Nej til højhus på Hundested Havn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til højhus på Hundested Havn.


Gæst

#26

2016-04-23 10:24

Havnen skal forblive en havn, som tiltrækker turister. Og ikke en by der har vokseværk på selve molen. Heller ikke med boliger der er uden bopælspligt.
Derudover har byen rigeligt med supermarkeder. Men der kunne være en "torvehal" hvor lokale kan sælge lokale øko vare.

Gæst

#27

2016-04-23 11:40

Jeg og min mor er født i Hundested, og gennem mange år sommerferiegæst i fødebyen, og stadig har familie og venner. Den atmosfære der efterhånden er kommet med kunst og lækker mad mange steder, nyder vi selvfølgelig, og ikke mindst stranden som er min bedste overhovedet i hele kongeriget.

Gæst

#28

2016-04-23 13:55

Pas på vores by og havn. Kreativitet og bæredygtighed Ja Tak! Højhuse og hovedløse profitmageri Nej tak!

Gæst

#29

2016-04-23 14:04

Har sommerhus i Nødebohuse nu i 40 år. Ønsker ikke et højhus på havnen.

Gæst

#30

2016-04-23 18:43

Vi er mange der holder meget af vores by og vi ønsker ikke profilen på vores by ændret i retning af den skitse, der ligger nu. Men lad os nu se om det ikke er mulig at nå frem til et forslag som de allerfleste kan bakke op om. Vi ønsker noget virkelig dygtigt udformet . en rigtig øjeperle.

Gæst

#31

2016-04-24 16:48

Et hus i syv etager er en frygtelig idéa i en lille havne by som Hundested. Hvordan kan man overhoved foreslå det?

Gæst

#32

2016-04-24 16:52

Det passer slet ikke til en lille havneby og vil ødelægge havne fronten og byen!

Gæst

#33

2016-04-24 18:25

Jeg mener ikke at det vil gavne Hundested by på nogen måder at ødelægge den gode udsigt. En udsigt som folk kommer langvejs fra for at nyde. Jeg mener, at den slags byggeri er totalt overdimensioneret i forhold til byens størrelse og jeg frygter med god grund, at det ender med en gentagelse af fadæsen i Frederikssund hvor man fuldstændig har smadret byens havnemiljø med nyt "flot" byggeri. Jeg flyttede netop væk fra Frederikssund fordi der manglede miljø. Skal jeg mon forberede mig på det samme i Hundested?

Gæst

#34

2016-04-24 20:54

Jeg er stærkt modstander af, at man vil ændre Hundesteds havneområde til noget der mere minder om bymæssig bebyggelse. Havneområdet skal bibeholde det åbne blik udover havet, så man kan holde fast i det historiske aspekt af Hundested og stedets historie. Jeg går ind for en udbygning og 'fornyelse' af havneområdet i stil med spisestederne, de små men mangfoldige salgsenheder og glaspusteriet. Et museumshus med udgangspunkt i Knud Rasmussens arktiske fortid. Jeg er fuldstændig overbevist om, at selvom hotelfaciliteterne bliver etableret i større afstand fra havneområdet, vil dette område hverken mangle besøgende eller forbrugende gæster.
Mvh
Kitter - bosiddende i Lynæs på 20. år

Anonymous

#35 Højhus hundested

2016-04-25 18:05

ja til højhus på Hundested Havn, det er godt for hundested, hvorfor skal man være imod alt nyt hver gang!!!!!!!!!!!!!


Gæst

#36

2016-04-26 15:45

Det er af uvurderlig betydning at folk kan se vandet fra byen af.
Og det giver miljø.

Gæst

#37

2016-04-26 19:31

Jeg er imod højhus på Hundested havn,da jeg ser for mig, det vil skygge for det gode jordnære liv som jeg hører, at mange både fastboende og områdets gæster sætter særlig meget pris på. Mvh. Pernille Hornung

Gæst

#38

2016-04-26 20:23

Fordi det meste af min familie bor i Hundested, og jeg gider ikke kigge på et højhus, når jeg normalt kan kigge ud over vandet, til Rørvig og se på himlen uden forstyrrelser!!

