Lad befolkningen stemme om CETA

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Lad befolkningen stemme om CETA.


Gæst

#1

2016-11-01 21:42

Det er sindssygt vigtigt at folket får lov at afgive deres stemme i et forhold, som berører os så meget.

Gæst

#2

2016-11-01 21:52

CITA ER ET ANGREB, PÅ DANMARKS FRIHED OG DEMOKRATI!

Gæst

#3

2016-11-01 21:57

Frihandelsaftale eller hvad navn de giver det, dette er magtovertagelse i sin reneste form.

Gæst

#4

2016-11-01 21:58

Der er sikkert nogle gode aspekter ved aftalen, men det faktum at firmaer kan sagsøge suveræne stater, hvis disse ændre i deres lovgivning på grund af f. eks. miljøhensyn og dermed vanskeliggør salget af deres produkter, det er ikke acceptabelt. Det er helt almindelig markeds-økonomi og jeg kan ikke forstå at store firmaer skal have sær-rettigheder og dikterer suveræne staters lovgivning.

Gæst

#5 Berettiget politikerlede der sælger de danske værdier ud for egen vinding

2016-11-01 22:18

Det er helt ufattelig at vi har så korrupte politikere, der kun tjener deres egne interesser og ikke tjener folket som ellers var hensigten.

De er kørt helt af sporet, og splitter nationen yderligere med alle de værdier, som både vores forfædre og vi selv har været med til at bygge op i årtier,

Politikerleden er de selv med til at høste, som vokser dag for dag.

Må det snart få en ende.. Der skal vendes helt om, - hvis vi skal have forhåbninger om en bedre fremtid for os selv, og vores efterkommere

 


Gæst

#6

2016-11-01 22:25

Fordi vi selv skal have lov til at bestemme over vores liv. Det går fint i DK og det vil blot være mastodonterne, der tjenes kassen på dette her, og den lille mand der taber :(

Jeg er ikke engang "manden på gulvet", men gider bare ikke være marionet for Canada ... og i sidste ende USA :(
Hasse

#7

2016-11-02 05:45

Det er ikke nødvendigt med en underskriftsindsamling. Det er ikke et ønske folket ydmygt stiiler politikerne. Med mindre regeringen kan fremskaffe 5/6 deles flertal i folketinget, så er en folkeafstemning et grundlovsstadfæstet krav! Hvis ikke vi indfører det ved en folkeafstemning, eller 5/6 deles flertal i folketinget, er det papir regeringen skriver under på ikke mere værd en det papir jeg tørrer mig i røven med! Grundloven er stadig over regeringen!


Gæst

#8

2016-11-02 06:11

Handel er godt, men ingen grund til at svaekke demokratiet.

Gæst

#9

2016-11-02 06:32

Fordi det er uheldigt, når penge alene ligger til grund for en beslutning . Idenne sag, kan det få meget alvorlige konsekvenser
Det kan vi som befolkning ikke Være tjent med.

Gæst

#10

2016-11-02 07:58

Jeg kan ikke acceptere, at de store multinationale selskaber kommer til at styre mere, og lande kan risikeresagsanlæg fra disse kæmper.
Louis

#11 Re:

2016-11-02 08:08

#7: Hasse -  

 Det er desværre en nødvendighed. Hvis EU tager frihandelsaftalen til sig, så er vi underlagt de samme regler, da vi er medlem af EU.

MoLi
Gæst

#12

2016-11-02 10:01

At aftaler som CETA, TiSA og TTIP forhandles i hemmelighed, burde være tilstrækkeligt at dømme dem ugyldige i ethvert demokrati. Helt uafhængigt af, hvad de indeholder. Hvis der blev åbnet op, og det kunne påvises, at aftalerne kommer os alle, samfundet, miljøet og demokratiet til gode, så skal man selvfølgelig starte igen, bare med en åben process. Desværre er det tydeligt fra de lækkede dokumenter fra den nuværende hemmelige process, at det ikke er tilfældet, hvilket jo er en god forklaring på hemmeligholdelsen fra politikernes og industriens side.


Gæst

#13

2016-11-02 11:19

Fordi jeg er imod Ceta!

Gæst

#14

2016-11-02 12:04

Jeg er imod CETA og TTIP pga de miljøfjendtlige og forbrugerhæmmende mekanismer de indeholder.

Gæst

#15

2016-11-02 12:29

En frihandelseaftale er som sådan en god ide, formoder jeg, men en overstatstlig virksomhedsdomstol er bestemt ikke nogen god ide. Profit må aldrig sættes højere end befolkningens ve og vel...!

Gæst

#16

2016-11-02 13:15

Fordi den er uigennemskuelig
og i den her verden lige nu, virker det som at blå er ved at køre det hele indenom
Om at uligheden stiger allesteder
Jeg er ret sikker på at en sådan aftale her, KUN vil øge en blå mands velstand

Gæst

#17

2016-11-02 14:19

Fordi investeringsdomstole er en syg idé, hvad enten de kaldes ISDS eller ICS. Eller hvad de end finder på.

Gæst

#18

2016-11-02 16:57

Fordi politikerne skal til at fatte at folket ikke ønsker at sælge deres rettigheder til store organisationer

Gæst

#19

2016-11-02 18:03

Jeg synes at den aftale lugter grimt. Og hvorfor skal vi overhovedet skrive under på muligheden for at købe noget vi slet ikke har brug for. Samtidig frygter jeg at EU ender med at giver efter for dårlig kvalitet, GMO og masser af giftige tilsætningsstoffer i madvarer og andet.

Gæst

#20

2016-11-03 09:02

de mennesker der sidder i folketinget nu er ikke folkevalgte, men de tiltager sig så stor magt, at de uden at hører hvad folket siger, beslutter hen over hoved på os, nu vil jeg være med til at bestemme ..

Gæst

#21

2016-11-03 09:59

Imod privatisering

Gæst

#22

2016-11-03 10:16

For at undgå overgreb på dansk suverænitet

Gæst

#23

2016-11-03 10:54

Løftebrud i politik er ikke så farlig en ting som det burde være. Selvom Canadiske virksomheder ikke burde kunne komme ind på vores marked med f.eks. økologiske varer eller gmo-varer der ikke respekterer alle danske værdikrav vi har nu såvel som tilføjelser og ændringer fremover, så kan det jo godt smuldre hen ad vejen. Vi ser i disse tider Novo og Mærsk ændre på deres langtidsplanlægninger, men vil canadiske "stormagtsvirksomheder" mon gøre det samme? Det kan vi ikke vide.

Gæst

#24

2016-11-03 17:57

Udelukkende den del af frihandelsaftalen der vedrører den overstatslige domstol

Gæst

#25

2016-11-03 19:04

FORDI DET SKAL UD TIL EN FOLKEAFSTEMNING DET SKAL DE IKKE HAVE LOV TIL AT BESTEMME SELV NEJ