Stop folketingspolitikeres og borgmestres urimelige lønforhøjelse


Gæst

#51

2016-01-09 12:44

De gl får hverken ordenlig mad pleje el medicin

Gæst

#52

2016-01-18 17:51

Politikerne får så rigeligt i løn ,og har så mange frønsegoder ,det kan ikke være rigtigt at de gør den danske befolkning fattigere og bomber velfærdstaten tilbage til 50'erne og så selv skummer fløden

Gæst

#53 Endnu en gang pamperi

2016-01-19 12:41

Vederlagskommissionen præsenterede mandag sine anbefalinger af, hvordan og hvor meget politikere i Folketinget, kommunerne og regionerne bør lønnes - det har kostet over en million kroner at komme frem til.

Det fremgår af et brev fra social- og indenrigsminister Karen Ellemann til Pelle Dragsted fra Enhedslisten.

I brevet, som er dateret 15. januar 2016, oplyser Karen Ellemann de foreløbige omkostninger for kommissionens arbejde pr. 14. januar samme år, som samlet lyder på 1.073.631,09 kr.

Langt størstedelen af udgifterne er gået til undersøgelser, som kommissionen fandt nødvendige. Her er det blevet brugt 729.686 kr.

Den næststørste post på listen over udgifter er på lønninger til Vederlagskommissionens seks medlemmer: Michael Christiansen, Louise Gade, Rikke Hvilshøj, Tove Larsen, Lisbeth Lollike og Jes Lunde.

Alle har modtaget i omegnen af 34.000 kr. i kvartalet med undtagelse af formanden, Michael Christiansen, der har fået 111.438 kr.

I alt blev udgifterne til lønningerne opgjort til 286.405,56 kr. den 14. januar i år.

Ud over lønninger har de seks medlemmer fået godtgjort transportudgifter for 42.153,73 kr. og spist og drukket for 15.385 kr. i forbindelse med møder.

Vil ikke lytte til kommissionen

Vederlagskommissionen oprettet i 2014 af den daværende regering med Socialdemokraterne og Radikale Venstre med opbakning fra Konservative, Venstre og SF.

Allerede dengang gav partierne håndslag på, de ville stemme for kommissionens anbefalinger uanset, hvad den nåede frem til.

Mandag blev dens anbefalinger så præsenteret for offentligheden, og de gik i store træk ud på, at lønnen skal hæves, mens pensionen skal sænkes og visse tillæg skal fjernes.

Ingen af de partier, som ellers lovede hinanden at vedtage resultaterne af kommissionens arbejde, vil dog stemme for anbefalingerne nu, hvor de er blevet præsenteret efter halvandet års arbejde.

Det skyldes i meget høj grad den enorme utilfredshed, der opstod blandt store dele af befolkningen, efter Politiken den 6. januar i år kunne afsløre, at der var en lønstigning i sigte for folketingsmedlemmer, ministre, lokal- og regionspolitikere.


Gæst

#54 Re: Endnu en gang pamperi

2016-01-31 19:52

 

#53: - Endnu en gang pamperi 

ja de tager jo selv hvad de mene er deres ret, havde det været i en privat ansættelse så var de blevet smidt på porten, og ville være dømt til at betale tilbage ( Se nedenstende )  

Den tidligere regionskonge ( Regionsrøver ) i Sønderjylland, Carl Holst, fik gennem otte et halvt år betalt en privatalarm i sit hjem i Rødding af regionen.

Det afslører en aktindsigt, som BT har fået i Region Syddanmarks udgifter til Carl Holst, der trådte tilbage som forsvarsminister i september sidste år og siden har taget orlov fra Folketinget.

Således har Carl Holst i sin tid som regionsrådsformand i perioden fra 2007 og frem til juni 2015 fået betalt sit alarm-abonnement for samlet 32.716 kroner eller i gennemsnit 3849 kroner om året.

 

»Studieturene kompenserer blandt andet for, at politikernes lønniveau er lavere end det, de vil kunne få i det private erhvervsliv,« siger Flemming Ibsen. ( Tyveri ved højlys dag, De venter end ikke til det bliver mørkt )

Frank Jensen svarer på kritikken

 

Frank Jensen varsler nedskæringer i velfærden på grund af regeringens omprioriteringsbidrag samtidig med, at politikere og topembedsmænd fyrer 3,3 millioner kroner af på studieture.

Du har senest været i New York og San Francisco i USA for 666.171 kroner. Kunne du ikke begynde med at skære i nogle af de mange studieture, I er på?

