Igangsæt forsøg med Ubetinget Basis Indkomst

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Igangsæt forsøg med Ubetinget Basis Indkomst.


Gæst

#26

2016-03-24 15:33

Robotter vil overtage meget arbejde. Alle skal nyde godt af teknologisk samfund

Gæst

#27

2016-03-25 09:14

Fordi jeg har talt for borgerløn de sidste 20 år og glæder mig over at andre endelig har samme mening og denne model og mulighederne for at kunne finansiere dette uden at det bliver dyrere for staten

Gæst

#28 Re:

2016-03-25 17:14

#25: -  

 hvad har din kommentar med UBI at gøre?


Gæst

#29

2016-03-25 23:19

Med fremtidens scenarium med flere og flere robotter og mindre og mindre arbejde, bliver vi nød til at opføre os frisættende og ligeværdskabende over for det enkelte individ i forhold til ikke at have et lønarbejde. En ubetinget basisinkomst vil skabe lighed, stabilitet, kreativitet og udvikling. Størrelsen af basisindkomsten er en anden sag, der bør bestemmes demokratisk.

Gæst

#30

2016-03-26 07:57

Fordi jeg tror på vi skal have ændret det system vi har idag. Vi har alt for meget kasse tænkning og alt for fordømmende overfor syge og arbejdsløse

Gæst

#31

2016-04-14 06:43

denne idé blev lanceret allerede i 70'erne og vil snildt kunne gennemføres, hvis multinationale selskaber og lignende "systemer" stoppede deres grådighed og ellers gad betale deres skat lige som alle andre!

Gæst

#32

2016-04-18 09:37

lyder som et fornuftigt forslag

Gæst

#33 CenterPartiet har UBI på programmet

2016-04-18 11:21

Til almindelig orientering så findes der faktisk et politisk parti der går ind for UBI til alle.

Partiet hedder CenterPartiet - Det Fælles Bedste. CenterPartiet er i gang med at indsamle vælgererklæringer for at blive opstillingsberettiget til Folketinget. Man kan se mere om det på hjemmesiden www.CenterPartiet.dk og følge partiet på den officielle Facebook-side

"CenterPartiet - Det Fælles Bedste" hvis det har interesse.

Mvh.

Tonny

 

englelykke

#34 Re: Re:

2016-04-29 06:23

#2: Christian - Re:  

 Godt skrevet. Godt arkument.


Gæst

#35

2016-05-14 17:03

Jeg vil godt have en indkomst i fremtiden dette gir mening

Gæst

#36

2016-05-15 05:34

Så alle har mulighed og lige betingelser

Gæst

#37

2016-05-16 20:22

Fordi vi skal turde tænke i helt nye baner og fordi jeg tror på ideen. Jeg tror de fleste danskere gerne vil arbejde og forsørge sig selv, hvis de kan. I det totale regnestykke tror jeg ideen er bæredygtig.

Gæst

#38

2016-05-17 17:00

Jeg synes det er vigtigt for alle mennesker at have et udgangspunkt. Samt er borgerløn den helt rigtige løsning på de mange milliarder som går med at kontrollere folk på sociale ydelser! Desuden bringer teknologien os hele tiden yderligere jobmangel og verden over er det kun gået en vej med jobskabelsen siden den industrielle revolution. Giv borgerløn til alle sænk arbejdstiden for dem i job så alle kan få en plads på markedet.

Gæst

#39

2016-05-20 05:04

Det er en rigtig god ide, der vil højne kvaliteten i vores samfund. Tænk hvis verden var styret af økologi i stedet for økonomi, så kunne vi undgå krige ved at forbyde våbenproduktion! Og bruge pengene på humanitær velfærd og velstand i stedet for!
Tænk hvis vi kunne lave en folkeafstemning, ligesom i Schweiz, hvis vi kunne skaffe 100.000 underskrifter! Håber Schweiz siger Ja tak, det kan trods alt danne præcedens og blive en spydspids.

Gæst

#40

2016-05-20 17:18

Jeg støtter denne underskriftindsamling, fordi LEAN er kommet for at blive, og hvor LEAN ikke er i dag, er det I MORGEN, og robotter er i gang med at overtage menneskers arbejde stort set overalt.

Selvfølgelig vil firmaer og virksomheder helst producere flest mulig varer og/eller serviceydelser med færrest mulige faste omkostninger - heriblandt lønomkostninger.

Men det er en skrøne at påstå, at LEAN og ROBOTTER og produktion af robotter og servicering af dem skaber de jobs, der går tabt.

Underskriften går også på, at jeg er modstander af "arbejd-gratis-ordninger", der officielt går ud på, at man skal vise, at man stadig kan varetage et arbejde, når man er arbejdsløs.

Det er som om, at alle, der er i arbejde eller aldrig har været arbejdsløse, automatisk tænker "let røven, du gider ikke at arbejde og ligger som du selv har redt" - men jeg mangler nogen, der kan bevise mig om det modsatte - da jeg tror, at de allefleste, hvis ikke alle, arbejdsløse gider lette røven, hvis bare der var et arbejde til dem. Sandheden er, at det er der IKKE!

Ellers meld jer på banen!

Jeg kan ikke bruge diverse politikeres og tænketanks-udtalelser, m.v., der går mod denne udtalelse til noget.

