Bevar specialafdeling nord for Limfjorden

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar specialafdeling nord for Limfjorden.


Gæst

#1

2016-10-02 17:20

For at støtte de elever og familier, der bliver ramt af denne vanvittige omlægning.

Gæst

#2

2016-10-02 17:46

Skriv under og del-:)

Gæst

#3

2016-10-02 21:44

Jeg har selv et fysisk og psykisk barn ( voksen nu ) men kan stadig huske fortvivlelsen med hensyn til transporten og manglende tilbud Norden fjords ☺ syntes det er sørgeligt sådan vores handicappede børn bliver behandlet!! Troede der var sket en positiv udvikling på dette område fra 1998 ( der havde jeg og min søn problemer) og så til i dag ( 2016 ) 18 år uden at politikerne er blevet klogere

Gæst

#4 Re:

2016-10-03 06:32

#3: -  

 Tusinde tak for støtten. Ja, man tænker kun i Excel ark og ikke i børnenes tarv. Det er så sørgeligt. Vi kæmper med næb og kløer.


Gæst

#5

2016-10-03 19:11

Det er ikke i orden, at børn med større behov skal have så langt til skole. Vi har selv en på 1 år, som højst sandsynligt skal på specialskole og det betyder at vi skal flytte hen mod skolen, selvom det ikke var hvad vi havde håbet/budgetteret med.
Michael Madsen

#6

2016-10-04 09:30

Nedenstående læserbrev er sendt til NORDJYSKE d. 25 september, men de har stadigt ikke fundet plads til det, åbenbart.

 

Artiklen d. 25 september, " Emilies skoledag i høring ", burde give byrådspolitikerne røde ører. For med planerne om lukning af Løvvangskolen, vil de samtidigt sende børn fra specialklasser ud på en længere daglig køretur, over Limfjorden til Vester Mariendal Skole

I sig selv vil det skade området ved Løvvangskolen hvis den lukkes. Men at sætte 50 børn fra specialklasser for børn med massive indlæringsproblemer i udsigt at de skal have en daglig skoledag på op til 11,5 timer, er ganske enkelt uansvarligt, og vil formentligt skade dem endnu mere.

Det må være muligt, at renovere i alt fald nogle lokaler på Løvvangskolen til denne elevgruppe, ind til der evnt. er bygget en ny skole i Nørresundby med plads til dem, eller nye lokaler i forbindelse med en anden skole nord for fjorden.

Det kan ikke være rigtigt, at en storkommune som Aalborg, ikke har råd til at have plads til specialklasser for børn som af den ene eller anden grund ikke kan være med i de almindelige klasser. Vi skal have råd, til at visse dem og deres familier dette hensyn.

For mig viser dette endnu en gang den kedelige måde politikerne ser på deres plejekrævende medmennesker. De ser blot på økonomien, og afgør så, at såvel børn i specialklasser som ældre plejekrævende, har bedst af at være samlet på et stort sted, uanset, at det er langt fra deres hjem og familie. Deri er jeg ganske uenig med dem.

Medlem af Fjordlisten

Michael Madsen


Gæst

#7

2016-10-05 19:01

Fordi vi alle har forskellige behov og det skal accepteres.