Luk Etisk Råd!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Luk Etisk Råd!.


Gæst

#51

2016-04-27 12:08

Etisk Råd aner ikke hvad de har gang i, både mennesker og dyr prutter, selv fisk gør det.

Gæst

#52

2016-04-27 14:30

Et råd for bedrevidende. Det giver bare ikke mening!

Gæst

#53

2016-04-27 15:29

Fordi Etisk Råd vil indføre Nordkoreanske tilstande i Danmark og styre vore liv.

Gæst

#54

2016-04-27 15:45

Jeg kan ikke se en grund til at de skal medvirke til endnu flere afgifter, de bør holde sig til etiske spørgsmål.

Gæst

#55

2016-04-27 16:45

Det ikke nogen grund til og have nogen til og bestemme hvad etik er i 2016

Gæst

#56

2016-04-27 20:34

Det "Råd" koster Danskerne uhørte summer, og har ikke begreb om hvad etik er, skadevirkningen er enorm, og det burde offentliggøres hvad de, igennem tiden har haft deres "etiske" menig blandet ind i.

Gæst

#57

2016-04-28 04:19

En flok tankespindere uden hold i virkeligheden skal ikke repræsentere mig og mine i etiske spørgsmål.
Mere fjerne teoretikere fra dagens danske gennemsnitlige borgere skal man lede længe efter.
Hvor er den gennemsnitlige borger

Gæst

#58

2016-04-28 09:24

Hvornår bliver der mon oprettet et bøf-ly i Panama? og kan man også sende sine oksebøffer i ly via. Nordea, eller skal man gøre det gennem Danish Crown?? HJÆLP!

Spørger bare?

#59 Re:

2016-04-28 16:12

#54: -  

 Så synes du altså, at akademikere skal bestemme over alle Danmarks borgere, for så er vi åbenbart for dumme, til at tænke selv.


Gæst

#60

2016-04-28 21:08

Etisk råd er sendt direkte fra HELVEDE og det er total meningsløst at have sådan en instans i 2016. Luk det pamper foretagende og lad hver enkelt bestemme.

Gæst

#61

2016-04-28 22:22

Etisk råd tager ikke hensyn til andet end at opretholde deres egen eksistens. Forslag: lav forslag ,og derefter lav en afstemning i befolkningen. Eksempelvis friadgang til smetestillende cannabis til de der har smerter, og for den sags skyld alle der har lyst. Fri adgang til genmanipulation til defekte forstre. Eksempelvis cystisk fibrose eller andet.

Gæst

#62

2016-04-29 16:04

I debatten har der været mange gode argumenter for at lukke rådet, jeg mener det er vigtigt hele tiden at drøfte og tage stilling til etiske spørgsmål, det er noget vi alle skal gøre, men det er uheldigt med debatten at etisk råds konklusioner nemt kommer til at fremstå som det endelige svar.
Etisk råd bliver også misbrugt af politikerne til at tage ansvar for de svære spørgsmål, som de selv burde forholde sig til.
Vi har brug for at kloge folk beskæftiger sig med etik, men vi har ikke behov for en autoritet på området.
Vilhelm Tell ;)
Gæst

#63

2016-04-30 07:22

Etisk råd er endnu en uværdige og skatte parasitisk samling venstre fascistoid totalitarister der fra deres ivory towers i kartoffelrækkerne mener, at de skal fortælle de abejdene og åh så uvaskede masser hvorledes de skal bo, leve, spise ... TÆNKE !!!

Men lad os ikke fortvivle over deres arrogance ...

"Natten er altid mest mørk lige før dagen begynder at gry" ...

Jeres vælde vil ende når Papir pengens epoke går op i et stort og for jer uforklareligt bum !

Og Frihed fra jeres konstante tyranni vil rejse sig fra jeres systems udbrændte aske, når fugl phoeniks atter tester sine prægtige genfødte vinger og letter mod skyer :)

Game Over Hippies !!!

Happy Days oh HAPPY DAYS !!!

