Støt Tikøb!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støt Tikøb!.
Gæst |
#22015-11-18 22:00Der er miljø mæssige ting som ikke er belyst godt nok ,den nye tankstation vil komme til at lægge højre end bebyggelsen omkring ,så med de klima udfordringer vi allerede har og som vil komme kan jeg frygte at både ,Kvistgårdhusene og koloni haverne kan komme til at lide under miljø belastning fra benzin stationen,dernæst har helsingør kommunes egen forvaltning advaret om risiko for øget person påkørsel i rundkørslen da der vil komme bløde trafikanter i et område hvor der ikke tidligere har været bløde trafikanter. |
Gæst |
#42015-11-19 04:46Kære Tikøb. I har en bager, en tankstation med dagligvaresalg, en brugs samt en slagter i Tikøb. I stedet for at fokusere på hvordan I kan udvikle jeres lokalsamfund så det kan overleve fremadrettet, så arbejder I med næb og klør på at forhindre et andet lille lokalsamfund - Kvistgård -I at få en butik til byen. Jeg savner ord. I er natuligvis velkomne til at fjerne min kommentar. Mvh Jimmy Sørensen |
Salli |
#5 Re:2015-11-19 05:23Nu har jeg været borger i Tikøb i 13 år og kvistgård har haft en kiosk før, som er blevet lukket ned. Det er da ikke fair men da jeg arbejde på tanken bil jeg lige fastslå at du ikke har samme muligheder som i er supermarket. Har du aldrig været på en benzinstation før? Det ikke et sted, hvor du køber ind. Det sted hvor du tanker og lige køber en snack med på vejen. Og bagerne. Altså jo det fint vi har den men jeg tror ikke jeg har været i den siden jeg var en helt lille pige. Det er over 6 år siden. Vi kan kun købe brød og sukkerstads i dyredomme. Kvistgård lige tættere på en by med butikker mens vi skal bruge en del diset på at køre rundt. Så hvis Tikøb supermarked lukker. Så kan vi godt vinke Farvel til dens fremtid
|
Gæst |
#6 Re:2015-11-19 05:45Hej Jimmy Det er bestemt ikke for at forhindre at Kvistgård får en dagligvarerbutik, det skal der selvfølgelig være. Vi forstår jo netop hvor meget det betyder for byen, og det er netop derfor vi forsøger at rede den vi har. Men selvom den nye butik kommer til at ligge tæt på Kvistgård, har jeg svært ved at se, at det for borgerne i Kvistgård. Den burde måske nærmere placeres i Kvistgård, hvis den skal være til fordel for Kvistgårds lokalsamfund, og ikke på bekostning af den i Tikøb. |
Gæst |
#72015-11-19 06:26Rema 1000 i krydset gavner ikke lokalsamfundet, det er kun et spørgsmål om omsætning, kæmpe omsætning. Tankanlæg med fare for forurening er åbenbart nødvendigt for at det skal være økonomisk interressant for Rema 1000. Husk. Husk nu på at uden et tankanlæg er projektet uinteressant for Rema 1000, det siger vist lidt om hvad det her drejer sig om. Rema bygger ikke for kvistgårds skyld men for egen vinding. Lav dog et projekt inde i kvistgård by og kom på den måde tæt på kvistgårds borgere |
Gæst |
#92015-11-19 07:43Fordi vi skal styrke og bevare de små lokal-samfund - IKKE afvikle dem! Og fordi TIKØB BRUGS har været vores dagligvare-butik gennem over 35 år, og den altid har haft et fint service-niveau. Venlig hilsen Wallengren i Gurre. |
Gæst |
#102015-11-19 08:11Fordi jeg elsker at komme i Tikøb brugs!! Der er altid velkendte ansigter, smil og en lille snak! Tikøb ville på ingen måde være det samme uden Brugsen og dens personale |
Gæst |
#112015-11-19 15:21Jeg mener at der vigtigt at bevare landsbyerne, og at miste dagligvarehandelen kan ikke undgå at påvirke. |
Helle |
#12 Re: Re:2015-11-19 15:23Jeg vil bare gøre opmærksom på at der er lige langt fra Kvistgård til Tikøb, som fra Tikøb til Kvistgård så jeg har svært ved at forstå et argument om at I skal bruge en del diesel på at køre rundt, det er det vi gør i Kvistgård nu og det er åbenbart bedre end Tikøb borgere skal gøre det. For at bevare Tikøb Brugs skal Tikøb borgere bare handle der ligesom det er det de skal nu.
|
Henning Hermannsen |
#13 Re: Re:2015-11-19 16:33Nu er der jo ingen der forhindrer Tikøbborgere i at køre til Kvistgård at handle. Så afstanden går vel lige op! Der er desuden lavet en tilbundsgående analyse af den potentielle påvirkning en butik i Kvistgård vil forårsage for både Tikøbborgere og Espergærde. Og den viser jo ikke en lukningstrussel nogen af stederne. |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2015-11-19 17:04- Date of removal: 2015-11-19
- Årsag til fjernelse: .