Sådanne udtalelser handler om APPEASEMENT, og det kan jeg ikke bruge til noget!


Gæst

#41

2016-05-20 17:45

Jeg støtter denne underskriftindsamling, fordi LEAN er kommet for at blive, og hvor LEAN ikke er i dag, er det I MORGEN, og robotter er i gang med at overtage menneskers arbejde stort set overalt.

Selvfølgelig vil firmaer og virksomheder helst producere flest mulig varer og/eller serviceydelser med færrest mulige faste omkostninger - heriblandt lønomkostninger.

Men det er en skrøne at påstå, at LEAN og ROBOTTER og produktion af robotter og servicering af dem skaber de jobs, der går tabt.

Underskriften går også på, at jeg er modstander af "arbejd-gratis-ordninger", der officielt går ud på, at man skal vise, at man stadig kan varetage et arbejde, når man er arbejdsløs.

Det er som om, at alle, der er i arbejde eller aldrig har været arbejdsløse, automatisk tænker "let røven, du gider ikke at arbejde og ligger som du selv har redt" - men jeg mangler nogen, der kan bevise mig om det modsatte - da jeg tror, at de allefleste, hvis ikke alle, arbejdsløse gider lette røven, hvis bare der var et arbejde til dem. Sandheden er, at det er der IKKE!

Ellers meld jer på banen!

Jeg kan ikke bruge diverse politikeres og tænketanks-udtalelser, m.v., der går mod denne udtalelse til noget.

Sådanne udtalelser handler om APPEASEMENT, og det kan jeg ikke bruge til noget!
Ursula Pedersen

#42 Re:

2016-05-27 09:24

#3: -  uden at vide hvor gammel din søn er, tænker jeg, at der kan ske meget for ham endnu: I et system, der ser hans forsørgelse som basisrettighed. Ikke sorteret fra, som med en pension - men som en basisinkomst, der skaber en sikkerhed i hverdagen. Når den er der, er jeg sikker på, at han nok skal komme til at tilføre samfundet de kræfter som han har. Måske bare nogle timer om måneden  -  men måske også i en virksomhed, der har jobs til intelligente autister. For de findes - for din søn har nogle kvaliteter i at klare fordybelse og gentagelser som få. ..... Men først skal der være ro på hans situation - og så skal der være virksomheder, der har overskud til at tænke i de her human ressource baner.

Det kunne Danmark også blive forgangsland for, hvis vi havde en basisindkomst.

 


Gæst

#43

2016-05-27 21:22

Fordi jeg er ikke på kontanthjælp men integrations ydelse. Dvs 6000 før skat.

Jeg har hverken heller råd til at bo på værelse eller leve på samme tid. Ikke hvis jeg også skal bruge penge på transport til aktivering.

Gæst

#44

2016-06-11 22:29

Fordi det er godt at reducere forbindelsen mellem indkomst og arbejde og styrke lystbetonet arbejde.

Gæst

#45 Re:

2016-06-12 07:33

#1: Jeanette H. -  

 Jeg er en af dem der gerne vil arbejde. Også selv om jeg havde en fast grundindkomst. Men jeg synes da det er sørgeligt at den eneste grund til at du går på arbejde er for at få penge med hjem. Jeg går på arbejde fordi jeg kan lide mit job, fordi jeg synes jeg gør en forskel, fordi jeg synes godt om mine kollegaer, fordi jeg får noget socialt, fordi det udvikler mig og af mange, mange andre grunde. Fik jeg min løn om jeg gik på arbejde eller ej, så ville jeg altså stadig gå på arbejde...


Gæst

#46

2016-07-19 16:27

Har gået ind for borgerløn i mange år. Der bruges mange gange flere penge på at administrere hver krone der bliver udbetalt, end der rent faktisk bliver udbetalt. Ingen grund til at bruge så mange ressorcer på så mange forskellige systemer og kasser og skulle beregne så mange forskellige satser og udbetalinger. Vi har alle de samme grundlæggende behov for tag over hovedet, mad på bordet, og at kunne betale de grundlæggende udgifter. Og selvfølgelig skal vi sørge for alle, det kan vi også. For min skyld kunne der gives en grundlæggende sats til alle, også dem der arbejder, som exvis et omvendt skattefradrag. Og så kunne det uoverskuelige skattesystem også forenkles. Der kunne svares en fast procentsats fra først tjente krone i skat. På den måde kan man også sikre sig at det altid ville kunne betale sig at arbejde, uanset om man tjener lidt eller meget.

Gæst

#47

2016-07-24 02:02

Bistandsmodtagere og andre på overførselsindkomst behandles umenneskeligt i og af systemet. Vi har ret til en anstændig indkomst og ret til et ligeværdigt liv, uanset om vi er på overførselsindkomst eller ej. "Tyv tror, at hver mand stjæler." Det er ikke folk på overførselsindkomst, der gør det!

Gæst

#48

2016-07-31 20:32

Gør det NU!


Gæst

#49

2016-08-02 13:32

for som i selv skriver bliver vi flere arb løse , og basisløn er til at modvirke fattidom

Gæst

#50

2016-08-06 09:48

Det vil være en god ordning for verdens befolkning. Befolkningens rettighed.