»I kommunerne er vi styret af driftsrammer, så vi må ikke bruge flere penge på driften end året før. Så jeg kan ikke bare bruge pengene på noget andet. Og jeg kan godt forsvare turen til USA. Vi er meget tætte samarbejdspartnere med New York, og vi mødtes jo blandt andet også med borgmesteren i New York i et tætpakket program. Det var ikke en fornøjelsestur. Det var en arbejdstur. Vi boede på turisthoteller og rejste på økonomiklasse. Der er ikke noget i den tur, der på nogen måde var ekstravagant.«

Beløbet svarer til to sosu-assistenter. Ville det ikke være mere oplagt at bruge pengene på det end en studietur?

»Vi har en driftsramme, som vi ikke må overskride, og derfor mener jeg ikke, at der er en sammenhæng mellem de to ting. Og en studietur for politikerne kan ikke løse udfordringen med de 247 millioner kroner, som finansministeren vil tage fra os.«

Det er tre millioner kroner, hvis resten af studieturene tælles med. Det er trods alt en pose penge…

»Ja, det er en pose penge, og vi passer også på skatteborgernes penge, men vi skal jo også være med til at skabe og vedligeholde relationer til byer ude i verden.«

I så blandt andet ballet på New York City Ballet. Er studieturene ikke reelt et frynsegode?

»Overhovedet ikke. Balletten var en tjeneste, vi gjorde generalkonsulen, hvor vi var Danmarks æresgæster. Jeg tror, at der var flere, der kunne finde på mere spændende ting at tage sig til i New York sådan en aften end at tage til ballet.«

Men det må da trods alt være hyggeligt at kunne rejse og arbejde samtidig...

»Det er hårdt arbejde. Jeg klynker ikke, men de, der tror, det er en ferietur, skulle prøve det selv,« siger Frank Jensen.

Hårdt arbejde, manden har jo aldrig nogensinde lavet andet, end at stjæle af kassen og det kalder han hårdt arbejde.

Det er på tide vi gør oprør mod det pamperi. Dansker nu må vi stå sammen og gører oprør mod det, før det er forsent, det er jo værrer end i et diktatur.

Jeg kunne blive ved en statsminister der ikke selv kan betale sine underbukser,

Det styre system vi har skal og må hurtigst muligt laves om før det er for sent. Vi aner jo ikke hvor vores dyrtbetalte skattepenge bliver af. Ja selv borgmestre skjuler diverse regninger for at tækkes deres rygklapper ved at donnere til lønninger i form af støtte til diverse sportsarangemanger som man gør i Aabenraa kommune men nej regnskaberne skal skjules for skatteyderne.

 


Gæst

#55

2016-03-04 20:46

Det sundhedsfaglige personale får ikke Extra i lønningsposen, det er da os som laver det grove arbejde

Gæst

#56

2016-03-05 03:06

Danmark skal ikke styres af politikere, som tager fra de hårdt trængte for selv at fylde lommerne

Gæst

#57

2016-03-05 07:13

Fordi jeg mener det ikke kan være rigtigt at de skal have mere i løn mens der er krise i hele EU og de samtidig skærer i hjælpen til de svage syge og handicappede i samfundet

Gæst

#58

2016-03-05 09:07

Fordi staten udenom lovgivning, har kreeret nogle "retningslinjer" for kommunernes Lægekonsulenter, der frigør dem fra deres lægeansvar hvis og når - som i mit tilfælde varetager kommunens interesse i at tilsidesætte min egen læges STATUSATTEST, og bruge sagsbehandlerens fejlagtige oplysninger, der er en ren spareøvelse.

Jeg tabte en retssag mod lægekonsulenten der fraveg mine lægeoplysninger, og skulle betale 25.000 kroner i sagsomkostninger til Gladsaxe Kommune!

I en REDEGØRELSE fra dommen fremgår det, at lægekonsulenten er skyld i alle punkter for at jeg mistede min hjælp som 100% handicappet person!

Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Benny Gehard

Gæst

#59

2016-03-05 11:59

De har sgu penge nok.

Gæst

#60

2016-03-06 07:20

VIGTIGT!! STOP DE KORRUPTE SVIN


Gæst

#61

2016-03-07 11:33

dE FÅR RIGELIGT I FORVEJEN

Gæst

#62

2016-03-07 20:50

Fordi vi har brug for politikere af hjertet, og ikke en flok levebrødspolitikere som aldrig har været uden i den virkelighed vi andre lever i