Støt Tikøb!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støt Tikøb!.


Gæst

#1

2015-11-18 21:39

SÅ vigtigt for lokalsamfundet!

Gæst

#2

2015-11-18 22:00

Der er miljø mæssige ting som ikke er belyst godt nok ,den nye tankstation vil komme til at lægge højre end bebyggelsen omkring ,så med de klima udfordringer vi allerede har og som vil komme kan jeg frygte at både ,Kvistgårdhusene og koloni haverne kan komme til at lide under miljø belastning fra benzin stationen,dernæst har helsingør kommunes egen forvaltning advaret om risiko for øget person påkørsel i rundkørslen da der vil komme bløde trafikanter i et område hvor der ikke tidligere har været bløde trafikanter.

Gæst

#3

2015-11-19 03:16

Skrev under da vires små byer og samfund ikke skal lukkes ned

Gæst

#4

2015-11-19 04:46

Kære Tikøb.

I har en bager, en tankstation med dagligvaresalg, en brugs samt en slagter i Tikøb.

I stedet for at fokusere på hvordan I kan udvikle jeres lokalsamfund så det kan overleve fremadrettet, så arbejder I med næb og klør på at forhindre et andet lille lokalsamfund - Kvistgård -I at få en butik til byen.

Jeg savner ord.

I er natuligvis velkomne til at fjerne min kommentar.

Mvh

Jimmy Sørensen

Salli

#5 Re:

2015-11-19 05:23

#4: -  

 Nu har jeg været borger i Tikøb i 13 år og kvistgård har haft en kiosk før, som er blevet lukket ned. Det er da ikke fair men da jeg arbejde på tanken bil jeg lige fastslå at du ikke har samme muligheder som i er supermarket. Har du aldrig været på en benzinstation før?  Det ikke et sted,  hvor du køber ind. Det sted hvor du tanker og lige køber en snack med på vejen. Og bagerne.  Altså jo det fint vi har den men jeg tror ikke jeg har været i den siden jeg var en helt lille pige. Det er over 6 år siden. Vi kan kun købe brød og sukkerstads i dyredomme. Kvistgård lige tættere på en by med butikker mens vi skal bruge en del diset på at køre rundt. 

Så hvis Tikøb supermarked lukker. Så kan vi godt vinke Farvel til dens fremtid

 


Gæst

#6 Re:

2015-11-19 05:45

#4: -  

 Hej Jimmy

Det er bestemt ikke for at forhindre at Kvistgård får en dagligvarerbutik, det skal der selvfølgelig være. Vi forstår jo netop hvor meget det betyder for byen, og det er netop derfor vi forsøger at rede den vi har. Men selvom den nye butik kommer til at ligge tæt på Kvistgård, har jeg svært ved at se, at det for borgerne i Kvistgård. Den burde måske nærmere placeres i Kvistgård, hvis den skal være til fordel for Kvistgårds lokalsamfund, og ikke på bekostning af den i Tikøb.


Gæst

#7

2015-11-19 06:26

Rema 1000 i krydset gavner ikke lokalsamfundet, det er kun et spørgsmål om omsætning, kæmpe omsætning. Tankanlæg med fare for forurening er åbenbart nødvendigt for at det skal være økonomisk interressant for Rema 1000. Husk. Husk nu på at uden et tankanlæg er projektet uinteressant for Rema 1000, det siger vist lidt om hvad det her drejer sig om. Rema bygger ikke for kvistgårds skyld men for egen vinding. Lav dog et projekt inde i kvistgård by og kom på den måde tæt på kvistgårds borgere

Gæst

#8

2015-11-19 07:38

jeg lægger det mindste navn til mine udtalelser.

mvh Jimmy Sørensen


Gæst

#9

2015-11-19 07:43

Fordi vi skal styrke og bevare de små lokal-samfund - IKKE afvikle dem!
Og fordi TIKØB BRUGS har været vores dagligvare-butik gennem over 35 år, og den altid har haft et fint service-niveau. Venlig hilsen
Wallengren i Gurre.

