STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#226

2012-03-13 09:08

synes denne underskriftindsamling støtter et rigtigt godt formål, så håber virkelig at den vil gavne denne sag.. for hvor ender vi ellers henne og hvor er velfærden efter hånden henne her i dk.

Gæst

#227

2012-03-13 12:08

Jeg føler lige som andre floeksjobber, at regeringen løber fra deres ansvar. De går stik imod deres egen ord op til valget. ja vi bliver røvrendt. For som en skriver. Så bliver man ikke bare lige fleksjobber, for mig tog det over 4 år. Og lige nu sidder jeg og venter på at kommunen skal kontakte mig. Men jeg tror måske de sylter min sag til det er afgjort ang den nye reform. Jeg har to dårlige skulder og en dårlige hofte/ben. mvh Anette Jylland

Gæst

#228

2012-03-13 19:46

Jeg er selv fleksjobber - indtil 31.1.2013, hvor jeg går på folkepension.
Men en så god ordning skal ikke nedlægges eller forringes. Den giver folk en følelse af stadigvæk at kunne bruges.

Gæst

#229

2012-03-13 22:34

Håber af hele mit hjerte, at de ikke får stemme nok til at gennemføre denne ødelæggende reform!!!!!!!!!!! Og ville ønske at det var politiker, som levet i vores verden og ikke med næsen i bøgerne, der styret vores land. Og at de skulle prøve at leve under de vilkår de sætter, før det blir sat!!!!!!!!!!

Gæst

#230

2012-03-13 23:17

( ^;^ )
Anne D. Hansen

#231 Førtidspension/Fleksjob Reform./ & Svært Handikappet.

2012-03-14 03:09

Hvor er jeg da godt nok glad for at været handikappet og have en permanent nedsat funktionsevne,
SPECIELT at jeg er diagnosticeret Autist/Gennemgribende Komplex Udviklingsforstyrrelse, /Blandet Angsttilstand (Skizotypisk præget angst, Social-/Agora Fobi) .
og have levet hele mit liv uden at vide noget indtil alderen 21, hvor det nu er forsent at lære mig noget, en udviklingsforstyrrelse som jo skulle være udredet og behandlet i 3års alderen.
læg mærke til det er en funktionsevne der tale om og ikke bare arbejdsfunktion, vi snakker ikke bare om at kunne arbejde 2-3 timer om dagen, vi snakker om at kunne klare sig selv i egen lejlighed, vi snakker om at få handlet ind, få lavet mad, huske at komme i og op af sengen, tage et bad? få børstet tænder, tømme postkassen, at have VIRKELIG lav frustrationstærske , stresstærske, ja ikke bare det.
Det er ikke mig som det går mest udover hvis jeg bliver tvunget i arbejde, jeg siger bare stakkels arbejdsgiver der må tage huk fordi jeg ikk kan holde til at blive stresset.
glæder mig til at få en voldsdom fordi jeg ikk kan styre mig selv når jeg bliver frustreret jubii!!..

Så er man jo super glad for sådan en reform for førtidspensionister og ikke mindst gøre det svært at få fleksjob ovenikøbet, og med permanent nedsat funktionsevne/arbejdsevne i forvejen svært ved at få et arbejde og dernæst også trives i det.
og sørge for man ikke bliver så frustreret og vred man ikke kommer til at klappe sin chef eller kollega et par på kassen bare fordi de siger "Tag lige de her vare og fyld på hylderne" SLAM! luk arret... Good luck everyone, flygt hvis i ser mig i en virksomhed eller arbejde ^_^
nu i advaret :D..
Super fedt, Go Go Regering .
Fucking Lorte land -.- .

Gæst

#232

2012-03-14 09:16

Stop så med at gøre syge mennesker mere syge! Jeg har selv været gennem hele møllen og ved GUD jeg blev mere syg af det. Fra at gå fra syg med fysiske sygdomme kan jeg så resten af livet kæmpe med også psykiske lidelser pga de urimelig kra der i FORVEJEN stilles til os syge. Så med den nye reform avler bare flere sygsomme....

Gæst

#233

2012-03-14 10:27

mange sunde og raske menesker bestrider et job, som nemt kunne klares af en handicappet.

Gæst

#234

2012-03-14 19:48

Det er bare iorden.
Hvad fanden er det den regering har gang i, er de ikke socialdemokrater og SFèr

Gæst

#235

2012-03-15 00:27

(^_^)

Gæst

#236

2012-03-15 09:50

Vi er mange sygedomsramte som har et skjult handicap og en funktionsnedsættelse på 50 % eller mere. Vi kan ikke få lægehjælp og kæmper en svær kamp med systemet. Vi kæmper med accept og respekt for at være et selvstændigt menneske med ret til valg. Vi har bare ikke noget valg mere, uanset regler og reformer er og bliver vi syge.

