Bevar Løvvangskolen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Løvvangskolen.


Gæst

#1

2016-09-02 13:01

Lad os få flere med, denne skolelukning giver ingen mening og hele området forsømmes, det er ikke til gavn for nogen og giver ingen mening,

Gæst

#2

2016-09-02 13:09

Jeg/vi vil gerne beholde den skole. Som vores børn har gået på fra 0 klasse og så til nu, og vi har begge selv gået på skolen nemmelig LØVVANGSKOLEN.
Det er en god skole...

Gæst

#3

2016-09-02 14:53

Med flere boliger i området og flere mennesker og ikke nogen skole er da ikke smart, Bevar skolen og tænk på børnene og ikke jer selv, det er tros alt dem der skal gå på skolen hvor de er glade for at være. SKRIV UNDER OG BEVARE SKOLEN I DIT LOKALOMRÅDE TAK !

Gæst

#4

2016-09-02 15:03

Har et barn på skolen som gået på anden skole. Mit barn trives endeligt og ønsker ikke mit barn skal miste alt det som skolen gør for børnene.

Gæst

#5 De foreslår også at lukke klubben på Børne- og Ungehuset Løvbakken

2016-09-02 15:15

Byrådet foreslår at lukke Filleren :-(
Hele Løvvangen står til at blive taget godt og grundigt i r....


Gæst

#6

2016-09-02 18:52

Fordi jeg kender en, der arbejder der.

Gæst

#7

2016-09-02 20:57

Det meste af min familie har gået og arbejdet på skolen siden starten. Det vil være som hele ens barndom/undgom forsvinder. 

Det er en god skole og så gammel og slidt er skolen vel heller ikke at den nødvendigvis behøver at blive renoveret for 60 millioner, mindre kunne vel også gøre det. 

Der er mange børn i området som så skal ha længere transport og endnu længere dage for børn som i forvejen er pressede, det hjælper dem bestemt ikke til at blive bedre i skolen og få gode karaktere til at komme ud og yde til samfundet. Det får dem bare til at blive skoletrætte og opgive 

Jeg tror det i bund og grund vil koste mere at nedlægge den. 

Jeg håber byrådet kommer på bedre tanker.

Mikkel

#8

2016-09-03 15:33

Problemet er har jo ikke noget at gøre med om løvvangskolen er en god eller dårlig skole. Problemet er at der går 126 elever + 82 specialklasse elever på en skole som skal renoveres for et sted mellem 93-155 millioner for st fjerne det sundhedsskadelige byggemateriale PCB. Så på baggrund af de oplysninger er den eneste fornuftige beslutning da at lukke skolen og fordele de 126 elever ud på nørresundbyes tre andre skoler samt bruge nogle penge, som det giver at lukke en skole, på st finde et godt tilbud til de 82 specialklasse elever 


Gæst

#9

2016-09-04 18:56

Fordi vores barn ikke skal bruge talere timer i en taxa/bus til og fra skole. Vi skal have en skole nord for fjorden

Gæst

#10

2016-09-05 06:56

Jeg har selv gået på skolen og har en masse minder der fra, desuden ligger det et godt sted hvor man er fri for trafik.

Gæst

#11

2016-09-06 19:32

Da en flytning til en skole syd for fjorden, er lig med længere transporttid i taxa for vores datter. Hun har allerede nu en dag der er lang nok i forvejen, da hun bliver hentet 7.30 om morgenen og er først hjemme 16.30 om eftermiddagen. Kørsel i den tætte morgen- og eftermiddagstrafik vil på ingen måde gavne hende.
Signe
Gæst

#12

2016-09-07 22:22

Jeg har skrevet under fordi min elskede niece har brug for at kunne blive i specialtilbuddet på skolen - hun vil få en meget mere besværlig, lang skoledag og utryg hverdag hvis hun skal transporteres andetsteds hen i stedet!

Hun har brug for de nuværende trygge og velkendte rammer da det betyder rigtig meget for hendes trivsel og indlæring.

 

Nicola

#13 Re:

2016-09-11 19:50

#8: Mikkel -  

 Kære Mikkel, så vil jeg godt vide, hvor det gode skoletilbud for special Børnene skal ligge? For som følge af en skolelukning, forslår et enig skoleudvalg, at 50 af de 82 special børn skal syd for fjorden, og det vel og mærke selvom de 39 bor nord for fjorden. Hvem kommer og samler min ødelagte dreng op, når han ikke magter mere, efter hans uge er blevet forlænget mindst ti timer som følger af at han nu skal ud på lang taxa kørsel, sammenkørsel, og trængsel i myldretiden. Det er meget sårbare børn vi her taler om, så det er ikke bare at lukke den skole!!

 


Gæst

#14

2016-09-12 16:44

Jeg kan ikke se hvorfor man absolut skal flytte de handikappede børn ind til Aalborg. Alle dem der kommer nordfra vil have en ekstra lang køretur igennem tunnellen. Især når de skal hjem, da der nemt kan forekomme lang kø og ventetid på op til en halv time. Ydermere vil de børn der bor eller er på aflastning på studievej, have længere transport til skole. Disse børn kan meget nemt blive påvirket psykisk af dette.
STM

#15

2016-09-12 16:50

Jeg påtænker at tage min søn ud af skolen, hvis han skal flytte til Aalborg. Han har allerede nu en hel times kørsel hjem (Løvvangskolen-Hals) pga samkørel. Det påvirker ham og han har let til at få mange dystonier og epiliptiske anfald. Endten skal man bevare løvvangsskolen eller også finde et alternativ nord for fjorden. 

Hvis det er for at samle alle det samme sted, er nordenfjords altid den bedste løsning, da man så kører med den lette trafik igennem tunnellen.

STM

#16 Re: Re:

2016-09-12 16:55

#13: Nicola - Re:  

 Nogle gange skal man ikke kun tænke i penge, men i hvad der er bedst for børnene, især de handikappede. De er dem der bliver hårdest ramt af lukningen

At skulle give disse bør der kommer nordfra længere transporttid, giver ingen mening.


Gæst

#17 Re:

2016-09-12 17:08

#8: Mikkel -  

 Tja det er rigtigt nok, men så må man komme ind i kampen og finde en løsning nord for fjorden. Der er masser af andre skoler der vil kunne løfte opgaven med de handikappede børn. Det giver ingen mening at køre børn med svære handikap igennem tunnellen og derfor forlænge deres iforvejen lange vej til skole.

Man kunne jo fordel de almindelige børn i de andre skoler i Nørresundby og så bygge en ny afdeling til de handikappede. Man vil jo alligevel bygge på området.


Gæst

#18

2016-09-12 19:26

Hvis det nu havde været nogle af Politikernes børn der gik på Løvvangskolen, så ville den aldrig blive lukket,så skulle den renoveres med det samme. Men de tænker kun på at få penge, så de kan bygge et skide Glashus. Brug pengene fra de skoler der skal bygges om eller udvides. De kan godt finde pengene, uden at det går ud over de ældre, svage og handicappede. De kan starte med at sætte deres egen lønninger stærkt meget ned, og bruge pengene på Løvvangskolen, så vores børn kan blive i deres klasser. FOR de SKAL IKKE flyttes til andre skoler. OG da slet IKKE syd for fjorden. Jeg har selv en søn som går i special(Center)klasse, og han har en lang skoledag i forevejen, og han skal ikke ud og køre ca. 2 timer om dagen. Lad Løvvangskolen bestå og FÅ DEN SÅ RENOVERET