Bevar Fritidsgården

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Fritidsgården.


Gæst

#1

2016-05-27 19:20

Fordi det er et unikt sted for børn, unge og børnefamilier i Silkeborg der i forvejen mangler fritidstilbud til børnefamilier.

Gæst

#2

2016-05-27 21:17

Min datter kommer på fritidsgården to gange om ugen, med gødvad skolens SFO, og hun elsker det. Det ville være forfærdeligt, hvis den lukker!!

Gæst

#3

2016-05-28 04:00

Det er ikke kun instutioner der benytter sig af fritidsgården, mange af os lokale der bor her i området bruger også gården i weekender og ferie, her tager vi ofte madpakker med og bruger en halv dag deroppe.

Gæst

#4

2016-05-28 04:56

Godt initiativ. Bevar Fritidsgården!!

Gæst

#5

2016-05-28 05:54

Fritidsgården er bestemt et af de steder, jeg ser frem til at komme på igen, når jeg forhåbentlig flytter tilbage til Silkeborg! Det er et fantastisk sted for børn og voksne! Særligt is der sætter pris på højt til loftet og luft omkring os.

Synes i øvrigt det vil være rigtig ærgerligt, hvis institutionerne i området ikke kan tage til Fritidsgården længere. Hvor skal de efterhånden tage hen på ture? Det er lidt svært og problematisk udelukkende at arbejde med almen dannelse indenfor institutionens fire vægge! 


Gæst

#6

2016-05-28 06:55

Fritidsgården er et unikt tilbud til alle børn (og voksne) i Silkeborg, som ikke findes andre steder.

Gæst

#7

2016-05-28 07:51

Fritidsgården er et fantastisk sted. Den bliver brugt så meget, og er et godt sted for børn.
Hvorfor lukke noget der fungere så godt.

Gæst

#8

2016-05-28 09:22

Mine to børn har i deres tid i dagpleje haft stor glæde af fritidsgården. Nu går den mindste i børnehave, og den store i skole, og de nyder stadigvæk alle de skønne aktiviteter der på fritidsgården. Sidst men ikke mindst synes jeg et det så vigtigt at de har et sted hvor det kan være sammen med dyr, og lære noget om dyr. 


Gæst

#9

2016-05-28 10:30

Fordi fritidsgården er uundværlig for de mange børn og voksne, der gør brug af de aktivitet der er på gården. Et anderledes sted for læring i dejlige omgivelser. Et fristed for at være social med natur og dyr. At være barn

Gæst

#10

2016-05-28 10:52

Fordi det er vigtigt for børn at kunne opleve andet end indersiden af en skole. Fritidsgården er den slags institution, der i forvejen er for lidt af. Den bliver brugt af rigtigt mange skoler og sfoer i silkeborg kommune.

Gæst

#11

2016-05-28 11:13

Fordi vi er bruger af Fritidsgården.
Silkeborgenseren

#12

2016-05-28 14:09

Fordi fritidsgården er et fristed for mange børn og voksne. Det er et unikt sted, hvor det er plads til alle. Et sted hvor der er mulighed for samvær, læring, højt til loftet og aktivitet. Fritidensgården benyttes af mange silkeborgensere - og er et af de få steder man kan tage sin børn med hen uden at man rent økonomisk er presset. Besvar fritidsgården! 


Gæst

#13

2016-05-29 06:26

Da mit barnebarn kommer der , Og har besøgt stedet, og forstår ikke man kan lukke så fantastisk et sted . Tænk jer dog om

Gæst

#14

2016-05-29 20:04

Fordi begge mine børn har fået utrolig meget ud af at gå på fritidsgården hver dag

Gæst

#15

2016-05-30 16:13

Vi var glade for fritidsgården, da vi boede i Silkeborg. Vi har brug for mange flere tilbud af den slags. Alt for mange børn vokser op uden kontakt til dyr. Fritidsgårde er en oase som bør bevares!

Gæst

#16

2016-05-30 17:02

Jeg har i mange år været bruger af Fritidsgården indenfor daginstitutions området. Set børn blomstre, som aldrig har mødt et rigtigt dyr før, og har lært hvordan man omgåes dyrene. Desuden er vi ofte blevet inddraget i det praktiske arbejde med fodring (hvor der inddrages simpel matematik, der skal tælles) , udmugning hos dyrene, med skovle og trillebører, så børnene får indblik i, at dyrene også skal passes.? Vi har ikke andre pædagogiske tilbud i denne store og ellers velfungerende kommune, hvor vi kan vise og lade vores by- og udenlandske børn føle hvad et rigtigt dyr er. Netop denne del, vil være en amputation i et pædagogisk miljø, hvor der bliver stillet store krav til, at leve op til de læreplaner, som vi skal arbejde med. Det er et af de områder, hvor effekten ikke er den samme, at se et får sige mæh og blive klippet på en IPad, som at opleve det hele live på Fritidsgården. BEVAR DENNE PÆDAGOGISKE PERLE.

Gæst

#17

2016-05-30 18:55

Da jeg var barn var jeg en af de mange børn der elskede at bruge min fritid på gården. Det var et skønt sted hvor vi lærte ansvar overfor dyrene.
Skammeligt det overhovedet kommer på tale det skal lukke

Gæst

#18

2016-05-31 06:16

I år har jeg været så heldig at have SFOen i Gødvad som arbejdsplads, som ligger lige op af fritidsgården. Det er fantastisk at se, hvordan børnene i SFOen har et helt særligt forhold til dyr, udelivet m.m., og hvor meget de og andre børn får ud af, at vi har et sted som fritidsgården.
Da jeg selv gik i folkeskole kan jeg huske vores ture til fritidsgården, og det var de bedste dage man kunne ønske og forestille sig!

Gæst

#19

2016-05-31 11:58

Fritidsgården er et uvuderligt læringsrum, hvor læring og sociale kompetencer bliver knyttet sammen med oplevelser og natur. Jeg er kommet der i mange år og med mange børn og vil blive ved med at komme!! Sig nej til regeringen og be dem om at spare på konsulenter, spindoktorer og populistiske reformer i stedet for! 


Gæst

#20

2016-05-31 13:29

Fordi der er så mange der har glæde af at komme på fritidsgården , der forsvinder virkelig noget helt unikt ved st lukke den.

Gæst

#21

2016-05-31 15:42

Er et fedt sted for nørn der skal bevares

Gæst

#22

2016-05-31 16:44

Mange hundrede skolebørn i alle aldre har rigtig gode og sunde oplevelser på Fritidsgården, der med sin gæstfrihed og mange rekreative muligheder, er et åndehul for børnene.
Hvor ellers har man i Silkeborg mulighed for samvær med mange dyr, ride på heste, kæle med kaniner, marsvin, geder, at køre mountainbike og gokart, at spille hockey, fodbold, basket = sunde aktive børn. Lige det vi opfordrer vores børn til. Hvorfor dog fjerne den mulighed?

Gæst

#23

2016-05-31 17:19

Fritidsgården har en stor plads i hjertet hos os, som er vokset op dér.

Gæst

#24

2016-05-31 20:31

Jeg har tidligere været ansat der og synes bestemt at stedet har mange kvaliteter som mange børn, unge og voksne nyder godt af.

Gæst

#25

2016-06-01 05:32

Jeg er født og opvokset på Arendalsvej og Jeg kom meget på fritidgården da jeg var barn. Selvom jeg i dag er flyttet syd på, skal andre børn ikke miste det dejlige fristed, hvor vi andre bruge oseanet af tid. Håber det lykkedes, så jeg engang i fremtiden, kan vise mine børn, det dejlige sted.