Gæst

#237

2012-03-15 12:19

Jeg lider af sclerose og frygter at reformen vil betyde mindst ét hårdt attak hver 5. år!! Usikkerhed er en scleroseramts værste fjende! Hvor er jeg og hele min familie ulykkelige over denne fremtidsudsigt!

Gæst

#238

2012-03-15 12:45

Lad nu være med at sparke tilmennesker der i forvejen ligger ned. Det er sku hårdt nok i forvejen for disse mennesker og deres familier.
Anne D. Hansen

#239 Re:

2012-03-15 13:41

#233: - mange sunde og raske menesker bestrider et job, som nemt kunne klares af en handicappet.

Årh hold nu kæft med det der, det handler jo forhelvede ikke om hvad et menneske kan klare af fysiske pres, men om man kan det psykisk, hvis min psyke siger jeg kan holde til at arbejde med noget i 5min af gangen og så holde pause, så det sådan jeg gør det, hvordan ville du også få et almindeligt liv hvis man skal tvinges ud i arbejde når man ikke kan.
man får det bare endnu mere hårdt, og knækker på et tidspunkt psykisk sammen!, hvor mange gange har jeg nu ikke været indlagt på psykiatrisk afdeling pga det her lorte system der ikk kan finde ud af at bruge deres hoveder!.
er det virkelig det jeg er bedst tjent med?, skal jeg nu også have frataget min ret til førtidspension, og nu blive endnu svære at trives i et samfund og arbejdsmarkedet, fleksjobreformen?. hvem vil ansætte mig hvis det skal koste yderlige omkosninger og besvær for arbejdsgiveren?.

Katatrofalt! Hva laver sådan nogle Aber som Socialdemokrater? de hører jo til i et zoologiskhave mand!..


Gæst

#240

2012-03-15 13:48

Tak til initiativtageren til denne underskriftindsamling. Dejligt at mennesker med overskud til at kæmpe imod regeringens umenneskelige foretagender, vil bruge det til at hjælpe dem, der oftest ikke har det overskud til selv at kæmpe imod uretfærdighed pga. sygdom og smerter.

Gæst

#241 Stop den ulige kamp

2012-03-15 22:33

Når der redegøres for den nuværende fleksjobordning, bliver det til tider fremsat, som om fleksjobbere får en fantastisk løn, som de knap behøver at arbejde for, men lad os lige få fakta på bordet: Langt de fleste på Flex job, starter på en startløn, som svarer til mindstelønnen, inden for den branche de bliver ansat i. Dvs. at de får væsentlig mindre, end hvis de fik et tilsvarende job på almindelige betingelser. Samtidig er de i arbejdsprøvning, hvor man finder det antal timer, man maksimalt kan klare. Dvs. at når man, som fleksjobber har klaret sine arbejdstimer, er det ikke sådan, at man har masser af energi til at fare rundt og lave alle mulige andre ting. Så det at arbejde et vist antal timer, er på ingen måde en venstrehåndsopgave.

Med det nye reformforslag vil velfungerende fleksjobbere ved jobskifte blive tvunget ud i en sådan lønnedgang, som er fuldstændig umenneskelig. For løngrupper som lærere og sygeplejersker vil nedgangen for flere være på ca. 4.000-5.000 kr. En ting er sikkert, det vil for alle få store konsekvenser, både økonomiske og menneskelige. Mange vil blive nødsaget til at flytte fra det hjem de bor i, fordi de simpelthen ikke vil have mulighed for at betale huslejen længere. Prøv at forstille sig at være den som er årsag til, at familien må sætte sit hjem til salg og rive et stabilt grundlag op med roden og ikke have mulighed for at gøre noget ved det, fordi kroppen ikke har mulighed for at give mere end de antal timer, som vedkommende nu en gang har i sit fleksjob.

En anden ting. Hvordan skal de her mennesker kunne spare op til deres alderdom, der bliver absolut intet at spare op af?

Udover de økonomiske konsekvenser, er de menneskelige konsekvenser. Med reformen tager man netop muligheden fra den enkelte til at føle sig, som en del af samfundet, for mange vil med den store lønnedgang ikke længere have mulighed for at føle at de bidrager til samfundet og til husholdningen, til familien. De bliver i den grad den svage part. Der hvor de før kunne føle sig som en del af fællesskabet, er forskellen med reformændringen så stor, at det bliver til dem og os, eller os og dem, i stedet for fællesskabsfølelsen. Og det sted, hvor de plejede at kunne ligge deres selvværd, er væk. Det er svært på den måde at være ligeværdige i et forhold. Ja, det er svært at tænke at det ikke også får psykiske og familiemæssige konsekvenser for mange. Det er ikke menneskeligt.

