Mod afvisning af kvoteflygtninge

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mod afvisning af kvoteflygtninge.


Gæst

#76

2016-09-18 06:25

Det har intet med den aktuelle flygtningestrøm at gøre. Regeringen med sin fremmedtæsker i spidsen, med det her manøvre, er ved at gøre sig klar til at komme af med flere af sine internationale forpligtelser i forhold til det humanitære grænselag. Befolkningens tavshed er sådan set en blåstempling af Støjbergs og dermed regeringens beslutning. Selv om man skulle tro, at beslutningen rent politisk har sit legitimitet på grund af press fra DF, er det bare ikke til at forstå, hvordan borgelige Danmark overhovedet vil kunne se sig i øjnene. Det er bare så lavt så lavt.


Gæst

#77

2016-09-18 06:26

Man hjælper mennesker i nød!

Gæst

#78

2016-09-18 06:42

Fordi det er mennesker i nød

Gæst

#79

2016-09-18 06:47

Mennesket er ukrænkelighed

Gæst

#80

2016-09-18 06:54

Vi skal kunne være os selv bekendt og må bidrage til at hjælpe mennesker i nød.

Gæst

#81

2016-09-18 07:05

Fordi der er mennesker i nød, vi skal hjælpe. Vi skal støtte op om enhver aftale omfordeling.

Gæst

#82

2016-09-18 07:31

Kvoteflygtninge er strandet uden mulighed for genbosættelse. Ofte i flygtningelejre i årevis uden mulighed for at få et liv. Der for må vi aldrig lukke ned for den her ordning, som blev startet af danske Paul Hartling, da han var højkommisær for flygtninge i FN.
Det her er noget vi skal være stolte af og aldrig må lukke for.

Gæst

#83

2016-09-18 07:32

Jeg vil opføre mig ordentlig mod mine medmennesker.

Gæst

#84

2016-09-18 07:42

Jeg mener, at Danmark som et af de rige lande ikke kan være bekendt at afvise kvoteflygninge. Vi skal have råd til det.
Man kan ikke skrive i sit regeringsgrundlag, at Danmark er et kristent land og så afvise disse flygtninge.

Gæst

#85

2016-09-18 07:49

Fordi vi skal være ordentlige mennesker. Derfor!


Gæst

#86

2016-09-18 08:01

Næstekærlighed

Gæst

#87

2016-09-18 08:46

Fordi jeg er rystet i min barnetro, at Danmark og danskerne er et land/folk, som evner at bruge de givne ressourcer på at hjælpe mennesker på flugt fra krig, sult og forfølgelse. Hvor er medmenneskeligheden blevet af?

Gæst

#88

2016-09-18 09:06

Fordi det er ganske simpelt uvederhæftigt at ville fravige en konvention man én gang har underskrevet , fordi man pludseligt står i en situation hvor der er brug for den og det så går op for en at det er lidt ubelejligt . Det ville svare til at Danmark blev besat af Putin og Co, og NATO ikke mente det kunne betale sig at hjælpe, selv om vi havde en aftale. Og så er det i øvrigt alarmerende uhyggeligt at danske politikere udviser denne lemminge adfærd af tiltagende fremmedfjendskhed, manglende empati og næstekærlighed over for anderledes udseende mennesker med anden kultur og religion, som flygter fra krig, lidelse og elendighed!
Ulla Rasmussen.

#89 Re: Re: 22

2016-09-18 09:08

#63: Anna Dorthe Bertelsen - Re: 22 

 Endnu en af slagsen, der bare vil forære vores goder væk. De som kom i 70'erne, og helt op til nu, koster milliarder, milliarder som jeg hellere så brugt på skoler , hospitaler og vores ældre, de mennesker som jeg anser for værdige modtagere af offentlige goder. 


Gæst

#90

2016-09-18 09:15

Fordi en flygtningekvote er mindre livsfarligt og mere retfærdigt end at lade flygtningene risikere livet på Middelhavet. Vi har råd til at hjælpe. Det skulle bare mangle!