Altid frejdig når I går ! ;)


Gæst

#64

2016-04-30 09:04

Etisk råd er totalt overflødigt. Mennesker træffer etiske valg - ikke etisk råd.

Gæst

#65 Re:

2016-05-06 04:32

#63: Vilhelm Tell ;) -  

 Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men jeg kan godt lide din måde, at kommentere på, et friskt pust, med nye indbudt.  


Gæst

#66

2016-05-06 06:42

Tak fordi du har sat fokus på dette "råd" som er politisk udpegede personer : https://da.wikipedia.org/wiki/Det_Etiske_R%C3%A5d tænker jeg.

Det er "ind i tiden" at manipulere den almindelige befolkning til en adfærdsregulering, nu var det oksekødet der stod for skud denne gang, hvad bliver det næste ! tænker jeg.

Jeg undres generelt over alle disse nævn og råd m.m., hvilke personer er det som har en lukrativ taburet der og hvorfor er du og jeg ikke repræsentanter i nogle af disse nævn og råd m.m. ! tænker jeg.

jesus

#67 Læs rapporten, tænk jer om, udvis næstekærlighed

2016-06-05 14:02

Har kort læst jeres kommentarer, og selvom jeres argumenter for at lukke etisk råd er viiiiiiiirkeligt velbegrundede (hvis min tykke sarkasme ikke kan læses, gør jeg lige opmærksom på den her i parentesen), tvivler jeg på at i overhovedet har læst rapporten, eller bare pressemeddelsen. De fleste vestlige samfund bygger i dag på en utilitaristisk tankegang, der betyder, at mennesket skal være frit til at handle efter egne ønsker, så længe at udlevelsen af disse ønsker ikke skader andre. Hvis man ikke er super meget inde i filosofien, står den beskrevet I RAPPORTEN!!! Vores samfund har lavet regler om at man ikke må køre bil, når man er fuld, det er der sikkert mange der har lyst til, og det begrænser vores personlige frihed, men derfor må man altså ikke gøre det alligevel, hvis man så alligevel vælger at gøre det, ville man (af de fleste) blive anset som lidt af en nar, der ikke bare gør noget ulovligt, men lader sin egen (i øvrigt usunde og selvudslettende) adfærd gå udover andre menneskers velfærd og tryghed. Jeg kunne komme på adskillige eksempler på love, normer og kulturelle værdier, der egentlig ikke tilgodeser lige præcis DIG, men er til for det fælles bedste. 
Kødproduktionen (særligt den fra drøvtyggere, som køer jo er) er enormt forurenende, og stort set alt publiceret forskning fra de sidste 20 år, er enig i, at CO2-udledning (bl.a. fra kvægproduktionen) er en væsentlig faktor i klimaforandringerne siden industialiseringen. Alt imens at vi i vesten har forurenet på den ene eller anden måde, har folk i verdens u-lande modtaget straffen, i form af klimaforandringer og ødelagte økosystemer, og disse mennesker har i modsætning til os, faktisk levet bæredygtigt, fordi de ikke har haft andre muligheder. Etisk råd kender deres kommisorium, de ved hvad der falder indunder etiske betragtninger, og hvad der ikke gør, og det at vi spiser oksekød i lange baner og dermed er med til forringe levevilkårene for andre mennesker (folk der lever netop nu, i u-lande og vores egne efterkommere, der vil stå med det problem, at al jord er udpint, fordi VI ikke levede bæredygtigt), er for helvede en etisk problemstilling. Jeg er sikker på i alle sammen elsker jeres hakkebøffer med bløde løg, ligeså meget som jeg elsker dampet broccoli og linsesalat, og det skal der også være plads til, men at bruge det i sit argument for at lukke et råd der vitterligt er til for vores alles bedste, vidner om at vores værdier er helt forkert placerede, og at vores samfund VIRKELIG trænger til forandring. I burde læse rapporten, før i hyler op om social ulighed og at etisk råd intet har med dette at gøre. etisk råd har ALT med dette emne at gøre! 
#SHAME #PREACH 


Gæst

#68 Re:

2016-09-07 15:40

#66: -  

 sikke du tænker!