En forlængelse af afgiftsfritagelsen på ELBILER minimum 1 år frem
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen En forlængelse af afgiftsfritagelsen på ELBILER minimum 1 år frem.
Gæst |
#262015-10-16 23:39Vi skal være fri af fossile brændstoffer. Elbilen er et skridt i den rigtige retning. |
Gæst |
#272015-10-17 08:44El-biler er miljøvenligt og det er ikke rimeligt at de skal pålægges ekstra afgifter. De burde være billigere. |
Gæst |
#282015-10-17 09:34Min underskrift for at muliggøre saglig/faglig justering. Finder det passende ned fastsat termin for absolut deadline. Virker som "for og imod" argumenteret i øst og vest i deres agiteren = "sæt jer sammen" i det øjemed via relevante dialoger at nå frem til optimal holdbar løsnin/beslutning. |
Gæst |
#292015-10-17 10:10Jag skriver under för det är helt fel att ta ut en avgift på elbilar för att man anser det är orättvist! Det är väl rättvist att de som sliter och förstör vår miljö får betala mer än de som väljer ett skonsamt alternativ för vår värld! Eller? Naturligtvis behövs det en skatt även på elbilar, för att bygga vägar och infrastruktur, men detta är helt fel proportioner! Denna skatt skall vara i proportion på hur många elfordon som sliter på vägarna, i förhållande till hur många fossilbränslebilar som gör det! Idag pratar vi promille siffror! Hoppas vära åsikter från andra sidan sundet kan vara till något stöd og support! Med vänlig hälsning, Per |
Jimmy Flindt |
#30 Re:2015-10-17 10:48 |
Gæst |
#312015-10-17 11:46Fordi, Danmark som eneste land i verden, er så tåbelige at pålægge El-biler en voldsom afgift (Tesla især) og det er da det mest sindsyge foreslaf regeringen er kommet med, i årevis...Sikke flot grøn tankegang det er, synes det er pinligt..... |
Gæst |
#322015-10-17 12:30Det kan ikke passe der skal så høj afgift på elbiler.... Grønne biler burde være et eksempel og forbillede for resten af befolkningen og skal derfor ikke straffes |
Gæst |
#342015-10-17 18:22Vi har forurening nok. Elbilen er den rigtige vej væk fra fossile brændstoffer. |
Gæst |
#352015-10-17 22:45Regeringens forslag er uigennemtænkt og skal tænkes sammen med en større omlægning af afgifter for transportsektoren. Eldrift er den eneste transportform som peger ind i fremtiden, og den udgør stadig kun 1% af nybilsalget |
Gæst |
#362015-10-18 09:29Så gerne at saudi arabien gik konkurs samt at nuværende regering forstår at der er dårlig luftkvalitet i indre kbh |
Gæst |
#372015-10-18 10:11Mener at det forslag der foreligger nu til registreringsafgift og måden den skal beregnes på er helt forkert. I stedet for skulle der inden der beregnes afgifter, givet et fradrag på Størrelsen af batteripakken på f.eks. kr 4000 pr. Kwt inden der beregnes afgifter. ( Batteripakken kan sidestilles med en benzintank.) og det er de Større batteripakker der gør de nyere elbiler egnet for en større del af De pendlere der kører langt hver dag. |
Gæst |
#382015-10-18 12:23Fordi det virker pinligt visionsløst af den nuværende regering ikke at tænke længere end deres egen næsetip og lommer omkring neutral energiakkumulering og forbrug. I et land hvor samme politikere har forbandet travlt med at fremhæve vore evner udi generering af vindenergi, kan vi underligt nok ikke se elbilerne som en unik mulighed for energilagring af netop den til tider kraftigt varierende vindenergiproduktion. Pinligt, sørgeligt og visionsløst, derfor protesterer jeg imod regeringens forslag. |
Gæst |
#392015-10-18 14:16Jeg har købt en elbil, men den glæde bør være andre forundt og vi kan ikke være bekendt ikke at gøre mere ved miljøet og den globale opvarmning |
Gæst |
#402015-10-18 19:12jeg skal selv have ny bil til jan 2017 og det er en handicapbil så jeg vil gerne gøre noget for økologoen og miljøet det er heller ikke at sige skie til at bilen er indenfor min økonomiske formåen |
Gæst |
#412015-10-18 19:49Jeg mener det er alt for tidligt at ændre afgiftsreglerne for elbiler, da andelen af elbiler endnu er meget lille og batteriteknologien endnu langt fra udviklet til at kunne måle sig med brændstofbiler. Afgiftsændringen vil i min optik i indfasningsperioden "slukke helt" for elbiler i Danmark, og det er jeg på ingen tilhænger af ! |
Gæst |
