Bevar Gasværket og Slottet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Gasværket og Slottet.


Gæst

#1

2016-08-25 06:57

De unge mangler allerede nu (selv med slottet) kraftigt mødesteder og aktiviteter som kan holde dem aktive og engagerede i hinanden og området. Uden et fast punkt bliver det til "drifting". Jeg har selv børn der er på vej mod den alder, men ville skrive under uden - bare for at de unge har en struktureret og sund måde at mødes og være sammen.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-08-26 05:32



Gæst

#3

2016-08-26 05:40

Slottet skal bevares og udvikles, så der er et sted for de unge.
Hareskovby er i forvejen nedprioriteret af kommunen, hvad angår tilbud til unge og vedligeholdelse af skole og bygninger.
Der vil komme uforsvarlig meget mere trafik i Hareskovby, hvis alle børnehaver/vuggestuer kun placeres i vest delen af byen. Vi har generelt meget små vej i byen uden cykelstier, så det er en total vanvittig idé at flytte Hareskov Børnehus med trafikkaos til følge.
Christian Thygesen

#4

2016-08-26 13:49

Slottets medarbejdere gør et fremragende stykke arbejde og evner at tilbyde de unge aktiviteter og sammenhænge de finder relevante og benytter i stor stil - se blot på den meget høje andel af de unge der er tilmeldt ordningen og de enkelte aktiviteter. Fjernelsen af dette tilbud vil fjerne det eneste fælles samlingssted de unge i Hareskovby har uden for skoletiden. Det kan næppe understreges for meget hvor uheldigt det vil være. Der er i forvejen rigeligt med problemer med druk på boldbanerne og på skolens område i weekenderne. 

 

At lægge en vuggestue eller børnehave der i stedet vil skabe trafikalt kaos lokalt og øge den samlede mængde transport pr bil i Hareskovby, da alle tre integrerede institutioner så vil befinde sig i byens nordkant, så ingen af byens yngste beboere fra den sydlige del vil kunne komme i institution pr gåben, løbehjul eller cykel. 


Gæst

#5

2016-08-26 15:35

Fordi der i forvejen ikke er de store tilbud til Hareskovens børn og unge som i resten af kommunens byer.

Gæst

#6

2016-08-26 16:28

Det er vigtigt, at der er et sted (slottet) i nærmiljøet, hvor de unge fra 7.klasse -9.klasse kan mødes og være sammen i fritiden.

Gæst

#7

2016-08-28 09:20

De unge i 7-9 klasse har behov for er sted at være og at mene de skal tage til Værløse er utopi.

Gæst

#8

2016-08-28 10:18

Der er brug for et sted, hvor vores børn kan være sammen efter skole også efter 6. Klasse. Der er INGEN steder i byen man ellers kan være sammen. Det er SÅ vigtigt, at dette tilbud bevares!!

Gæst

#9

2016-08-28 15:53

Da mit barn skal være en del af slottet næste år

Gæst

#10

2016-08-28 18:33

Jeg skrev undet fordi det er vigtigt at bevare et tilbud til de store skolebørn i Hareskov. Jeg kender andre der har glæde af muligheden nu og håber muligheden stadig findes når mine børn bliver store skolebørn. Der skal være et ordentligt miljø for de unge i Hareskov.

Gæst

#11

2016-08-28 20:33

Helt enig med Christian Thgyesen:

Slottets medarbejdere gør et fremragende stykke arbejde og evner at tilbyde de unge aktiviteter og sammenhænge de finder relevante og benytter i stor stil - se blot på den meget høje andel af de unge der er tilmeldt ordningen og de enkelte aktiviteter. Fjernelsen af dette tilbud vil fjerne det eneste fælles samlingssted de unge i Hareskovby har uden for skoletiden. Det kan næppe understreges for meget hvor uheldigt det vil være. Der er i forvejen rigeligt med problemer med druk på boldbanerne og på skolens område i weekenderne. 

At lægge en vuggestue eller børnehave der i stedet vil skabe trafikalt kaos lokalt og øge den samlede mængde transport pr bil i Hareskovby, da alle tre integrerede institutioner så vil befinde sig i byens nordkant, så ingen af byens yngste beboere fra den sydlige del vil kunne komme i institution pr gåben, løbehjul eller cykel.


Gæst

#12

2016-09-01 15:30

Fordi 4 af mine børn har været utroligt glade for både Gasværket og slottet - med kompetente og engagerede voksne til at skabe et sjovt og trygt sted for vores børn. Det må der for alt i verden ikke pilles ved!
Christian

#13

2016-09-01 18:02

Det er tillige et stort problem, hvis alle de børnehavebørn, der før kunne bruge den store børnehave midt i Hareskovby, nu skal til at køre i bil til den anden side af Hareskov.  

Det er en ekstra afstand til børnehaven med 1,6 Km.  De fleste med små børn vil nok lade cyklen stå og køre i bil. Det er dårligt for sikkerhed, miljø og støj. Dårligt for alle i Hareskovby.

Det medfører alt andet lige et prisfald de villaer, der ligger længst væk fra børnehaven, da de fleste købere af villaer i Hareskovby er forældre med små børn, der sætter pris på nære institutioner.

Det betyder endvidere, at børnehavebørnene ikke vil have så mange nære legekammerater på deres stue i børnehaven, da deres årgang og stue vil bestå af børn fra et stort geografisk område. 

 

 

 


Gæst

#14

2016-09-14 13:59

Det gjorde jeg da jeg har gået på både gasværket og slottet, og det er det bedste og fedeste sted at være for de unge. Også er det, det eneste sted de unge kan og skal være!!!