Racismeparagraffen skal og må omformuleres eller afskaffes helt!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
Fuldstændigt korrekt. Jeg har aldrig hørt om, at en udefrakommende , har fået en dom, for at kritisere hvide kristne og jøder. Måske de færreste forstår arabisk, og lignende sprog. Glemmer aldrig den mand, som stod på trappen ved en domstol, og sagde på direkte tv, at alle danske kvinder var luddere, som han kun ville 25 øre, for at kneppe. Undskyld for udtrykket, men det var det, han sagde, han blev ikke dømt, for sine udtalelser. Jeg mener også, at den lov, skal afskaffes. Kritik af en religion, er ikke racisme.
Re:
Nemlig. Ærgerligt at indsamlerens ikke, har valgt at skrive det.
Jeg er rystet over dommen. Hvad bliver det næste ?
Se mere desangående ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/racismeparagraffen-skal-og-maa-doebes-om
Med venlig hilsen
Mogens Kall
Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/
vi skal stoppe denne hetz mod vores ytringsfrihed omgående
denne hetz mod danskere som bruger deres ytringsfrihed er derimod racisme
Spørgsmål
Hvad skal paragraffen da omdøbes til?
Hvem skal sørge for at den bliver omdøbt? Justitsministeren?
Hvem gav i første omgang §266b navnet "racismeparagraffen"?
Er der brug for at beskytte grupper af personer specielt, når nu §140 udelukkende er skrevet for at beskytte tro?
Når nu man flere steder kan læse, at §266b også kaldes for diskriminationsparagraffen, hvorfor vil underskriverne da ikke blot tage det navn i brug?
Re:
Paragraffen blev til i 1939 for at beskytte jøder. I 1971 blev den, på FNs foranledning, udvidet til også at beskytte racer.
fordi jeg går ind for ytringsfrihed, jfr. grundloven.
men den Danske racisme paragraf er blevet misbrugt politisk på det skammeligste og endda af en dommer.
Det må stoppe
Jeg forstår ikke , hvad der foregår i hovedet på de dommere. Jeg mener ikke, at kritik af en religion, kan være racisme. Det er jo ikke en person han sammenlignede med nacisme. I mine øjne er islam ikke en religion, men en kult.
Re:
Kritik af en religion er heller ikke racisme, men forhånelse eller nedgørelse på basis af en gruppe personers tro er forbudt ifølge diskriminationsparagraffen.
Hvorfor ikke holde beskrivelsen overordnet og ved sagens kerne?
Virker helt malplaceret f.eks. at harcelere over 'venstrefløjen' - det trækker denne afstemning ned på et niveau som mest af alt minder om Nationens tastaturkrigere og det bliver dermed svært at sætte sit navn bag denne underskriftindsamling.
Udvandingen af racismebegrebet er så forrykt at det forhåbentligt optager folk fra hele det politiske spektrum (stemmer selv Enhedslisten)
Vælger dog at skrive under alligevel da det er ekstremt vigtigt, at man i et samfund offentligt må udtrykke sin kritik af en ideologi - så længe man ikke opfordrer til had imod mennesker - en vigtig skillelinie!
| This discussion has been closed. |
Det er simpelthen forskelsbehandling i yderste led.