Gæst

#10

2015-11-19 08:11

Fordi jeg elsker at komme i Tikøb brugs!! Der er altid velkendte ansigter, smil og en lille snak! Tikøb ville på ingen måde være det samme uden Brugsen og dens personale

Gæst

#11

2015-11-19 15:21

Jeg mener at der vigtigt at bevare landsbyerne, og at miste dagligvarehandelen kan ikke undgå at påvirke.
Helle

#12 Re: Re:

2015-11-19 15:23

#5: Salli - Re:  

Jeg vil bare gøre opmærksom på at der er lige langt fra Kvistgård til Tikøb, som fra Tikøb til Kvistgård så jeg har svært ved at forstå et argument om at I skal bruge en del diesel på at køre rundt, det er det vi gør i Kvistgård nu og det er åbenbart bedre end Tikøb borgere skal gøre det. For at bevare Tikøb Brugs skal Tikøb borgere bare handle der ligesom det er det de skal nu. 

 

Henning Hermannsen

#13 Re: Re:

2015-11-19 16:33

#5: Salli - Re:  

 Nu er der jo ingen der forhindrer Tikøbborgere i at køre til Kvistgård at handle. Så afstanden går vel lige op! Der er desuden lavet en tilbundsgående analyse af den potentielle påvirkning en butik i Kvistgård vil forårsage for både Tikøbborgere og Espergærde. Og den viser jo ikke en lukningstrussel nogen af stederne. 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-11-19 17:04


Morten

#15

2015-11-19 17:10

Ved ikke om det bliver misforstået lidt - tror alle er enige om at Kvistgård skal have en daglivarebutik, det er placeringen på indfaldsvejen der er bekymringen. 


Gæst

#16 Re:

2015-11-19 21:11

#15: Morten -  

 Man skal vel ikke være meget intelligent for at regne ud, at en dagligvarebutik, der alene er baseret på det antal borgere, der bor i Kvistgård aldrig vil kunne have en fornuftig driftsøkonomi. Lad nu være med at være naive. Det er jo ikke en romantisk plan - men forretning. Så beklager, vi tager nogle af de kunder der ellers handler i Tikøb eller Espergærde, men vi vil have vores butik til byen - uanset jeres forståelse eller ej. Jeg kører i øvrigt gerne forsat til Tiløb og Espergærde hvis man ellers tager sig sammen og udbyder varerne til konkurrencedygtige priser.


Gæst

#17

2015-11-19 21:13

Morten,

Mere så ikke jeg bliver misforstået: Jeg synes jeres underskriftsindsamling er usmagelig som den er formuleret, da I direkte forsøger at modarbejde udviklingen i en anden lille by hvor vi ikke engang kan købe en liter mælk i dag. Men det er jo bare min mening, og jeres frie valg.

Hvorfor peger I på en centralt beliggende butik i Kvistgård, når det præcis er det som er problemet i Tikøb - butikken ligger inde i byen, og har svært ved at overleve på den placering åbenbart - det siger I jo selv. Hvordan skulle det så blive bedre i Kvistgård ? Prøv at forklare mig det.

Det bliver bestemt ikke nemmere for brugsen når der i Tikøb er en bager, en tank med lidt dagligvarer, en slagter, og i øvrigt også en mølle hvor man kan købe alt til kaniner og så videre.

Jimmy Sørensen

Henning Hermannsen

#18 Re:

2015-11-19 21:27

#17: -  

 Denne underskriftindsamling er der vel ikke nogen, der længere kan tage alvorligt. Adskillige underskrivere bor endog meget langt væk fra det område, som på nogen måde vil blive påvirket af både en ny butik og en eventuel, men usandsynlig lukning af Brugsen i Tikøb. Ikke at alle ikke må have en mening - men det bliver det jo ikke mindre dumt af.

Charlotte

#19 Re: Re:

2015-11-20 08:11

#18: Henning Hermannsen - Re:  

 Kære Henning. Årsagen til den store geografiske spredning af underskrivere skyldes, i min optik, den store del af tidligere tikøbborgere som har et tilhørsforhold og en stor kærlighed til den by de voksede op i, men som ikke bor der pga eksempelvis uddannelse. Personligt bor jeg i Odense, men jeg er tit hjemme i Tikøb for der bor hele min familie og det samme kan siges om samtlige af mine barndomsvenner. Vi støtter op udefra :-)


Gæst

#20 TaRe:

2015-11-27 18:59

#7: -  

 Tank anlæget skal financiere den rundkørsel kommunen har sparet. Og ja Rema1000 vil tjene penge ligesom alle andre der åbner butik. Placering i byen er ikke interessant for de der laver dagligvare butikker og vi vil gerne have en butik der kan overleve- derfor siger vi ja tak til Rema 1000 på den forslåede placering.

Helle Busted