afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#2301

2017-12-22 22:13

Et gammel ordsprog siger 

Fanden hytter sine 


Gæst

#2302 Bare fordi de kan

2018-01-13 00:05

Sådan er det jo når man bare kan.

Når der er et pampervælde.

Vi er stadig under åget hærremænd nu hedder de bare folketingspolitikkere.


Gæst

#2303 Sådan hytter de sig på vores regning

2018-01-22 23:49

Løkke i opsigtsvækkende tale til kvotekonge: Undskyld, John-Anker!

Statsministeren undskylder for, at hans person har trukket Thyborøn-storfisker gennem mediemøllen

Undskyld!

Statsminister Lars Løkke Rasmussen valgte søndag at benytte sin tale til en pengeindsamling for LøkkeFonden på havnen i Thyborøn til personligt at undskylde til storfiskeren John-Anker Hametner Larsen. 

Undskyldningen kommer, efter Ekstra Bladet i begyndelsen af denne uge kunne afsløre, at Løkke har boet gratis i storfiskerens sommerhus i Skagen. 

- Jeg vil gerne have lov at sige undskyld her i dag, sagde statsministeren til de 110 forsamlede gæster i Restaurant Fiskehallen. Løkke fremstod rørt og holdt flere gange under talen pauser på adskillige lange sekunder, inden han fortsatte. 

- ... Til John-Anker ... Ja, ... Jeg skal lige finde mig selv her. Men altså ... Sandheden er jo, at John-Anker var ikke blevet hængt ud i medierne, sådan som du er blevet de seneste måneder, hvis ikke du havde skrevet på Facebook den dag ... Det er jo sandheden om den sag, lød det fra Lars Løkke Rasmussen, mens han kiggede ned på John Anker Hametner-Larsen, der måtte tørre øjnene under talen. 

Første kontakt var på Facebook
Løkke henviste i talen til den første Facebook-besked fra storfiskeren i 2013, som skabte grundlaget for de nu årlige torskegilde til ære for LøkkeFonden i Thyborøn.

- Jeg er faktisk lidt ked af; oprigtigt ked af, at man skal slå sig så meget på at kende mig ... Det synes jeg egentlig ikke er rimeligt. Det vil jeg gerne sige undskyld for, lød det fra statsministeren til den bomstille fiskehal, hvor man ville kunne høre et torskeben falde til jorden.

Forud for Løkkes tale afslørede John-Anker Hametner Larsen sammen med Lars Løkke Rasmussen og LøkkeFondens formand, Solrun Løkke Rasmuseen, at der i år i alt var samlet 370.000 kroner ind til LøkkeFonden fra fiskere og andre indbyggere i den vestjyske by. 

Lars Løkke Rasmussen og Venstres forhold til storfiskere og kvotekonger er kommet under luppen, efter det er blevet afsløret, hvordan tidligere fiskeriminister Esben Lunde i 2016 holdt en række stramninger mod kvotekongerne i skuffen. Det var i samme periode, at Løkke valgte at bo en uge gratis i storfiskerens sommerhus i Skagen. 

Tidligere på dagen erkendte statsministeren, at det kunne se ‘skævt ud’, at han havde opholdt sig i sommerhuset. 

Men Løkke fastholder, at selve ferieopholdet var ‘helt uskyldigt’ - og at det i statsministerens øjne fortsat er helt skævt at koble hans personlige relation til John-Anker Hametner Larsen sammen med Venstres og regeringens fiskeripolitik.


Gæst

#2304 Statsminister Lars Løkke Rasmussen's kneppedamer

2018-02-19 00:48

Statsminister Lars Løkke Rasmussen har haft ret så travlt med at smide skidt efter Donald Trump, er det måske for at dække over sit eget forbrug af damer.

ja de kan endog få lov til at drikke dem stangstive i folketinget så har han sikkert letter ved at komme ibukserne på dem!!!!


Gæst

#2305 Afsæt folketinget

2018-03-30 13:26

Det bliver akdrig bedre før vi afsætter hele folketinget

Og stiller dem (der bare tager af goderne efter behag) for en rigsret eller en folkedomstol hvor de skal dømmes til evig forvaring

Ikke ret mange ad dem kan tjene deres egen løn hvis de havde været ansat i det private. Kun ved vennetjenester og rygklapperi sidder de der og rager til sig om det så er underbukser aviser ja sågar gratis konsertbiletter til deres børn så skal der ranes og stjæles

Ene og alene fordi de kan

Danmark er i forfald med sådanne politikkere

Det smitter af på retssystemet og hele den offentlige sektor 

Demokratiet er efterhånden ikke en tødel bedre en det diktatur Vi kan fordi vi kan 


Gæst

#2306 LLR's fejring at han er blevet statsminister

2018-03-30 18:55

( Det hele begynder faktisk på selve valgnatten, mens alle fester. Pludselig kigger Claus Hjort direkte på mig og spørger om jeg ikke lige vil med ud på lokummet og have en bane coke - og det er fandeme svært at sige nej til, når man lige er blevet statsminister for anden gang, ikke? )

Lars Riber Broberg

#2307 Rationelle tiltag. 2%

2018-03-31 18:12

Hospitaler mm er blevet pålagt 2% besparelser. Dette skal også gælde folketingen, ministerier mm.

 


Gæst

#2308 Ha ha :-)

2019-06-09 02:20