Stop Venstreregeringens sparepolitik

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop Venstreregeringens sparepolitik.


Gæst

#1

2015-10-28 12:11

Fordi nu er nok nok !!

Gæst

#2

2015-10-28 18:48

Fordi nu er det nok man sover dårligt om natten på grund af det i gør nu 


Gæst

#3

2015-10-29 07:41

Man skal ikke spare på det, man lever af!
Gymnasierne udvikler elevernes faglige ballast med selvstændighed, kreativitet og ofte innovation som sidegevinster. Og det lever Danmark af.
Lever vi også af nye kampfly, som besparelser overalt i vores samfund skal betale?

Gæst

#4

2015-10-29 08:52

Regeringens besparelser på gymnasierne er ualmindelige kortsigtede og vil kun forringe undervisningskvaliteten. Jeg ønsker i stedet et DK, hvor vi satser på fremtiden og prioriterer gode uddannelser til unge. Det er sund fornuft.

Gæst

#5

2015-10-29 10:27

Fordi jeg føler et behov for at markere, at Venstre-regeringen er slået ind på en helt uacceptabel kurs i sit ideologiske korstog for at ødelægge enhver offentlig aktivitet samt for at give store skattelettelser til de højeste indkomster. Jeg synes ikke, at Venstre skal have lov til uimodsagt at ødelægge det offentlige undervisningssystem.
Cmn

#6 Re:

2015-10-29 11:54

#5: -  

 venstreregeringen opfører sig som om at de ved de aldrig kommer i regering igen, og så skal Danmark trækkes helt fra hinanden. 


Gæst

#7

2015-10-29 15:16

For at bevare velfærdsstaten, som lige i øjeblikket er under kraftig beskydning af personer, som ikke selv er afhængig af den, da de har deres på det tørre!

Gæst

#8

2015-10-29 16:19

Vi skal have politikere, der træffer beslutninger på velovervejet grundlag. Oplyste og tænkende politikere. Ikke politikere, der vælger den nemme løsning for sig selv og bare skærer løs overalt. Det er nemt og bekvemt for politikere at lave grønthøsteren, det lyder sågar ganske fair og ikke særlig voldsomt, når det præsenteres i medierne. Men faktum er, at det er hovedløst, fejt og inkompetent politisk håndværk, der har så omfattende konsekvenser, at det ikke kan rummes i den slags politikeres sørgelige sind. Lad os få valgt nogle nye - det var jo heller ikke ligefrem Venstre danskerne valgte i år!

Gæst

#9

2015-10-29 17:30

Det er den helt forkerte regering der siddefod magten

Gæst

#10

2015-10-29 19:12

Fordi de politikere er fuldstændig tåbelige og egoistiske og tabt bag en vogn!og uden evne til, at TÆNKE.. i hvert fald ikke på andre end sig selv.

Venligst, f**k jeres eget liv op, og lad befolkningen være. Elitære fjolser!!


Gæst

#11

2015-10-29 21:54

Fordi jeg tidligere var gymnasielærer. Og godt er klar over hvilket pres der allerede nu ligger på lærerne. Vel at mærke lærere som knokler og allerede nu arbejder meget; og mere end de får løn for.
Mvh carsten

Gæst

#12

2015-10-30 13:38

Fordi eleverne i folkeskole der ikke endnu engang skal rammes på deres uddannelse. 


Gæst

#13

2015-10-30 19:13

Fordi vester spare de forkerte steder

Gæst

#14

2015-11-01 15:38

Den lille regering med højre-radikale som sikkerhedsnet er en trussel imod sund dansk fremtid - med uddannelse og forskning som vigtig grundpille

Gæst

#15

2015-11-01 16:59

Som underviser i gymnasieskolen kan jeg berette, at alle lærere er nået det maksimale niveau for, hvor hurtigt de kan løbe, hvis ikke undervisningsniveauet skal dale. At regeringen og dens støtter nu vil beskære taksameterordningen, vil resultere i en dårligere gymnasial uddannelse! Det kan vi som videnssamfund ikke være tjent med!

Gæst

#16

2015-11-01 20:47

Fordi det er vanvittigt at tro, at det ikke får konsekvenser lige som alle de andre områder der gennem årene har mærket sparekniven. Og hvad får vi så for besparelserne? Skattelettelser? Nej tak!

Gæst

#17

2015-11-01 21:08

Jeg har underskrevet, fordi jeg synes, at denne udvikling er total vanvittig. At spare på uddannelsen af vore unge mennesker er totalt uforståeligt. Det er jo dem, der skal videreføre og fremme udviklingen for os alle nu og for fremtiden i vort land.
Jeg kan slet ikke forstå denne regerings tankegang.

Som et gammelt ordsprog siger: De sparer en vis del af kroppen undskyld (rø---) ud af bukserne - uden at tænke spor over konsekvenserne


Gæst

#18

2015-11-01 21:14

bare skriv under.jo før jo bedre

Gæst

#19

2015-11-02 05:27

Hjernedød sparepolitik!

Gæst

#20

2015-11-02 09:16

Det er pinligt nærmest ynkeligt at et rigt land som vores sparer på forskning, kultur, u-landsbistand mm for at kunne lette topskatten. Skam over jer.

Gæst

#21

2015-11-02 18:05

NU HAR VI MULIGHEDEN AT VISE VORES POLITIKERE AT VI ER UTILFREDSE MED DET RETSKRAV.

Hjælp folk der kommer i bolignød på sigt.
Man skal ikke kunne komme udefra, for en stor dels vedkommende på sit glatte ansigt og have rettigheder det modtagne lands egen befolkning ikke engang har.
https://www.facebook.com/stem.paa.glen/posts/955740274484273?pnref=story Gå ind på siden og læs mere. Skriv under og del hvis du er enig.
Har du prøvet at være i bolignød, eller kender nogen, så skriv meget gerne om det.

 

 


Gæst

#22

2015-11-03 06:49

Sjovt nok er det jo netop dem, der får de højeste uddannelser, som får gavn af skattelettelserne. Netop de burde jo være ekstra interesserede i at uddannelser til deres efterkommere kan bestå og så være glade for at spytte i kassen.
De har aldrig betalt 1 krone for deres uddannelser, de er blevet støttet på alle tænkelige måder og de er de første til at brokke over et samfund, hvor de skal betale noget tilbage.


Anonymous

#23

2015-11-03 09:30

Fordi det er formeget. #jordemødreforlivet. Vi samler også underskrifter mod besparelser. Gå gerne ind og støt her også!

Gæst

#24

2015-11-03 22:50

Kan man gøre andet for Danmark's sundhed

Gæst

#25

2015-11-04 11:49

Hele samfundet skal spare for at regningen til de mange asylansøgere kan betales.  Det kan der ikke laves om på. De skal behandles ordentlig så længe de er her. 

Mangler kun at politikkerne på Christiansborg går ned i løn og pension, så de også kan bidrage som os andre.