Politikere SKAL i samfundspraktik.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Politikere SKAL i samfundspraktik..


Gæst

#1

2016-10-17 12:34

Fordi jeg støtter og hjælper de mennesker som er ramt af Politiken fra de folkevalgte. De har ingen indsigt i hvad deres skrivebords politik gør for mange mennesker i vores land. De bliver nødt til at vågne op ligenu . Så lad dem prøve at leve som mange af de familier der er ramt af deres politik. De klarer det ikke en uge.

Gæst

#2

2016-10-17 13:15

Jeg har skrevet under, fordi jeg er enig i at politikere i Danmark alle bør have minimum 3 års erhvervserfaring fra det private arbejdsmarked samt min. 3 år fra det offentlige. Således de har erhvervet viden om arbejdsforhold, både fysisk og psykisk og således klædt på som politisk ambassadør for det danske folk.

Gæst

#3

2016-10-17 13:50

fordi jeg syntes ikke der skal være gensidig forsørgelse pligt

Gæst

#4

2016-10-17 14:13

De er sku Nolge fedtøre

Gæst

#5

2016-10-17 14:19

Jeg vil ikke sige at vore politikere har mistet jordforbindelsen, for de fleste af dem har aldrig haft den. og hvor skulle de få den fra. Lige fra skolebænken og ind i folketinget. Og så er der for mange 2. generationspolitikere. Desforuden sidder der et par stykker eller flere der absolut ikke har noget at gøre i folketinget.

Gæst

#6

2016-10-17 14:23

det har jeg fordi at de som vi har valgt ind ikke er helt med på hvorfor at de er valgt ind og at de ikke har nogen følelse af hvad det vil sige at have et arbejde , jeg syndtes som borger at af dette land godt kan kræve at de folkevalgte snart for deres øje op for hvad der sker ude i samfundet , deres ferie er lang , lønne og pensionen høj for ikke at tale om de mange gode de også får ,,
Kenneth

#7

2016-10-17 15:27

De burde prøve et år eller to på SU eller Udannelseshjælp/kontanthjælp. uden at have adgang til deres Politiker konto. uden at have adgang til nogen former for andre betalingsmiddler ;)


Gæst

#8

2016-10-17 17:12

Jeg skriver under, fordi mange mennesker lider under, enorm dårlig sagsbehandling i de forskellige instanser i det offentlige regi og ligegyldiggøres som mennesker.
Jeg skriver under fordi, man i systemet trækker mennesker helt derud "hvor enden er nær", når det lægeligt og ellers kan beskrives som uhensmæssigt.
Jeg skriver under fordi at "magten" har taget overhånd, men med resultater i underskud.
Jeg skriver under fordi MAGTEN fratager menneskets rettigheder.

Jeg skriver under, FORDI DET ER NØDVENDIGT.

Gæst

#9

2016-10-17 18:50

De har ingen føling med, hvordan hverdagen er for de fleste borgere. Derfor har de ikke forudsætning for at udføre lovgivninger, der på sigt er til gavn for flertallet. De har kun erfaring inden for meget snævre kredse, som på ingen måde nærmer sig de fleste i befolkningen.

Gæst

#10

2016-10-18 05:46

Jeg har skrevet under fordi jeg mener at man skal have praktisk erfaring på det arbejdsområde man arbejder på. 

Politikerne skal ud og se de ting deres lovforslag påvirker. De skal i praktik på sygehuse, plejehjem, børnehaver, jobcentre. 

Det er en nødvendighed for at de kan se hvordan den virkelige verden er. 

De skal ud og se de mennesker som rammes af deres love. 


Gæst

#11

2016-10-18 14:52

fordi politikerne ikke aner hvad de gør mod store dele af befolkningen, da de oftest aldrig har prøvet det de lovgiver om på egen krop !
Fornuft
Gæst

#12 Re:

2016-10-19 10:29

#2: -  Kunne ikke være mere enig. Fint formuleret #2 ;) :) I teorien ville det være fint hvis det hang sammen også i praksis! ;D En miljøminister skal således gennemgå en uddannelse som sikrer en stor viden omkring natur/miljø/ bologi etc.  Så kunne man måske også spare mange skattekroner på spindoktorer..

 


Gæst

#13

2016-10-19 12:32

De laver voldsomme forandringer for de fleste,men de skal prøve at mærke bare lidt ,hvordan det er ved at give en mavesår af bekymringer og mangel på penge til det mest basale i livet.
Nadia

#14 Re: Re:

2016-10-21 16:22

#12: Fornuft - Re:  

 Jeg ved godt det er svært i praksis. Da det så vil kræve at ministrer skal sidde i en længere periode end 4 år da der ellers skulle uddannes mange mulige ministrer. Dog tænker jeg at en veluddannet og saglig minister i en længere periode er bedre en mange inkompetente :) ;) 


Gæst

#15

2016-10-23 18:48

Fordi at det er vigtigt at vi står sammen som samfund og det er endnu vigtigere at vores politikere ved hvordan livet i det VIRKRLIGE samfund er... de skal jo ha forståelse for samfundet for at kunne lave lovgivninger der vedrører os alle..

Gæst

#16

2016-10-24 00:17

Jeg skrev under da jeg selv er sygemeldt på kontanthjælp og er så træt af den nar. Jeg søger også julehjælp så jeg kan få en nogenlunde jul

Gæst

#17

2016-10-24 06:39

Jeg har længe mangle en protest af det gør i folketinget, de skære ned på de vi har i danmark, og betaler for noget vi ikke har valt dem til, vi burde holde mere sammen og posterer mere.
Jette Vilhelmsen

Gæst

#18

2016-10-24 08:53

Det gjorde jeg fordi vores politikere ganske enkelt er ude af stand til og kigge ud over deres egen næsetip, og efterhånden kan jeg ikke med rette sige at de er dygtige nok til deres arbejde.


Gæst

#19

2016-10-25 18:20

En politiker aner ikke hvad det vil sige af være en del af samfundet, syntes de skal selv prøve hvad det vil sige, af være på offentlig ydelse, eller hvordan samfundet enligt fungerer, det virkelige liv

Gæst

#20

2016-10-26 11:44

Jeg tror ikke, at politikerne helt ved, hvordan de love de laver, kommer til at virke og hvordan de rammer i samfundet. Derfor skal de ud og se, hvordan lovene virker i virkeligheden, og ikke sidde bag deres skriveborde og deres pladser i Folketingssalen.


Gæst

#21

2016-10-26 16:47

Systemet er med til at fastholde mennesker i at blive "tabere" De har ingen anelse om det der sker i samfundet, hytter kun sig selv

Gæst

#22

2016-10-26 19:02

Fordi politikerne i dagens Danmark ikke aner en dyt om hvordan en arbejdsplads fungere. De flest af dem har aldrig haft et hårdt fysisk arbejde, samtidig laver de nedskæringer, så folk får strees, skader osv. Alt i mens de hæver pensionsalderen.

Gæst

#23

2016-10-27 05:41

jeg skrev under, fordi jeg er kontanthjælps-modtager, gift og ramt af sygdomme der gør det svært på arbejdsmarked. Vores regering aner ikke hvordan det er at leve under deres loft-regler og deres 225 timers regel for at bevare retten til kontanthjælp, når man er sygdoms ramt. De skal selv prøve det.