Morten |
#152015-11-19 17:10Ved ikke om det bliver misforstået lidt - tror alle er enige om at Kvistgård skal have en daglivarebutik, det er placeringen på indfaldsvejen der er bekymringen. |
Gæst |
#16 Re:2015-11-19 21:11Man skal vel ikke være meget intelligent for at regne ud, at en dagligvarebutik, der alene er baseret på det antal borgere, der bor i Kvistgård aldrig vil kunne have en fornuftig driftsøkonomi. Lad nu være med at være naive. Det er jo ikke en romantisk plan - men forretning. Så beklager, vi tager nogle af de kunder der ellers handler i Tikøb eller Espergærde, men vi vil have vores butik til byen - uanset jeres forståelse eller ej. Jeg kører i øvrigt gerne forsat til Tiløb og Espergærde hvis man ellers tager sig sammen og udbyder varerne til konkurrencedygtige priser. |
Gæst |
#172015-11-19 21:13Morten, Mere så ikke jeg bliver misforstået: Jeg synes jeres underskriftsindsamling er usmagelig som den er formuleret, da I direkte forsøger at modarbejde udviklingen i en anden lille by hvor vi ikke engang kan købe en liter mælk i dag. Men det er jo bare min mening, og jeres frie valg. Hvorfor peger I på en centralt beliggende butik i Kvistgård, når det præcis er det som er problemet i Tikøb - butikken ligger inde i byen, og har svært ved at overleve på den placering åbenbart - det siger I jo selv. Hvordan skulle det så blive bedre i Kvistgård ? Prøv at forklare mig det. Det bliver bestemt ikke nemmere for brugsen når der i Tikøb er en bager, en tank med lidt dagligvarer, en slagter, og i øvrigt også en mølle hvor man kan købe alt til kaniner og så videre. Jimmy Sørensen |
Henning Hermannsen |
#18 Re:2015-11-19 21:27Denne underskriftindsamling er der vel ikke nogen, der længere kan tage alvorligt. Adskillige underskrivere bor endog meget langt væk fra det område, som på nogen måde vil blive påvirket af både en ny butik og en eventuel, men usandsynlig lukning af Brugsen i Tikøb. Ikke at alle ikke må have en mening - men det bliver det jo ikke mindre dumt af. |
Charlotte |
#19 Re: Re:2015-11-20 08:11Kære Henning. Årsagen til den store geografiske spredning af underskrivere skyldes, i min optik, den store del af tidligere tikøbborgere som har et tilhørsforhold og en stor kærlighed til den by de voksede op i, men som ikke bor der pga eksempelvis uddannelse. Personligt bor jeg i Odense, men jeg er tit hjemme i Tikøb for der bor hele min familie og det samme kan siges om samtlige af mine barndomsvenner. Vi støtter op udefra :-) |
Gæst |
#20 TaRe:2015-11-27 18:59Tank anlæget skal financiere den rundkørsel kommunen har sparet. Og ja Rema1000 vil tjene penge ligesom alle andre der åbner butik. Placering i byen er ikke interessant for de der laver dagligvare butikker og vi vil gerne have en butik der kan overleve- derfor siger vi ja tak til Rema 1000 på den forslåede placering. Helle Busted |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1379 Oprettet: 2025-04-13
Bevar biblioteket på Rodosvej
1937 Oprettet: 2025-04-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1767 Oprettet: 2025-03-27
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
635 Oprettet: 2025-04-30
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3298 Oprettet: 2024-10-02
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
288 Oprettet: 2025-05-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
717 Oprettet: 2025-03-27
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1533 Oprettet: 2024-10-28
Åbent brev til Regionsrådet i Region Hovedstaden: Børn og unges sundhed bliver truet ved etablering af kvinde-barn-center på Nyt Hospital Bispebjerg
214 Oprettet: 2025-05-04
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
182 Oprettet: 2025-04-25
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
173 Oprettet: 2025-04-30
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
845 Oprettet: 2025-04-02
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
229 Oprettet: 2025-04-07
JA til genbrugsplads i Kjellerup
137 Oprettet: 2025-05-06
Nej til genbrugsplads i Kjellerup
137 Oprettet: 2025-05-05
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
132 Oprettet: 2025-03-27
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
104 Oprettet: 2025-05-07
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1023 Oprettet: 2024-09-16
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
266 Oprettet: 2025-02-02
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
363 Oprettet: 2024-12-26