Jeg vil også stemme om EU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Jeg vil også stemme om EU!.


Gæst

#201

2016-05-27 14:55

fordi at vi skal ud af EU så hurtigt som muligt, inden DK, forsvinder

Gæst

#202

2016-05-30 10:07

Det er på tide at befolkningen bliver hørt!

Gæst

#203

2016-05-30 13:55

Fordi at vi ska` se at komme UD af dette eu.
Og værne om det Danske.

Gæst

#204

2016-05-31 21:48

Fordi jeg er demokrat og derfor gerne vil ud af det udemokratiske EU, hvor det jo ikke er folkevalgte, der bestemmer indretningen af vores samfund (lovgivningen).
EU bestemmer jo mere end 90 procent af Danmarks lovgivning via de overordnede rammer de lægger.

Gæst

#205

2016-06-02 13:34

Generelt er et bredt samarbejde jo kun af det gode. Men der bliver blandet en masse teknikaliteter ind i de enkelte overskrifter.
Selvfølgelig skal vi da samarbejde med politiet mm. i andre lande!
Men vi skal ikke have det således at tvivlsomme retsstater, Grækenland, Italien mf. bare skal kunne indkalde= afhente en dansker på et grundlag som aldrig kunne holde i en dansk retssal.
Vi kan vel stadig huske hvordan tomater skulle være en vis størrelse og agurkernes krumning kun være så og så stor.
Som det er blevet til nu så er det helt afsporet.
Min mistanke er at det er de velbeslåede i EU landene der har gavn af diverse regler og love. Vi andre på jorden har absolut ikke.
Hvordan har f.eks. Christian Kjær fået fat i så mange penge? Han har sikkert nok overholdt alle love. Her taler vi juristeri, ikke moral! Men mon ikke en hel del almindelige mennesker ville rynke på næsen af et eller andet?
John Ladefoged

Gæst

#206

2016-06-02 18:40

Fordi hele EU konstruktionen helt klart stiler mod en USA lignende samfundskonstruktion, som dælme er noget af det mest menneskefjendske og magt- og pengeliderlige samfund, jeg kender. Det har absolut intet med demokrati at gøre, tværtimod.....

Gæst

#207 Luk grænsen demo d 5 juni

2016-06-03 23:15

MØD OP! LUK GRÆNSEN MØD OP! ASYLSTOP NU! GRUNDLOVSDAG

Søndag d. 5. juni kl. 13-16 Mødested: Kruså, Flensborgvej 13B, (ved p-pladsen foran Bingohallen)

Vi er mange helt almindelige danske borgere, der er rigtig bange for den udvikling, der sker lige nu. Folk vandrer direkte ind i vores land, uden vi ved hvem de er og hvad de vil her. Allerede nu siger de fleste af kommunerne, at det vil sprænge deres budget at sørge for migranterne. Hvad sker der så, når der kommer familiesammenføring, som består af en far med 20 børn og 3 koner, som allerede nu er i gang? Der skal foregå en sortering ved grænsen, så bekvemmelighedsflygtningene kan blive i det sikre land Tyskland. Så må det være op til dem at sende dem videre tilbage.

Så kom og vær med til at støtte initiativet til at vække vores politikere. Man gør ingenting ved at blive hjemme, så vær med til at gøre en forskel. Det gælder om at være så mange som muligt, så invitér alle dem du kender og alle dem du ikke kender. Stå f.eks. i et indkøbscenter og del ud eller hvis det er på landet din lokale landhandel. FOR DANMARKS FRIHED OG FREMTID Demonstrationen er lovlig og anmeldt til politiet. Vi går en tur til grænsen og tilbage igen og synger nationalsange. Medbring gerne dannebrogsflag og fakler. Der vil blive afholdt taler og der vil være levende musik i teltet. Så kom og vær med! Arrangør: Initiativet ”Luk Grænsen – Asylstop Nu!” - Find os på eventsiden Luk Grænsen – Asylstop NU! på Facebook.

De sølle 3 timer kan i vel sætte af til det :)

Kom nu ud af starthullerne og vær med til at gøre noget for Danmark's frihed of velfærd fpr os som altid har betalt vores skat af vores dyrt tjente penge


Gæst

#208 Luk grænsen demo d 5 juni

2016-06-04 20:05

Aflyst pga. for lidt tilmelinger :(

Sådan går det jo også nok hvis vi måske en dag må semme om EU :(

DANSKERNE er bare for dovne det går først op for dem nå det er for sent :(


Gæst

#209

2016-06-04 20:52

Fordi EU knægter alm. personers frihedsrettigheder og er ganske udemokratisk. Det er en UNION for de der har magt og den magt er vi alle udsat for, vi bliver knægtet på vore helt alm. frihedsrettigheder. EU er kort sagt temmelig udemokratisk.
Mvh. Lene Kjøller
Lene Kjøller

#210 Appel til Regeringen

2016-06-04 21:09

Da EU har ændret sig fra at være en handelsorganisation til at være en Union, der griber ind i andre landes regler og bestemmelser samt fratager den almindelige borger fra at tage hånd om eget liv, så beder jeg hermed den danske Regering om, at vi må få en Folkeafstemning om medlemsskabet, idet jeg mener vort alm. folkedemokrati er i fare.