Derfor: Behold fleksjobordningen som den er, så der er mulighed for at fleksjobbere fortsat kan have nogle rimelige levevilkår. Sæt evt. et loft på en månedsløn, som reguleres årligt i forhold til inflationen. Og endelig, lav en ny ordning for job under 12 timer ugentlig. Lav også denne ordning menneskelig. For nok er vi i krise og nok skal vi være økonomisk ansvarlige, men i sådan en tid er det vigtigt ikke at glemme medmenneskeligheden.
Aabentbrevtilfolketinget

#242 Fysisk pres

2012-03-16 08:33

#239: Anne D. Hansen - Re:

Hej Anne

 

Jo det handler i høj grad også om hvad man kan klare af fysisk pres/belastning.

Rigtig mange fleksjobbere er nemlig fysisk syge eller handicappede, og disse mennesker ser ud til at blive overset i denne nye reform, fordi der mest er fokus på de psykisk syge man hellere vil have i fleksjob end i førtidspension.

At politikerne roder de to begreber sammen i en stor pærevælling, og tror at de to grupper syge har de samme behov og muligheder for øgning af timetal, er jo rystende.

Har lige læst et læserbrev af Karen Hækkerup i JP, hvor hun taler om bl.a. førtidspensionsreformen. Hun udelader bare at nævne fleksjobreformen, som kommer til at finansiere de tiltag, hun nævner i førtidspensionsreformen.

Er det ikke tankevækkende at hver gang politikerne kommer med sprogblomster som "incitamenter" og "motivation", så rammer det de omtalte personer som ren frygt?

http://aabentbrevtilregeringen.wordpress.com/2012/03/04/kaere-folketing/

Anne D. Hansen

#243 Re: Fysisk pres

2012-03-16 09:03

#242: Aabentbrevtilfolketinget - Fysisk pres

Hej "Anonym"

Jaa, jeg ved det godt, men det bare jeg kan bare blive så frustreret over at læse fra folk herinde som skriver ting de slet ikk har forstand på, jeg har selv et medfødt handikap, en udviklingsforstyrrelse/autisme,
og en smule symptomer fra ADHD, jeg mister både hurtigt focus på ting der ikkk har interesse, og bliver hurtigt frustreret hvis jeg skal gøre noget jeg ikk har lyst til, samtidigt mit fysiske, så er jeg også vildt udmattende og træt efter kort tid,
så det er ret mange ting man også skal tage stilling til HVIS man kan få mig i arbejde, som jeg både kan klaer psykisk og fysisk.

Det er trættende at politikerne lover gulde og grønne skove, og kommer med Pest eller peta , det er ret udkørende, inden man overhovedet er kommet igang, og det rammer mig rigtig stort, med pres og frygt for min fremtid,
for jeg ved jo slet slet ikk om jeg nogensinde kommer til at kunne klare et fysisk arbejde, og hvis jeg i det hele taget kan klare bare lidt, så er jeg bange for også at kunne trives i det, altså forståes på den måde, om jeg også kommer op til det, eller for den sagsskyld om jeg kan sove om natten så jeg også vågner, et af mine store vanskeligheder er jo også nattesøvnen og rythmen, selvom jeg lige har sovet 30 timer feks, kan jeg vågne op og være total udkørt og stadig sove et par timer efter, nogle gange kan jeg bare slet ikk sove, og falder måske først i søvn  langt ud på natten, og så det altså ikk den store succes om at komme op næsten morgen, jeg skal som minium have 12 timers søvn, fra jeg falder i søvn, til jeg vågner, hvis jeg først falder i søvn kl 2 om natten feks, ja så vågner jeg altså først samme tidspunkts om eftermiddagen, jeg hører hverken vækkeure eller høj støj eller barnelyde mens jeg sover, 
altså man kan godt få mig op, men det kræver altså at man kommer hen og rusker lidt i mig så vågner jeg stille og roligt, men samtidigt pisse forvirret når jeg så vågner, hele min dag er ødelagt hvis jeg så skal til at stresse om at nå ting, så jeg er bare nødt til at køre i mit eget tempo fra morgenstunden, hvis jeg ikk får den time og side i hver morgen, så er jeg irriteret lige fra start, og det er pisse frustrerende, jeg har både magisktænkning, Socialfobi, Agorafobi, angst, gradiose selvforstillinger, vrangsforstillinger, forstyrret realitetssans, tvangstanker og psykoser usædvanlig frygt, hyperfølsomhed, og er impulsivforvrænget opfattelse af verden og realitet, alle mine symptomer er fra mit medfødte handikap, så det bliver bare aldrig bedre, jeg kan lære at leve med det med mit handikap, men jeg har bare ikke brug for at få lagt sådan et pres på mine skuldre, jeg er lige kommet ud af en masse gæld osv, det har lettet en smule, men pga jeg havde gæld, var det nok til at udløse en psykose og mig en tur på psykiatrisk afdeling i Esbjerg,

