi det alligevel har svært ved at køre rundt. Det er bare ærgeligt :( Så vi støtter jo ejeren, og vi vil sige til at ejeren, at vi ikke synes han skulle gøre det, fordi der er en masse mennesker som gerne vil benytte Damhustivoli :)!

Line

#8 Radiobiler og traditioner

2012-10-01 15:58

Jeg elsker dette tivoli og jeg har en tradition med mine venner hvor vi kører radiobiler en hel dag. Det er så ærgerligt hvis vi ikke kan det mere. Desuden er jeg kommet i tivoliet i 30 år

Gæst

#9

2012-10-01 16:30

Det er ikke nok med underskrifter - få landspolitikere til at ta det op - det er kulturarv.
Dorian Gray

#10 Hvornår har du sidst besøgt Damhus Tivoli?

2012-10-02 01:00

Jeg var der for to uger siden. Meget kan man sige om Damhus Tivoli, men slidt er det.
Jeg registrerer en tendens til, at folk kun udtaler sig i sentimentale vendinger om stedet. Jeg har været der som lille, men som voksen kan jeg ikke genkende det selv samme tivoli. Faktisk blev jeg ked af at se stedet igen.
Faktum er, at tivoliet er misvedligeholdt i sådan en grad, at halvdelen af alle forlystelserne/aktiviteterne er defekte, hvoraf resten virker så forfaldne, at end ikke jeg ville turde dem. Her skal mere end en kærlig hånd til. Personale skal man lede længe efter. Faktisk er det eneste sted, hvor der er mennesker i tivoliet enarmet spilleland.
Yderligere forhørte jeg mig med indehaveren af 'Dueslaget' samt andre, at der nærmest ingen besøgende kom, da stedet virker forladt, tomt og trist.
Misforstå mig ikke, jeg ønsker dette sted fredet ligeså meget som du.

Derfor mener jeg, at der skal mere end pathos-argumenter til, for at denne underskift indsamling skal have en egentlig effekt.

Gæst

#11

2012-10-05 18:23

Elsker damhus Tivoli
Kimhawk

#12 Tænk på vores natur

2012-10-07 12:51

Hvis man bygger boliger på stedet, hvad vil det så betyde for dyre og fuglelivet.
Hvem har ikke stået og fodret ænder og svaner lige netop der hvor man overvejer at bygge, (hvem vil forøvrigt bo lige op af Danmarks nok mest trafikerede sted, til de priser det helt sikkert vil blive)?
Med hensyn til at kommunen skulle drive forlystelse??? Hvad er problemet i det?
Prøv at følge med i kommunalpolitik, og bliv forlystet i den grad. Så kære borgmester, og andre, fortsæt endelig med forlystelses virsomheden, I har alle bevist at det er dette I er bedst til.
For øvrigt, bevar dog Danmarks ældste karrusel, hvor den altid har stået.
Bevar Damhus Tivoli!! Også med kommunal støtte.
Kim T. Høg
Opvokset i Rødovre
keke

#13 Re: Hvornår har du sidst besøgt Damhus Tivoli?

2012-10-17 04:33

#10: Dorian Gray - Hvornår har du sidst besøgt Damhus Tivoli?

Jamen det er det der er så fedt! (:

Spøgelsestivoli. Det er nemlig så nice, det eneste sted man kan få sådan en følelse af at gå tilbage i tiden :D

RK

#14 Re: bevar Damhus Tivoli for altid

2012-11-03 00:11

#3: kun hanne - bevar Damhus Tivoli for altid

-og kom også gerne forbi her..http://www.facebook.com/pages/N%C3%A6stved-Roskilde-mfl-kommuner-Nyt-Demokrati/294312967345524

-de (politikkerne) har så fucking ondt i rø... man må ikke have fornøjelser mere - og slet ikke spilleautomater, kig på min side..det på tide de makker ret, husk på hvem der bestemmer - de gør vi sgu, måske har de glemt det !

leif

#15

2012-11-24 17:03

Bevar damhus tivoli for eftertiden
hanelore

#16 damhus tivoli

2013-01-26 14:06

er det ikke snart på tide at borgmesteren i rødovre finder sig et andet eftermæle end højhuse, først på hjørnet af roskilde vej avedørehavnevej, så damhustivoli     hvad bliver det næste engen?en  dygtig ny ejer der kan og vil køre detgamle bevaringsværdige tivoli videre, og med nogle nye tiltag er jo altid velkommen.hvis kommunen var lidt mere velvillig,og i stedet for brugte lidt ressourcer der, på damhus tivoli, istedet for på haller skøjtebaner , to skøjtebaner 3 haller eller er det 4, der meget dyere i drift selv svømmehallerne går det ud over, skulle det sagens kunne løbe rundt

Samsing

#17 Damhus Tivoliet er et VARTEGN for København fra vest-siden!

2013-02-10 00:19

Når jeg og min familie i tre generationer i årenes løb og siden starten af 60erne er kommet tilrejsende til den store by København, har tivoliet ved Damhus søen været et vartegn, i hvertfald i mine øjne, og nok også i de andres, for vi plejede at kommentere det, når vi så det, glade, forventningsfulde, at nu var vi snart fremme, (når vi var ved Damhussøen og tivoliet og restaurationen, der var tilpas lille og smukt - lidt i kontrast til det rigtigt store København, men alligevel, vi vidste at det var København) på vej til vores familiebesøg, og måske kunne vi også håbe at få tid til et besøg der i dagene, selvom det ofte var det store almindelige tivoli i centrum, som vi besøgte mest. Jeg tror også mine forældre har været der i restaurationen til fest eller noget som yngre flere gange, og jeg fornemmer, der er mange der har masser af minder om det på en anden mere intim måde, end man kan have om et stort tivoli, ligesom Bakken også er noget andet end et stort tivoli. Jeg synes det vil være synd at lade boligspekulanter få området frem for at få en ny ejer, der fortsat kan give stedet det liv, der i kanten af København, så det ikke alt sammen skal foregå helt inde i centrum. Nogle kalder sådan noget her for banalt og ikke finkulturelt nok, (middelklassen er jo noget større nu, end før i tiden) og man fnyser måske lidt af folkets forlystelsesparker, og af den grund vil man ikke gøre ret meget for at "frede" dem. Hvis alt er umuligt, eller ud i fremtiden, hvis det senere bliver umuligt at finde en villig ejer, håber jeg, at man ikke kvaser det hele til pindebrænde, men genopfører det et sted som minde, men det vil aldrig være det samme alligevel, for Damhus Tivoliet kan jo kun ligge ved Damhussøen og tage sig sådan ud som det gør, når man kommer kørende fra Westsiden.


Gæst

#18 den frie markedsøkonomi??

2013-02-10 00:31

Der menes vel den løsslupne markedsøkonomi?

Gæst

#19

2015-09-09 14:26

Jeg syntes den skal bevares.