I mod lukning af Nordskoven-hundeskov i Slagelse

I mod lukning af Nordskoven-hundeskov i Slagelse / Beskeder / Fantastisk flot / Kommentarer


Gæst

#1

2016-05-03 20:41

Det betyder i den grad SÅ MEGET og håber at i vil tage et kig på gruppen slagelse hvor debatten køre pt hvor 3 naboer til hundeskoven har udtalt de faktisk overhovedet ikke er generet af noget larm der fra? ? ? Det gir da lidt stof til eftertanke for hvem er det så som føler sig så enormt generet og kan en enkelt nabo virkelig have den store indflydelse på at den drastiske beslutning blir taget så hurtigt..

Gæst

#2

2016-05-03 22:39

Jeg anede ikke at der var en hundeskov i Slagelse! Og her har man kørt langvejs for at gå med fri hund

Gæst

#3

2016-05-04 02:29

Helt enig Tina, håber dette måske kan gøre en forskel, selvom jeg er bange for at de få mennesker der har klaget, har mere magt end vores mange underskrifter, rigtig trist og uhyggeligt at man kan behandle os sådan... på grund af så få intolerante og dominerende naboer...
Tina Thiemer
Underskriftindsamleren

#4 Re:

2016-05-04 03:59

#1: -  

 Har nogen været så kvik at dele undskriftsindsamlingen på Slagelsegruppen?


Anonymous

#5

2016-05-04 04:12

Hej igen Alle sammen.
Her kl. 6 er vi oppe på 188 underskrifter.
Jeg syntes vi skal gøre mere end bare skrive under.
Så er der et par friske hundeejer, som vil være "Presseagenter" og tage kontakt til Sjællandske medier og TV2 Øst?
Og så mangler jeg stadig en eller flere som vil sætte sig sammen og lave en henvendelse til Skov- og Naturstyrelsen og til vores kommune, admin af vores gruppe har tilbudt det hvis ikke der dukker andre op, jeg kan også men syntes måske at der skal være lidt flere som er med i "det hårde arbejde" for at få lov at beholde vores fristed.
Så kom frisk og byd ind med din hjælp.
Håber at se nogle af Jer i skoven idag ;-)
/Tina

Gæst

#6 Re:

2016-05-04 06:28

#5: -  

 hej Vovsefolk

 

Godt initiativ det her....vi kendte slet ikke til hundeskoven for 3 dage siden....tak til Maria...og der er rigtigt mange hundejere i vort områder der heller ikke kender til den....og som helt sikkert ville komme der...men ak og oh ve....

Læste NST pressemeddelelse i går. Argumentationen hænger jo slet ikke sammen. Hvilke støjproblemer kan løses med hundelænker og hvor findes der gode erfaringer med det? MÅske har NST været lidt smarte i formuleringen og håbet at vi hundejere ville reagere...soM vi nu osse gør.  Jeg synes vi skal have lidt mere info om sagen...så jeg vil godt kontakte NST idag og tale med den gode Jens Peter..altså hvis jeg kan fange ham.

Så vidt Google kan hjælpe mig er der vist ikke fortilfælde med lukning af hundeskove pga støjgener eller løse hunde. Det sidste er jo netop formålet med en hundeskov. Mig bekendt foreligger der også et godkendt helt projekt hvor hundeskoven er Område 3. Den slags projekter laver en kommune og NST ikke uden forundersøgelser...og der var da vist også en expropriation...sagde den noget om en hundeskov?

Jeg ku hodt tænke mig at vi fik lidt mere kød på sagen inden vi løber i medierne....

 

jeg melder tilbage her på siden om hvad jeg kan få ud af Jens Peter

 

VUf hilsner

Flemming Koch

 

 

 

Tina Thiemer
Underskriftindsamleren

#7 Re: Re:

2016-05-04 07:12

#6: - Re:  

 Det er så forsent, der var allerede en som havde kontaktet medierne TV2 Øst i går eftermiddags, og de har meddelt at de kommer idag kl. ca 12. Syntes du skulle møde op med dine spørgsmål der, for tænker vi måske når længere når vi går gennem pressen. Tror ikke de havde regnet med at det vil udløse det ramaskrig der er blevet!!

Tina Thiemer
Underskriftindsamleren

#8 Re: Re:

2016-05-04 07:27

#6: - Re:  

 TV 2 Øst har sat Jens Peter fra NST i stævne ude i hundeskoven til kl 11.30-12 så der kan du i hvert fald fange ham ;-)

/Tina

 


Gæst

#9 Re: Re: Re:

2016-05-06 10:46

#8: Tina Thiemer - Svar fra Jens Peter... lidt på skrift  

 Hej Tina

 

Jeg havde desværre ikke mulighed for at deltage på pladsen, men min interesse var nu også at få NST til at sætte noget på skrift. Jens Peter har lige sendt en mail til mig med svar på alle spørgsmål. Jeg har spurgt ham om jeg må dele med alle, men det går jeg ud fra. Giver ham lige til slut af idag til at bekræfte.

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal lægge svarene op. Enten kan du lægge dem op under beskeder eller også kan jeg lægge dem op under "Kommentarer" eller måske begge dele.

Det overordnede er at NST ikke har fulgt de almindelige krav om en offentlig høring hverken med hundeskoven eller med den anden del af skoven. Det kan NST vistnok formelt hænges på på og det ønsker de ikke at blive. Omvendt er det jo ikke altid at borgernes meninger bliver hørt i en offentlig høring... det er jo set andre steder. Så det er muligt at fravige og dermed at forfølge sagen.

Det store spørgsmål er nu om der er eller kan skabes et grundlag for vovsefolket at gå videre med. Det er meget svært at vurdere og der skal sikkert en del lobby arbejde til i Slagelse Kommune inden at NST giver løs.

 

Bedste hilsner

 

Flemming