Jeg er en helt almindelig dansker, men har aldrig syntes det var en god idé at lægge alt i en Union, der for det første var stendød og senere fejet ind under gulvtæppet, så som dansk borger synes jeg vi fortjener bedre end at skulle stemme nej til Europol, som alle sikkert havde kunnet stemme ja til uden så megen tøven, selvom der også er fejl der, men at skulle stemme om det og samtidig overgive magt til nogle Folketingspolitikere, der ikke er bedre uddannede end jeg selv og hvor mange ikke har rejst som jeg selv, så syntes jeg det var et "gedigent Misk-Mask" vi skulle stemme om og derfor blvev det NEJ.

EU er meget lidt synlig for den danske befolkning og kun fordi jeg er medlem af Folkebevægelsen og læser andet end Pol. og Berl., så ved jeg meget, meget mere om, hvad der sker i EU end mange alm. danskere.

Jeg synes det er på tide, at vi også får lov som befolkning at få oplysning om, hvad EU egentlig er for en størrelse, at vi får lov at stemme som Storbrittannien, som måske stemmmer? Ja det ser vi efter d. 23. juni.

At vore politikere siger, det bliver svært at få os i Europol, fint, så meddeler vi bare ikke tyskrene, når der kommer skurke herfra på vej til Tyskland og måske kommer de fra Sverige osv., osv.

Europol har brug for DK, som vi har brug for andre lande osv., så lad være med alt det EU-fis, hvor det er meget, meget vanskeligt, for hvis det er det, så kan vi jo skrotte samarbejdet i EU, måske ikke alt på en studs, men det er DET vi har jer politikere til og ikke for at I skal reklamere for det ene eller det andet, bare gør jeres arbejde, for I gør det ikke godt nok som det ser ud idag.

 

Håber I tager jer sammen og ikke gør danskerne til skamme.

 

Med venlig hilsen

Lene Kjøller


Gæst

#211

2016-06-06 14:31

Fordi EU bestemmer og blander sig i for mange ting her i Danmark !!!

Gæst

#212

2016-06-06 17:05

Jeg er BANGE - VIRKELIG BANGE - for alle de terrorister vi har i landet. Og er FRUSTRERET over at INGEN gør noget for at få dem ALLE sendt RETUR UD. ALLE der kom sidste år og iår. ALLE.

Gæst

#213

2016-06-07 04:51

Det er på tide at vi får stopper den tyske kampvogn "dicke Merkel" inden hun besætter hele europa og gør det til en muslimsk stat.....

Gæst

#214

2016-06-07 08:11

Det gør jeg altid. Har fra starten været imod Eu

Gæst

#215

2016-06-07 21:53

Fordi jeg har været imod EU helt fra starten.Vi skulle have lavet en nordisk Union i stedet for.
Vi er et alt for lille land,til at deltage.Vi bliver tromlet over ende.
EU blander sig i for meget.Vi skal selv bestemme,hvad der skal ske i DK.

Gæst

#216

2016-06-08 07:39

Jeg mener det usundt at lade eu bestemme over Danmark, de køre os ned økonomisk og vil bestemme alt, det ender med de overtager landet og Danmark vil helt forsvinde, vi kan selv styre vores land og det meget godt enda det beviser alle tal og vores veldfær. Så lad Danmark være et selvstændigt og egenrådigt land

Gæst

#217

2016-06-08 10:20

Fordi det stemmet overens med det jeg selv gerne vil politisk. Mvh. Andreas.

Gæst

#218

2016-06-08 10:23

EU er en dum idé for Danmark
Vi er dygtige så vi har ikke brug for det
Det var noget andet hvis vi ikke var
andreas

#219 Re:

2016-06-08 10:24

#205: -  

 Rigtigt godt skrevet, du har min fulde opbakning, kunne bestemt ikke have skrevet det bedre selv.

mvh

Andreas


Gæst

#220

2016-06-08 14:57

Den nulevende befolkning skal have valg og indflydelse på, hvad de lever under.

Gæst

#221

2016-06-08 15:16

Dk skal ud af EU

Gæst

#222

2016-06-08 15:55

Det giver vist sig selv, at korruption og politistat ikke er var tanken med EF.

Gæst

#223

2016-06-08 17:09

Vi skal ud af det lort

Gæst

#224

2016-06-08 18:10

Pga jeg aldrig har været tilhænger af EU , og bliver det aldrig ...træt af at toppen i EU skal have så meget indflydelse på hvordan vi danskere skal leve og tænke

Gæst

#225

2016-06-08 21:46

Godt initiativ, og det er på tide, at mennesker bliver hørt, i stedet for at politikerne sidder og regerer henover hovedet på befolkningen.
Det eneste vi har set i stedet for øget velfærd er forringelser på forringelser, og jeg tænker ikke det stopper. Jeg går ind for et skandinavisk samarbejde, som desværre ikke blev etableret, selvom det var på vej, inden vi stemte os ind i EF i 1972.
Jeg ser EU som et projekt opfundet af politikere, så de kan have endnu en platform, hvor de kan suge penge til sig, uden i øvrigt at anstrenge sig, og derfor vil de kæmpe med næb og klør for at vi bliver i EU. Fornuften er for længst gået fløjten.