#422015-10-18 20:36Det nye forslag tilgodeser primært billige biler med lille rækkevidde. Hvis hovedformålet er at formindske smog i hovedstaden og de store byer i DK, så rammer lovforslaget helt forbi. Hovedparten af bilerne i København kommer fra oplandet i forbindelse med det daglige arbejde. Kun hver 4. Indbygger i København har i dag egen bil. Danskernes infrastruktur kræver større mobilitet og elbiler med længere rækkevidde, så forældre både kan transportere børn i skole, tage til og fra arbejde og atter køre børnene til sportsaktiviteter senere på dagen. Det kan kun de elbiler som har tilstrækkeligt med batterikapacitet klare. Batterierne udgør dog en stor del af udgiften, så når den ekstra cost samtidigt belastes af øget afgift, så står vi med en "bet" for både miljøet, for et muligt forspring på dette teknologiske område, for nye arbejdspladser til gavn for vores BNP og et muligt forøget skatteprovenu ... Kort ... Ingen vindere ... Kun tabere ... Ligner til forveksling at det endnu engang er janteloven ... Som hindrer væksten i DK ... |
Gæst |
#432015-10-19 10:24Fordi fjernelsen af afgiftsfritagelsen er en skandale for ud fra et miljøsynspunkt! |
Gæst |
#442015-10-19 23:21Elbiler er fremtiden. Hvis regeringen lægger afgift på, vil det ikke være atraktivt og invistere i en elbil længere. |
Gæst |
#472015-10-20 18:43Skriver under fordi agift systemet i Danmark er forældet og det har ikke noget at gøre med sikkerhed miliøet men mere og HVOR mange penge stats kasse kan få hjem ubrugeligt system og urimeligt |
Gæst |
#482015-10-20 19:59Udviklingen af el-biler har været enorm bare de sidste par år. Udover benzinen, så husk på hvor meget motorolie, filtre, kølervæske der skal destrueres ( tungmetaller- halogener. tilstoppede potter der shreddes, katalysatorer der skal genanvendes. Jeg har kørt mange sjove biler gennem årene. Enten dryppede de på fliserne eller også gjorde jeg som andre, tunede på skidtet så det fløj til alle sider sammen med miljøet. Fik en herretur i en Tesla i sidste måned, den dækker så rigeligt mit kørselsbehov på alle måder, og da jeg selv arbejder i en stor miljø virksomhed , så kan jeg kun sige. Tænk jer om og tag fremtiden i hånden, helst fra i morgen så de næste generationer også får mulighed for et anstændigt rent liv. MVH Peer Klausen |
Gæst |
#492015-10-21 17:04Jeg skriver under, fordi jeg mener at Socialdemokratiets, Venstres og Radikale afgiftforlig stikker en kæp i hjulet på den grønne omstilling herunder udviklingen af et intelligent car-to-grid-netværk, som på sigt kan blive et centralt element til at gøre Danmark ikke bare fossilfrit men også kan holde os i førertrøjen som grønne trendsættere. Det er der ikke bare miljø, men også penge i. Afgiftbelægningen er torskedumt træk ud fra en langsigtet økonomisk betragtning. |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1388 Oprettet: 2025-04-13
Bevar biblioteket på Rodosvej
1937 Oprettet: 2025-04-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1770 Oprettet: 2025-03-27
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
643 Oprettet: 2025-04-30
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3300 Oprettet: 2024-10-02
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
329 Oprettet: 2025-05-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
717 Oprettet: 2025-03-27
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1538 Oprettet: 2024-10-28
Åbent brev til Regionsrådet i Region Hovedstaden: Børn og unges sundhed bliver truet ved etablering af kvinde-barn-center på Nyt Hospital Bispebjerg
215 Oprettet: 2025-05-04
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
187 Oprettet: 2025-04-30
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
184 Oprettet: 2025-04-25
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
229 Oprettet: 2025-04-07
JA til genbrugsplads i Kjellerup
138 Oprettet: 2025-05-06
Nej til genbrugsplads i Kjellerup
138 Oprettet: 2025-05-05
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
132 Oprettet: 2025-03-27
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
847 Oprettet: 2025-04-02
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
105 Oprettet: 2025-05-07
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
366 Oprettet: 2024-12-26
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1024 Oprettet: 2024-09-16
Tryg trafik i Stavtrup – stop den gennemkørende lastbiltrafik på Jarlsmindevej og Klokkeskovvej
95 Oprettet: 2025-04-25