Gæst

#91

2016-09-18 10:19

For at kunne se mig selv i øjnene som dansk statsborger.

Gæst

#92

2016-09-18 10:49

Fordi jeg er træt af det kyniske menneskesyn, der efterhånden er meget fremherskende i Danmark

Gæst

#93

2016-09-18 11:04

Rigtig dårligt signal ikke at tage imod FNs kvoteflygtninge

Gæst

#94

2016-09-18 11:10

Danmark skal som alle de rige og civiliserede lande tage sin del af kvoteflygtningene. Det er en fast bestandel af FNs Flygtningeaftale. Den kan vi ikke løbe fra. Man må ikke sammenblande de spontane flygtninge fra kvoteflygtningene. Det er blot at sende sorteper videre.


Gæst

#95

2016-09-18 11:18

De har virkelig brug for en chance, for et bedre liv

Gæst

#96 Re:

2016-09-18 11:33

#90: -  

 Bare lige et ?

Ville du sætte dig op i en gummibåd og sejle over bare Lillebælt sammen med 100 andre hvis gummibåden var beregnet til max 20 personer og det kalder du at tage vare på sig selv

Hvorfor er vi så dumme vi sejler ned og hjælper dem når de selv bringer sig i sådan en umulig situation bare for at kommer herop hvor der flyder med mæk og honning for ikke at tale om dine penge

Hvor meget giver du til det ?

Hvor mange flygtninge huser du ?


Gæst

#97

2016-09-18 11:40

Det er rystende umenneskeligt og uansvarligt, at vi ikke fortsat vil tage imod 500 kvoteflygtninge hvert år. Selvfølgelig kan og skal vi det. Vi bliver nødt til at hjælpe til og tage ansvar for de svære situationer, der er alt for mange af på kloden. Ingen bør bo i en flygtningelejr et liv igennem.



Gæst

#98

2016-09-18 11:51

Står Danmark ikke ved sine forpligtelser i forhold til det internationale fællesskab, skal vi ikke regne med hjælp den dag, vi selv får brug for det. Gud forbarme sig over vort folk, hvis ledere vover at hovmode sig op over almindelig retfærdighed, som enhver kan begribe.

Profeterne i den gamle pagts tid ville have fået ord fra Herren om, at hvis ikke folkets ledere omvender sig, vil der falde en dom fra det høje over hele landet. Det var ganske ofte, at profeterne fik sådanne ord, når datidens politikere og ledere opførte sig uretfærdigt over enker, faderløse og fattige i almindelighed, og --- fremmede. 

Når Herrens ord falder ud af hjertet, så truer dommen. Eller som det skete for kong Nebukadnesar. Han drømte en drøm, som Daniel tydede for ham: kongen ville komme til at være som et dyr, eller rettere: hans menneskehjerte skulle forvandles, så han i stedet fik et dyrehjerte. Og syv tider ville gå hen i den tilstand. 

Kongen får først sin kongemagt tilbage, når han indser, at det er himlen, der er hersker. Rådet, som Daniel giver kongen er følgende, hermed givet videre: "Hør op med dine synder, og vær retfærdig, hør op med dine overtrædelser, og vær barmhjertig mod de hjælpeløse; så vil du kunne leve længe i tryghed." (Danielbogen 4,24).


Gæst

#99

2016-09-18 13:40

Det er beskæmmende at vi ikke tager flere flygtninge og at vi lader højredrejningen manipulere med os uden at protestere. At skrive under er det allermindste jeg kan gøre og er ked af jeg ikke gør mere. Vi burde rejse en folkebevægelse

Gæst

#100

2016-09-18 13:57

Grundlæggende mener jeg at vi skal hjælpe mennesker der har brug for hjælp. Jeg kan næsten ikke tænke tanken om hvor forfærdeligt det må være hvis jeg og min familie blev afvist i en nødsituation