Gevninge Grusgrav NEJ TAK!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gevninge Grusgrav NEJ TAK!.


Gæst

#1

2012-03-03 10:30

Hermed min signatur mod interesseområde for Grusgrav i Gevninge

Gæst

#2

2012-03-03 19:37

Det er forfærdeligt og urimeligt, at kommunen vil ødelægge hele det område. De har ikke overvejet konsekvenserne af deres handlinger!! Der er så mange huse, som vil falde i værdi og hele byen vil blive så uatraktiv!

Gæst

#3

2012-03-04 19:35

Jeg synes det er dobbeltmoralsk at en så vigtig beslutning drøftes 'i mørke' for de mennesker den vedrører !!

Gæst

#4

2012-03-05 13:24

Grundejerforeningen Ellekærgaard sender særskilt brev med indsigelse ifm ugen

Gæst

#5

2012-03-05 13:27

Der er info møde i dag på Strandparken , Kalundborgvej , 4300 Holbæk. Mødet starter kl. 17.00-19.30

Gæst

#6 Re:

2012-03-06 09:48

#2: -  

 Ja, det er forfærdeligt - dog er det Region Sjællands planer, kommunen støtter vores sag


Gæst

#7

2012-03-06 21:05

Se Dagbladet på nettet, tirsdag, og skriv en kommentar under "Debat" Jo flere jo bed´re.

Gæst

#8

2012-03-07 00:03

Min kommentar.
Der er ikk så meget andet at sige at min far bor på trællerupvej 6..
Smuk natur.
Der løber en å ved siden af. Vil den ikke blive forurenet?
Op til en skole. Skal de bare finde et andet sted.

Mark Vesterager

Gæst

#9

2012-03-08 19:42

Vi bor i et rekreativt område, hvilket vi også bliver mer-beskattet af. Denne "herlighedsværdi" må jo siges at forsvinde fuldstændigt, hvis der bliver grusgrav i området!!!

Gæst

#10

2012-03-10 10:36

Jeg vil gerne have oplyst hvem i Regionsrådet der har været igangsætter til udpegningen af et råstofområde, grusgrav, der ligger op til bebyggelse på 2 sider, sommerhuse på en tredie side, og en naturskøn ådal på den fjerde side, hvor der er mindre en 1 km. til fjorden. I øvrigt er området belagt med fredninger og restriktioner for at bevare et naturskønt område. Så kan vi ikke få sat navne på de personer der planlægger en grusgrav i Gevninge. Vi vil gerne sikre os at vi ikke kommer til at stemme på dem ved næste valg. mvh. Bruno Lauridsen. brunolauridsen@live.dk

Gæst

#11

2012-03-10 10:57

Imponerende mange underskrifer, når man tænker på hvor svært det er at finde siden hvor man kan skrive under. Det var ikke så lige til.
PNK

#12

2012-03-13 13:02

Husk at skrive et brev/mail til regionsjaelland som viser jeres foragt.
naturmiljo@regionsjaelland.dk;

Jeg håber der er nogle inkompetente personer som får meget røde ører derinde, og set i lyset af deres logo som siger " vi er til for dig" er det endnu mere grotesk.

Gæst

#13

2012-03-13 16:16

Fuldstændig skør ide, den der har fået den skulle skamme sig.

Gæst

#14

2012-03-14 13:04

Den er lusket ind af bagdøren.
Find råvare et sted, hvor der ikke færdes masser af skolebørn hver dag på vejene.
Lastbil ulykker har vi nok af, hvor mange både børn og voksne blir´ dræbt eller invalideret hvert år.

Gæst

#15

2012-03-14 14:23

Det må snart være på tide, at staten begynder at arbejde MED sit folk i stedet for IMOD folket. Ingen ved sine fulde fem kan støtte en plan om at ødelægge et naturrigt og skønt område, for at grave et kæmpe hul i jorden, et ar henover landskabet hvor der kan hentes evt. grus og jord op, så der kan bygges flere motorveje hvor folk kan suse afsted frem og tilbage komplet hovedløst. Hvad er det for et land vi efterhånden befinder os i, - jeg skammer mig, og håber nogle kloge og ærlige mennesker kommer ud af busken og fortæller os allesammen, at det her er en fejltagelse og at der selvfølgelig IKKE skal grusgrav i området. Det må da for pokker være muligt at bruge de faciliteter man allerede har, eller finde et område hvor der ikke bliver fare for at ødelægge det oprindelige naturskønne levende Danmark, til fordel for traktorer, larm, støv, forplumret vand, annekterede områder, hvor man ødelægger hjemstavne, folks humor, vilje til at leve og gøre noget for samfundet. Samfundet er os, det er til for os, det er ikke til for at ødelægge os og vores nærmiljø.

Gæst

#16

2012-03-14 16:14

der skal tages hensyn til veje der ikke er bygget til 40T lastbiler børn til skoler vandspjl for grundvand fritidsområder samt lindenborg efterskole med maget trafik omkring skole aktiviteter.

Gæst

#17

2012-03-16 01:03

Hvorfor bygge en masse nye rækkehuse og gøre området mere familievenligt for børn, dyr og sommerhusejere, efterskoleelever og så videre for bare at lade Region Sjælland trumfe en vanvittig dum og ugennemtænkt idé igennem om en grusgrav i Gevninge, der vil ødelægge naturen og gøre det surt for alle de, der netop bor i/besøger området pga. det fantastiske dyreliv med ugler, rådyr og et utal af andre spændende og måske fredede arter, fx harer og ikke mindst en fjord, hvor der også er stor chance for at havørne holder til, og hvor de fredede fugleøer er beliggende.. Hvad med kilderne til det rene drikkevand? Hvad med det landbrug der ligger lige op ad, hvor det var meningen, at der fra næste år skulle være bondegårsferier. Hvis der bliver lavet en grusgrav dér, er der chance for, at Gevninge blot bliver til en industriel spøgelsesby, i stedet for det naturskønne og familievenlige område det er nu. Hvad med at gøre det ved Risø i stedet? Det sted er vist allerede ødelagt. Mvh. Anne Sias

Gæst

#18

2012-03-17 19:47

Det er på høje tid, at de såkaldte myndigheder, begynder at tage hensyn til borgerne og deres meninger, inden de begynder med at ødelægge vores bolig miljø, som vi har investeret både arbejde og økonomi i, vi betaler tros at deres løn og må forlange at de tænker sig om inden de kommer med så ødelæggende forslag med grusgrave ved bolig område.

Gæst

#19

2012-03-17 23:00

fint hvis det hjælper de ramte jeg er selv tideligere gevninge borger så derfor fuld forståelse fra mig

Gæst

#20

2012-05-01 14:43

hvorfor er underskriftindsamlingen lukket?