Politikere SKAL i samfundspraktik.
Kontakt forfatteren af dette andragende
De burde prøve et år eller to på SU eller Udannelseshjælp/kontanthjælp. uden at have adgang til deres Politiker konto. uden at have adgang til nogen former for andre betalingsmiddler ;)
Jeg skriver under fordi, man i systemet trækker mennesker helt derud "hvor enden er nær", når det lægeligt og ellers kan beskrives som uhensmæssigt.
Jeg skriver under fordi at "magten" har taget overhånd, men med resultater i underskud.
Jeg skriver under fordi MAGTEN fratager menneskets rettigheder.
Jeg skriver under, FORDI DET ER NØDVENDIGT.
Jeg har skrevet under fordi jeg mener at man skal have praktisk erfaring på det arbejdsområde man arbejder på.
Politikerne skal ud og se de ting deres lovforslag påvirker. De skal i praktik på sygehuse, plejehjem, børnehaver, jobcentre.
Det er en nødvendighed for at de kan se hvordan den virkelige verden er.
De skal ud og se de mennesker som rammes af deres love.
Re:
#2: - Kunne ikke være mere enig. Fint formuleret #2 ;) :) I teorien ville det være fint hvis det hang sammen også i praksis! ;D En miljøminister skal således gennemgå en uddannelse som sikrer en stor viden omkring natur/miljø/ bologi etc. Så kunne man måske også spare mange skattekroner på spindoktorer..
Re: Re:
Jeg ved godt det er svært i praksis. Da det så vil kræve at ministrer skal sidde i en længere periode end 4 år da der ellers skulle uddannes mange mulige ministrer. Dog tænker jeg at en veluddannet og saglig minister i en længere periode er bedre en mange inkompetente :) ;)
Jette Vilhelmsen
Jeg tror ikke, at politikerne helt ved, hvordan de love de laver, kommer til at virke og hvordan de rammer i samfundet. Derfor skal de ud og se, hvordan lovene virker i virkeligheden, og ikke sidde bag deres skriveborde og deres pladser i Folketingssalen.
| This discussion has been closed. |