Obligatorisk mærkning af katte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Obligatorisk mærkning af katte.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-11-13 14:42


Liv

#27

2012-11-14 11:42

Det er så forfærdeligt dårlige vilkår katten har fået i Danmark. Det er urimeligt at der er ikke er nogen lov til beskyttelse af katten. Der er altfor mange fordomme- og for lidt viden: Katten er et fantastisk dyr, og der er frygteligt mange, de4r går for lud og koldt vand! Lad os beskytte en af de andre af " menneskets bedste venner"!
frejst

#28 supper ide

2012-11-16 01:14

denne lov burde have været trådt i kraft for længst . men som skrevet så skal mærkning være til en pris alle kan være med i...
Medlem af Kattens Værn

#29 Re: Re:

2012-11-16 02:01

#6: - Re:

Der er intet problem i at mærke halvvilde katte, og der er heller ingen problemer i at sørge for at gårdkatte (som skal holde musebetanden nede) fremover skal være mærkede. De bliver ikke tamme af at blive mærket :-) Og den nye, unge kat sørger man bare for bliver mærket inden den kommer ud og bliver "halvvild" på gården.

Desuden håber jeg at du naturligvis også tager ansvar for avl, og sørger for at få kattene neutraliseret. Dette er en af  Kattens Værn's mærkesager.

 

Man har lige så meget pligt til at passe en gårdkat som man har til at passe sine heste, køer, grise og hunde.

Så udgiften til at øremærke og blive tilset af dyrlæge gælder naturligvis også dem.

 

Medlem af Kattens Værn

#30 Re: Re:

2012-11-16 02:05

#6: - Re:

Der er intet problem i at mærke halvvilde katte, og der er heller ingen problemer i at sørge for at gårdkatte (som skal holde musebetanden nede) fremover skal være mærkede. De bliver ikke tamme af at blive mærket :-) Og den nye, unge kat sørger man bare for bliver mærket inden den kommer ud og bliver "halvvild" på gården.

Desuden håber jeg at du naturligvis også tager ansvar for avl, og sørger for at få kattene neutraliseret. Dette er en af  Kattens Værn's mærkesager.

 

Man har lige så meget pligt til at passe en gårdkat som man har til at passe sine heste, køer, grise og hunde.

Så udgiften til at øremærke og blive tilset af dyrlæge gælder naturligvis også dem.


Gæst

#31 Kattelov NU!

2012-11-22 23:22

Det burde være lovligt.! Folk kan f.eks efterlade deres katte i det vilde hvis de er blevet trætte af dem. Og med øremærkning ville man kunne finde ejeren og giv denne person en bøde og evt. forbyde personen at have husdyr. Og hvis de nu bliver væk fra deres hjem, er det da forfærdeligt at de ikke kan komme hjem pga. dyrelægen ikke kan se hvem den ejes af, da katten ikke er øremærket. Det er dyrene det går ud over! Det er dem vi skal sikre og tænke på!
TE

#32

2012-12-10 20:44

#22 En hurtig søgning på priser viser at en chipmærkning koster omkring 500 kroner og mindre hvis det bliver foretaget i forbindelse med anden behandling. Tatovering koster lidt mere, men der findes dyrlæger der gør det gratis i forbindelse med neutralisering fordi katten alligevel er bedøvet der. Man kan kigge sig for og eventuelt spørge om ens egen dyrlæge giver den slags rabat. For en ansvarlig ejer, der alligevel tager sin kat til dyrlægen regelmæssigt er det altså en meget beskeden udgift. :)
Trine

#33 Re:

2012-12-13 14:41

#17: -

Øhh bøde for at have sin kat rendende løs rundt...... ?!?!?! Katte render jo netop løst rundt og fanger mus etc..... Hvordan vil du undgå det når det er både inde og udedyr ??? Fugle skider på ens bil og det ødelægger lakken etc. - og sådan kan man jo fortsætte, men det er ikke det der er tale om her. Obligatorisk mærkning af katte er for kattens skyld, - og det vil også hjælpe os med at komme ned på et mindre antal af herreløse katte i dk. At katten går på din bil kan jo nemt ordnes med et dækken til bilen... En kat ridser forøvrigt sjældent lakken medmindre man skræmmer den til at springe hurtigt ned.... tsk tsk.....


Gæst

#34

2012-12-13 15:07

Hammer god ide, håber virkelig at det bliver til noget. Hvis vi chipper dem alle kan man evt tatovere ordet CHIP i øret så alle kan se det uden at skulle have fat i katte.

