Drop løsningsforslag C i Ribe
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop løsningsforslag C i Ribe.
Gæst |
#12016-10-01 05:42Min mand arbejder i industriområdet, og er dagligt involveret i trafik kaos fra rundkørsel ved Føtex og til arbejdspladsen |
Gæst |
#32016-10-01 08:32Fordi det er en total håbløs og hovedløs beslutning, som politikerne her har taget. Trafikproblemerne vil være de samme - måske endda værre med en klapbro (både tog og skibe). Med endnu flere vindmølle transporter vil forureningen blive endnu større til stor gene for beboerne langs vejen. Når ikke der er penge til A-løsningen, så lad os få B-løsningen uden klapbro. Det løser alle problemer med støjforurening, tog og hele strækningen fra Ribe til Gredstedbro. |
Gæst |
#42016-10-01 09:47Tåbelig og hovedløs beslutning. Får ingen positiv effekt på afvikling af trafikken. Kun endnu større gener for beboerne langs vejen. At bruge så mange millioner på en klapbro for at tilgodese en håndfuld mennesker i Ribe er fuldstændig tåbelig og uden sund fornuft. Brug da i stedet pengene på en B-løsning. Det vil løse mange problemer både med miljø, tog og strækningen mellem Ribe og Gredstedbro. |
Gæst |
#52016-10-01 13:14Fordi en c- lødning vedr.omfartsvejen ved Ribe er total en misforståelse , vil ikke hjælpe på de trafikkale forhold . Det er en ommer |
Gæst |
#62016-10-01 14:52Kæmpe spilde af skatte kroner! Den løsning ændre kun forhold fra lyskrys til lyskrys, så efter lyskryset ved nørremarksvej går man tilbage til 1 bane hver vej.. Det betyder sammenfletning, det betyder kø.. Det betyder INGEN hjælp på problemet! |
Gæst |
#72016-10-02 09:49Køre turen Tjæreborg - Tønder og jeg mener man bliver nødtil at se frem. Planen på nørremarken er ikke en langsigtet holdbar løsning. |
Gæst |
#82016-10-02 12:20Fordi jeg tror ikke det vil løse problemet, med en c-løsning tvært imod.. |
gæst |
#92016-10-02 14:46Ikke mærkeligt at ripenserne ikke kan blive enige om omfartsvejen, når man kun får elendige valgmuligheder. Vejdirektoratet og politikerne bør gå i tænkeboks og tænke langsigtigt. Hvorfor kom en østlig løsning ikke på banen denne gang? Det er det eneste rigtige for at beskytte RAMSAR området og binde by og land sammen. Drop den umulige, ikke gennemtænkte C løsning som ikke gavner en flyvende fis, men kun giver fortvivlende gener for de berørte beboere langs vejen. |
Gæst |
#102016-10-03 15:01Fordi den ikke løser hovedproblemet med tæt trafik, og alt for mange stopklodser gennem byen. Tværtimod, så sættes der endnu en, i form af en klapbro. Beboerne får trafikken endnu tættere på deres huse. Man kommer jo næsten til at sidde med til bords. De 52 tog i døgnet, hvoraf de fleste er i dagstimerne og den nuværende vej over broen, der ikke tillader overhaling, er de egentlige problemer. |
Gæst |
#112016-10-04 15:10Jeg pendler hver dag fra Løgumkloster til Esbjerg. Løsning C hjælper ikke den intensive pendlertrafik mellem traktorer og cykler mv. og lukker samtidig Tønder Kommune inde. Ribe er blevet en skrækkelig flaskehals og jeg frygter, at ombygningsperioden bliver dråben, der nødsager mig til at søge job mod øst i stedet. |
Sara |
#122016-10-04 21:03Ribe er så skøn med sine naturområder. Lad være med at ødelægge disse med en løsning der ikke engang er en løsning på flaskehalsproblemet.
|
Gæst |
#132016-10-08 12:02Fordi C-løsningen ikke er en OMFARTSVEJ, men en udbygning af en lokal bygade. |
Gæst |
#152016-10-09 09:29Fordi projectet med løsning c ikke løser nogen trafikmæssige problemer, derimod kun gør ondt værre for alle parter i den berørte del. |
Gæst |
#162016-10-11 19:07Det med, at afskære de lokale sideveje ved løsning A, det undre mig i sær når man godt kan ha flere rundkørslen med løsning C, hvorfor kan man så ikke også have rundkørslen ved med i A så i sær de største sideveje bevares. |
Gæst |
#172016-10-11 19:21Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det vil tilføre hele vores område meget stor værdi i fremtiden med en bedre udbygning af vejstrækningen imellem Ribe og Esbjerg og oplever hver eneste dag på tæt hold, hvor stort et pres der er især imellem Gredstedbro og Ribe og igennem industrikvarteret og rundt om Ribe! den løsning der er valgt løser i min optik slet ikke de udfordringer, den nuværende strækning har og den bedste langtidsholdbare løsning er en vej udenom byskiltene. Vi bør åbne vore horisonter og turde indse, hvor stor en værdi detkan have for erhvervslivet i hele vort område, hvis infrastrukturen er i orden end fremfor kun at kigge på den "smule" småerhverv der ligger på selve den nuværende strækning. Hvis du er glad for din bilforhandler eller mekaniker, så vælger du ham stadig selvom der skulle komme en ekstra vej. Den gamle lukker jo ikke ned. Dem der har været de største kritikere overfor en ny strækning udenom byen har desværre selv været personligt involveret, da de har ejendomme eller erhverv I området, hvor den nye vej skulle placeres og det alene, gør dem jo desværre unuancerede i debatten og det er naturligvis svært at tage det brede perspektiv i sådan en situation! |
Gæst |
#18 Underskrifter2016-10-11 19:50Tror ganske enkelt ikke, at vi er så uenige i dette her forum. MEN det vigtigste er, at der bliver samlet undrskrifter. Så i skal opfordre jeres venner/bekendte som er imod denne kortsigtede C løsning om, at stemme. Det ser desværre ud til, at være nødvenigt selv om et flertal i Byrådet overhovedet ikke havde hverken C-løsningen eller Klapbroen med i betragtning.
