Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne

Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne / Beskeder / Tusinde tak for 10.000 underskrifter! / Kommentarer


Gæst

#1

2020-04-07 17:01

Blot husk det ikke kun skal gælde for HHX, HTX, STX og dem som normalt får årskarakterer. Os på HF (jeg ved godt det ikke er alle der vil ønske det) er i samme båd som jer andre, bortset fra vi normalt ikke får årskarakterer. Med den her restruktureret undervisning der kommer, hvor der stadig skal tages forbehold, synes jeg at årskarakterer vil virke bedre end almindelig karakter, og undervisning vil bedre kunne fungerer med de ændringer der kommer.

Gæst

#2

2020-04-07 17:54

As an extra argument to cancelling the exams, it is important to note that all International Baccalaureate exams for 2020 are cancelled. There are multiple gymnasiums in denmark which follow this school program. These are notably Birkerød gymnasium, Copenhagen International School, Nørre Gymnasium, herlufsholm and many others in Sjælland and Jylland. If these gymnasiums don’t have exams, in what way would it be fair for us to have ours?

Gæst

#3

2020-04-07 18:05

Amen brother

Gæst

#4 Re:

2020-04-07 18:29

#2: -  

 


Gæst

#5

2020-04-07 19:05

Jeg er i modsatte grøft; jeg synes slet ikke, at det er fair, hvis HF-studerende pludselig skal nøjes med en årskarakter, som slet ikke har været eksisterende i løbet af året. Det er ikke fair, at folk, der af forskellige årsager ikke har været ligeså meget “på” og gjort sig ligeså umage med afleveringer i løbet af året, fordi de i bund og grund har været irrelevante, pludselig skal vurderes ud fra det! Det er da på ingen måde fair, at de pludselig skal “nøjes” med en karakter baseret på “ligegyldige” præstationer, fordi de har haft en forventning om, at det kun var eksamen, der betød noget.


Anonymous

#6 Re:

2020-04-07 19:25

  1. #5: -  

Ja, det også forståeligt. Dette skal dog ikke gå udover os andre som har kæmpet med de årskarakterer i 3 år. De kan sagtens tages i brug, da det i høj grad er en refleksion over store dele af vores arbejde. 

Henrik

#7

2020-04-07 19:48

Hvornår kommer borgerforslaget op?


Gæst

#8

2020-04-07 19:49

Held og lykke

Underskriftindsamleren

#9 Re:

2020-04-07 19:50

#7: Henrik -  

Borgerforslaget er sendt til vurdering, og det skulle gerne blive bearbejdet indenfor de næste 10 dage. Jeg holder selvfølgelig jer alle opdateret undervejs!

Venlig hilsen, 

Ebbe Kvist Hector


Gæst

#10

2020-04-07 19:53

Tak fordi du kæmper for os alle!

Gæst

#11

2020-04-07 20:49

Det er ikke engang så vigtigt at få eksamenerne aflyst, det vigtige er at få skabt noget klarhed og give os nogle svar, så vi ikke sidder i komplet uvidenhed. Det er det som tærre rigtigt meget på folk psykisk, bl.a. mig selv og de veninder jeg har på årgangen. Vi vil bare gerne vide hvad der skal ske, for lige nu står vi alle til at blive smidt ind i en kæmpe smitte risiko d. 14. april, samtidig med at vi skal forberede os mentalt på at skulle op til 9 eksamener, selv folk der måske har pårørende som er indlagt eller ligger i respirator. Jeg håber fokusset i borgerforslaget kommer til at være, at vi skal have nogle svar, frem for at forlange aflyste eksamener, da rigtigt mange også ønsker at eksamenerne består. jeg skrev selv under for at sende et signal til politikkerne om at de skal finde nogle løsninger frem for at give os flere spørgsmål. Ikke for at få dem aflyst. Vi skal bare have mulighed for at forberede os på, hvad der skal ske. Nu kan 9. klasserne læne sig tilbage og slappe af, men hvad med den samfundsgruppe som er præget af ultimativ stress, nemlig gymnasieeleverne? Vi er nedprioriteret og det er ikke i orden.
Tobias

#12

2020-04-07 21:30

Kan man på en eller anden måde dele denne indsamling med statministeren og undervisningsministeren, så de er klar over den findes og de bliver yderligere opmærksom på problemstillingen? 