Gæst

#39

2016-04-27 05:50

For at hjælpe med at bevare det autentiske havnemiljø - og for at bevare den flotte udsigt over Kattegat.
NB: Bemærk, at der OGSÅ er en anden underskriftindsamling i gang med samme formål - det er jo ikke så smart, måske kunne I kontakte vedkommende (Pia et el andet)!

Gæst

#40

2016-04-27 08:54


Bevar den åbne havudsigt

Gæst

#41

2016-04-27 16:52

Forbløffet over at der ikke er flere der skriver under, selvom det kun er "Hundested". Alle i byen burde skrive under på "Nej til højhus"

Gæst

#42

2016-04-27 22:56

Vi har sommerhus i Hundested og elsker havnen og alt rundt omkring. Der må da väre bedre måder at göre havnen endnu mere attraktiv på end det som åbenbart er blevet vedtaget.

Gæst

#43

2016-04-28 08:29

Mener ikke det skulle være nødvendigt med et 22 m højhus på havnen mindre kan vel gøre det?
tove

#44 Byggeri på Hundested Havn

2016-04-30 08:23

Et højt byggeri på nordmolen, Hundested havn, vil være helt malplaceret som nabo til Hundesteds bedste sandstrand,Trekanten. Det vil også skæmme byen, især set ude fra indsejlingen, hvor byen nu præges af de mange røde tegltage i forskellige niveauer i terrænet.


Gæst

#45

2016-04-30 16:31

Fordi byggeri der vil ødelægge vores dejlige strand, vi der bader vil føle os overbegloede, og en del af stranden vil komme til at ligge i skygge.
Havnen vil miste den autencitet som vi alle elsker og som gjorde at den blev valgt til årets havn for et par år siden, - LAD VÆRE MED AT ØDELÆGGE DET!
Jeg og mange er flyttet hertil på grund af det miljø, som er der nu!
Vi gider ikke have en flok rige mennesker til at bo der, og slet ikke noget højhus. Skal der være noget andet der, skal det være noget for os alle, relateret til havnen , noget maritimt eller fx et Knud Rasmussen museum.
Der går rygter om at flytte færgen, og mange andre mærkelige ideer. Færgen er jo byens plusslag, det ville være vanvittigt at flytte byens hjerte, - og vildt dyrt.
Jeg håber inderligt at det er løse rygter, for ingen med sin sunde fornuft i behold ville gå i gang med at ødelægge vores dejlige by, som på alle måder har havnen som vores juvel og højtelskede centrum.
ØDELÆG DET IKKE FOR OS! Også turisterne kommer jo for at få lov til at være med.

Gæst

#46

2016-05-01 12:59

Fordi jeg ønsker at bevare det gamle havnemiljø, som er til glæde for såvel fiskere som lystsejlere samt lokale gæster og gæster udefra. Hundested er meget mere spændende end alle de ens havne rundt om i landet med deres kunstige bademiljøer og høje huse.

Gæst

#47

2016-05-01 13:51

Det vil ødelægge byens profil og skæmme udsigten fra stranden. Turister kommer heller ikke til byen for at glo på højhuse, så vi fjerner byens charme og indtægter fra endagsturisterne. Og så ryger grundlaget for alle restauranterne og kunsthåndværksbutikkerne

Gæst

#48 Re:

2016-05-01 17:23

#2: -  

 

aj

#49

2016-05-01 18:48

Tager ofte fra Frederikssund til Hundested havn for at opleve den hyggelige stemning i havne/fiskerbyen. Det miljø savner vi i Frederikssund, og derfor er der mange frederikssundere, der tager til Hundested, især i sommerhalvåret. Det vil være en skandale at opføre et højhus i Hundested. Jeg tror ikke, det vil gavne turismen.


Gæst

#50

2016-05-15 11:46

Det vil være en skændsel for miljøet på Hundested Havn og fjerne noget af charmen ved havnen. Her ud over vil det kaste en lang skygge ind på trekant badestranden - det er jo noget helt unikt at have en badestrand lige ved siden af en havn! Jeg har sommerhus i Kikhavn og har tidligere boet i Hundested kommune, så jeg og min familie er knyttet til Hundested på mange måder.