På forhånd TAK. |
Gæst |
#192016-10-11 20:25Jeg mener ikke pengene bliver brugt rigtigt, dem der vil ind til Ribe skal nok finde vej |
Gæst |
#202016-10-12 03:29Fordi at den klapbro er det rene galimatias. Det er en pestilens at komme forbi Ribe. Det kan umuligt være pendlere morgen/eftermiddag, der tager beslutningen om at løse det flaskehals problem i Ribes trafik. Come on lad os få ordentlige løsninger, der kan lette trafikken. Åbn dog jeres øjne. Der bliver da ikke mindre trafik med tiden. |
Gæst |
#222016-10-12 09:44Med den vandstand der er i åen idag er der både der har problemer med at sejle på åen hvordan mon man har tænkt at løse det med uddybning så vandet kan løbe hurtigere ud af åen og svampen under Ribe gamle bydel tørrer ud.jeg bor i et gammelt hus ved hovedvejen og har ikke lyst til at få flere særtransporter i aften og natten tiden |
Gæst |
#232016-10-13 06:14Jeg skrev under fordi det er en bindegal løsning som nogle kloge folk er kommet frem til,hvor vi andre med benene på jorden,kan se at det jo kun vil skabe mere kø,fordi broen laves og et sted mere til at standse trafikken,i stedet for at lave ny ringvej eller at lave rundkørsel i begge lyskryds og overkørsel over jernbanen som ville få trafikken til at glide fornuftigt.Os som bor syd og øst for ribe vil jo netop spare endnu mere tid ved at køre gennem ribe by og ta nørremarksvejen og enhver vil da ku tænke sig til at det gir meget mere trafik i ribe centrum.Man føler at det hele blir trukket ned over hovedet på os alle af nogen som har magt og ikke fatter noget realistisk,som der vil komme ud af at lave en bro og det som er påtænkt nu.Håber virkeligt at os med fornuft blir hørt ved at denne flotte underskrift indsamling er lavet. Ros herfra |
Peter Andersen |
#24 C-løsningen - et lille misfoster til knap 100 mill.2016-10-15 10:37Som jeg tidligere har skrevet på facebooksiden Omfartsvej ved Ribe, ja tak: ( https://www.facebook.com/groups/309042492553382/search/?query=Peter%20Andersen ) mangler den af Jens Chr. Schmidt godkendte løsning, den lille C-løsning, sammenhæng med den fremtidige trafikinfrastruktur for Vestjylland. Vi kan ikke pille en vejløsning omkring Ribe ud fra denne sammenhæng. Gør vi det, vil vi få en ufornuftig infrastruktur for området. De eneste, der føler. at det er ok, er en samling fodslæbere fra Ribe, der uheldigvis har onduleret Jens Chr. Schmidts holdninger til sagen. Det siger en hel del om beskaffenheden af Jens Chr. Schmidts rygrad. Derfor: spar pengene til det lille misfoster til vej mellem Industrivej og den lille udfletning syd for Plantagevej. Lad de kommende generationer udforme trafikinfrastrukturen for hele Vestjylland incl. det lille stykke deraf omkring Ribe. Vi må se i øjnene, at der kommer en løsning i fremtiden, der vil omfatte hele trafikområdet vest for Hamborg, ned til Amsterdam og op til Hanstholm. For det kommende valg vil jeg ønske, at Jens Chr. Schmidt får et par år ekstra bag katheteret gerne med geografiundervisning.
|
Gæst |
#252016-10-15 19:38Det giver simpelthen bare ingen mening.. Jeg forstår slet ikke man kan komme med sådan et forslag..? Jeg forstår endnu mindre at man kan vedtage det.? |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2688 Oprettet: 2024-04-10
Bevar Palads
26792 Oprettet: 2020-05-16
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
1045 Oprettet: 2024-04-15
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
803 Oprettet: 2024-04-05
Underskriftsindsamling; Bevar læreruddannelsen i Skive
770 Oprettet: 2024-04-30
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
695 Oprettet: 2024-04-16
Få Lidl til Lystrup
695 Oprettet: 2024-04-08
Det grønne område ved Vejen Hallen
567 Oprettet: 2024-04-15
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2943 Oprettet: 2024-03-10
Behold billedkunst i 1.klasse
1779 Oprettet: 2024-03-27
Bevar Baunesletten
729 Oprettet: 2024-04-02
Akiani qimmilivik naaggaarparput / Nej til hundehold i Akia
410 Oprettet: 2024-04-27
Atsiortitsineq: Saunagus Minguik ataannarli / Underskriftindsamling: Bevar Saunagus Minguik
366 Oprettet: 2024-04-26
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1813 Oprettet: 2024-03-26
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
2033 Oprettet: 2024-03-14
BEVAR 4H GÅRDEN I PRÆSTØ
259 Oprettet: 2024-05-02
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
254 Oprettet: 2024-04-06
Bevar læreruddannelsen i Nørre Nissum og Skive
208 Oprettet: 2024-04-09
Nej tak til vindmølleparken Lillebælt Syd
1530 Oprettet: 2017-11-16
Bevar 443 og 444 busserne til Krejbjerg
139 Oprettet: 2024-04-15