Gæst

#35

2013-02-10 14:50

Jeg Syndes at det er godt at øremærkning katte Jeg har selv 2 katte der er øremærket så kan måske komme alle de vilde katte til livs
hak

#36 Re:

2013-02-19 12:31

#22: God ide -

det er en god ide vi er mange katte elsker  hunde skal jo registreres så hvorfor ikke katte  jeg syntes bare det er for dyrt  har lige  steriliseret min mis nr 2   det var dyrt 2500 ca.  især for en der er  pensionisth

Misling

#37 Re: Chipmærkning og markering af dette ved øretatovering

2013-02-19 14:19

#9: wwiint -

God idé, andre har har foreslået et "C" (for Chip) i øret. Men øretatovering kræver fuld narkose, så det gøres bedst i forbindelse med neutralisering.


Gæst

#38

2013-02-24 18:20

det er godt både for katten og dets mennesker, hvis der sker katten noget.

Gæst

#39

2013-02-26 14:56

jeg bor i et område hvor der er ufattelig mange vildkatte, p.g.a. tankeløse sommerhusejere, som desværre lider en krank skæbne om vinteren. så derfor synes jeg det er en god ide. har selv en indekat som er chipmærket.

anja

#40 Re:

2013-02-27 16:00

#3: -

Helt ærligt. jeg har selv 18 katte som alle er ordnet og mærket.  jeg syntes også at du burde sørger for at dine katte bliver odnet.


Gæst

#41

2013-02-28 00:22

super ide skulle have været effektueret forlængst sammen med et effektivt dyrepoliti

Gæst

#42

2013-02-28 02:00

på tide bare det giver resultat

Gæst

#43

2013-02-28 18:52

Det ville også være godt med den øremærkning af det enkelte dyr for at forhindre en dyremishandler at fortsætte mishandlingen... Man kan jo lave et register til sådanne personer

Gæst

#44

2013-02-28 20:24

GODT rigtig dejligt så man altid kan finde frem til ejeren...
Dyrevennen

#45

2013-03-02 19:54

En rigtig god ide,selvom alt for mange katte forsvinder i biler, hvor de hopper ind af åbne døre og op på trailere og andet som står åbent.De fleste katte er bange og stressede når de er faret vildt og det vil kræve stor tålmodighed at få katten hen til dig, så øremærke eller chip kan aflæses, men man må ikke give op og skal holde larmende børn væk fra katten som skal nærme sig dig.Sørg for at hænge sedler og billeder op af katten og giv besked til alle du kender om at du har en kat i dit område som ikke ser ud til at have et hjem og som kommer der ofte og sæt annonce i avisen. Hvor er det trist at så mange mennesker tror at katte kan klare sig selv.De har brug for os til at give dem tryghed, loppekur, vacciner og alt hvad der elles hører til for familiens kæledyr. Jeg håber at vi en skønne dag får en anstændig lov omkring katte og at kolde, uvidende mennesker vil forstå at katten er et socialt dyr som vi har taget til os og som vi ikke bare kan svigte og lade dem dø i kulden fordi vi har nok i os selv og lukker døren og tror at andre tager sig af det lille dyr. Oplysning mangler. Oplys dine venner og familie på kattens vejne.
Tak.

Gæst

#46

2013-03-10 05:13

For Kattens skyld ja,har nu oplevet et par tilløberkatte..som ikke kunne identificeres.Hvem ved om nogen savner dem.

Gæst

#47

2013-03-26 11:44

Rigtig godt, at der nu langt om længe bliver gjort noget for disse katte.
Det SKAL være lovpligtigt, at mærke sin kat, når man vælger, at anskaffe sig en kat...!!!

Gæst

#48

2013-03-28 18:08

Revider dyre-lovgivningen hurtigt:
Husdyrlov for nyttedyr. Kæledyrslov for katte og hunde o.lign. Viltdyrslov for naturens dyr incl. ulve.

Gæst

#49

2013-04-14 13:17

Det ville være rart,hvis flere ville få deres katte neutraliseret og øremærket.Jeg er lige flyttet på landet,til en lille by,hvor det kan være lige meget,kattene må klare sig selv.Vi er to familier der fodrer byens vildkatte,og køber gerne 20kg foder om mdr.Nu er kattene blevet velnærede og flotte,og nu skal vi igang med at få de sidste neutraliseret,og håber vi får hjælp fra Horsens Kommune,for alt i alt har vi selv brugt omkring 12000 kr på neutralisation.Så derfor er det vigtigt med denne underskriftindsamling.Mange katteknus Bente Kastrup

Gæst

#50

2013-04-19 12:16

Ser også gerne hvis der kunne gøres mere for at kattene neutraliseres.