Jeg ved ikke lige hvordan min fremtid ser ud idag, jeg er sikker på jeg kan få et godt liv, men jeg er meget itvivl om at kunne passe et arbejde, i længden, selvfølgelig kan alle mennesker arbejde i noget tid, i al begrænsning, for det er blot et spørgsmål om tid før man som den ramte, psykiske sygdomme, eller psykisk medfødt eller fysisk handikap, falder helt fra hinanden. 
Og jeg ærger mig så enormt meget over hvordan politikerne ser sagen an på, og ikke mindst at kommunerne spare overalt de kan, ikke bare førtidspension, kontanthjælp, fleksjobber osv, men idetheletaget hvis man er syg og man søger hjælp, så får man bare ingen hjælp, jeg kan ikk stille mig ned på et jobcenter og forsvare mig selv, de kan give mig nogle inputs til hvad de næste skridt er , og jeg kan side og nikke og sige ja og nej, for aner ikke hva jeg skal sige.

pga min forstyrret realitetssans, at jeg ikke rigtigt forstår de krav der bliver sat, og forstår omverdenen rigtigt, med rigtig mange ting faktisk, kan det måske godt være jeg har misforstået ting, i den ene debat siger den ene at hvis man har et medfødt handikap, kan man stadig opnå status i førtidspension, andre siger det passer ikke, jeg kan godt side og læse politik, og i TV, men ikk sikkert jeg forstår alt som bliver fortalt, så skal altid have en til at forklare hva der egentlig blev ment med det.

Jeg håber bare at der er håb forude for mig, og andre syge mennesker, synes det er rigtig ærgeligt at det skal være på den måde, som dagens danmark er på.

 

AH.


Gæst

#244 Re:

2012-03-16 10:19

#6: -  

 

Jytte Malskær

#245 Flexjob

2012-03-16 11:10

Min mening er. Se dog på det hele menneske og dets kvalifikationer og værdier. Fra regeringens side bliver der udelukkende fokuseret på dets handikap. Det gør mig vred. Lad arbejdsgiveren få ro og rum til at ansætte det menneske der er brug for, med eller uden handikap,og ikke blive belastet af administration og papir nusseri og der med går det stærkt ud over den handikaps arbejdssituation. Og de menneskelige værdier går tabt.Jeg mener heller ikke at regeringens spare planer holder i dette spil. En ikke handikappet ældre kvindes mening.
Anne D. Hansen

#246 Jytte Malskær

2012-03-16 12:00

Du har ret, hvis jeg kunne komme til at uddybe mig i musikken, hvor af i mine interesser for at spille i band eller blandt andre unge mennesker, og bruge tid og kvalitetstid på sammetid, det er vel også arbejde i sig selv, men det ville være nemmere at arbejde udfra mine kvalifikationer og de værdier jeg har jeg kan arbejde med.
hvis der var denne mulighed for mig, ville jeg nok kunne klare presset i det psykiske, og fysiske.
men det er et problem at finde noget, og ikke kun det men alt lige fortiden..

Gæst

#247

2012-03-16 16:08

Jeg har ikke noget imod at der sættes et loft på, men jeg har absolut ikke noget imod at en på flex kan få det sammen i løn som jeg får ved at arbejde 37 timer om ugen, men jeg har nok et problem med at nogle tjener flere 1000 kr. mere end jeg om måneden/året. Denne reform rammer de forkerte - det skal være en motivation og belønning til dem som kan og vil gøre en indsats, trods de af en eller anden grund ikke kan arbejde fuld tid. De skal have mulighed for at leve en hverdag på lige fod med den "almindelige" dansker som arbejder 37 timer om ugen til en normal gennemsnitlig løn (uafhængig af branchen man er i)


Gæst

#248

2012-03-16 22:11

Stop kassetænkning og idioti!

Gæst

#249

2012-03-16 22:50

Tænk helhedsorienteret. Hjælp dem der kan og ønsker at arbejde til at få kontakt til arbejdspladser. Og lad være med at forfølge dem, der ikke har ressourcer til at arbejde. For har de det sådan, har de det svært nok i forvejen. De behøver ikke at få deres situation forværret.

Gæst

#250

2012-03-17 00:03

Først efterlønnen herefter kontanthjælpen alt imens oliemilliarderne stortset er fredet, med argumentation om at aftalen ikke kan laves om. Endnu engang er det de svageste,der skal betale. SF og A gør virkelig noget for de svage!!!!