Gæst

#13 HTX

2020-04-07 21:47

Det er tidligere blevet nævnt at hvis der kommer eksamner, så kan man undlade det pensum vi er blevet udnervist i udner corona krisen. Jeg har personligt 6 fag her i 3. G og 5 af disse afslutter jeg med "projekteksamner" hvor jeg altså allerede er igang med mine eksamens projeker (altså min eksamensforberedelse). Og disse projekter startede vi på kort før skolerne blev lukket. Og i mit tilfælde har der værert minimal digital undervisning, da lærerne blot har taget fravær, og så har vi stort set ikke haft andet kontakt til dem. Dette har gjort at vi ikke har haft adgang til ordentlig vejledning, eller undervisning mht vores eksamensprojekt... 

Så er min kommentar blot at hvis pensummet fra corona krisen unlades i de andre eksamner, burde vores eksamensprojekter også undlades fra eksamnerne, og så kan vi ikke komme til eksamen. 

 

- Frustreret HTX elev, der føler det er uretfærdigt og uansvarligt at sende os til eksamner


Gæst

#14

2020-04-07 22:00

Hej Ebbe ... jeg vil sige jeg kender mange på hf og hf enkeltfag og håber i også vil tage dem med i jeres borgerforslag om af aflyse eksamen vi er mange af os fra min klasse der har underskrevet og ønsker at få aflyst vores eksamener da vi på ingen måde føler os klar på trods af en månedens virtuelle undervisning .
Indsamling

#15

2020-04-07 22:19

Hej Ebbe

Kunne man ikke kontakte diverse medier og gøre dem bekendt med indsamlingen, for at ligge mere pres på regeringen? Tænker det er ved at være op over beslutningen skal tages og de skal høre budskabet mest muligt.

T L

#16 Re: HTX

2020-04-07 22:34

#13: - HTX 

Absolut helt enig! Selv er jeg 3.g'er på HTX og igang med alverdens eksamensprojekter der forventes at være i topkvalitet selvom undervisnings forholdene omkringliggende projektudarbejdelsen har været langt fra optimale.

 


Gæst

#17 Re:

2020-04-07 23:00

#12: Tobias -  

Jeg har personligt skrevet en lang besked til undervisningsministeren Pernille


Gæst

#18 Re: HTX

2020-04-07 23:25

#13: - HTX 

100% enig! Selv htx-elev med 6 fag der skal afsluttes, hvor 5 af dem er A-fag

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2020-04-07 23:34



Gæst

#20 Re: HF'er her

2020-04-08 09:59

#1: -  

Jeg er dybt enig. Jeg går på HF og i denne situation vil jeg meget heller have årskarakter end at presses igennem 5 eksamener jeg lige pt overhovedet ikke føler mig klar til.

Emil

#21 Re: Re: HTX

2020-04-08 10:25

#18: - Re: HTX 

Enig! Er selv studerende på HTX, og det helt væk med alle de eksamen projekter som man ikle har mulighed for at gøre færdig ordentligt!


Gæst

#22

2020-04-08 10:53

Hej, hvor er jeg glad for denne underskriftindsamling. Kan man ikke informerer medierne om dette, for at skabe noget mere fokus på det her? Der er intet fokus på gymnasieelever i medierne i alt det her Corona, og efter genåbningsplanerne er fokusset kun på instutioner og skoleelever. Der skal skabe noget opmærksomhed på gymnasier og vores forringet vilkår til eksaminerne og tænker det måske vil gå stærkt gennem medierne? Tak for dette initiativ!

Gæst

#23 Re:

2020-04-08 13:02

#11: -  

WTF - hvorfor dog det?


Gæst

#24 Re:

2020-04-08 14:26


Gæst

#25

2020-04-10 07:45

Det er da årets mest triste forslag: Sikke en måde at "fejre" sin studentereksamen på: En mail med årskarakterer. Ingen fejring, ingen festivitas. Flad, flad fornemmelse. Og hvor meget undervisning er man egentlig gået glip af? Der har været virtuel undervisning, og hvis man f.eks havde opretholdt sidste eksamensfag, ville der være oceaner af læseferietid. Trist forslag.



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...