En forlængelse af afgiftsfritagelsen på ELBILER minimum 1 år frem


Gæst

#26

2015-10-16 23:39

Vi skal være fri af fossile brændstoffer. Elbilen er et skridt i den rigtige retning.

Gæst

#27

2015-10-17 08:44

El-biler er miljøvenligt og det er ikke rimeligt at de skal pålægges ekstra afgifter. De burde være billigere.

Gæst

#28

2015-10-17 09:34

Min underskrift for at muliggøre saglig/faglig justering. Finder det passende ned fastsat termin for absolut deadline. Virker som "for og imod" argumenteret i øst og vest i deres agiteren = "sæt jer sammen" i det øjemed via relevante dialoger at nå frem til optimal holdbar løsnin/beslutning.


Gæst

#29

2015-10-17 10:10

Jag skriver under för det är helt fel att ta ut en avgift på elbilar för att man anser det är orättvist! Det är väl rättvist att de som sliter och förstör vår miljö får betala mer än de som väljer ett skonsamt alternativ för vår värld! Eller? Naturligtvis behövs det en skatt även på elbilar, för att bygga vägar och infrastruktur, men detta är helt fel proportioner! Denna skatt skall vara i proportion på hur många elfordon som sliter på vägarna, i förhållande till hur många fossilbränslebilar som gör det! Idag pratar vi promille siffror!
Hoppas vära åsikter från andra sidan sundet kan vara till något stöd og support!
Med vänlig hälsning,
Per
Jimmy Flindt

#30 Re:

2015-10-17 10:48

Så vil du måske overveje en el-drevet MC, se hjemmesiden

http://www.zeromotorcycles.com/

  

 


Gæst

#31

2015-10-17 11:46

Fordi, Danmark som eneste land i verden, er så tåbelige at pålægge El-biler en voldsom afgift (Tesla især) og det er da det mest sindsyge foreslaf regeringen er kommet med, i årevis...Sikke flot grøn tankegang det er, synes det er pinligt.....

Gæst

#32

2015-10-17 12:30

Det kan ikke passe der skal så høj afgift på elbiler....
Grønne biler burde være et eksempel og forbillede for resten af befolkningen og skal derfor ikke straffes

Gæst

#33

2015-10-17 15:30

For at få flere til at værne om miljøet.

Gæst

#34

2015-10-17 18:22

Vi har forurening nok. Elbilen er den rigtige vej væk fra fossile brændstoffer.

Gæst

#35

2015-10-17 22:45

Regeringens forslag er uigennemtænkt og skal tænkes sammen med en større omlægning af afgifter for transportsektoren. Eldrift er den eneste transportform som peger ind i fremtiden, og den udgør stadig kun 1% af nybilsalget

Gæst

#36

2015-10-18 09:29

Så gerne at saudi arabien gik konkurs samt at nuværende regering forstår at der er dårlig luftkvalitet i indre kbh

Gæst

#37

2015-10-18 10:11

Mener at det forslag der foreligger nu til registreringsafgift og måden den skal beregnes på er helt forkert.
I stedet for skulle der inden der beregnes afgifter, givet et fradrag på
Størrelsen af batteripakken på f.eks. kr 4000 pr. Kwt inden der beregnes afgifter. ( Batteripakken kan sidestilles med en benzintank.) og det er de
Større batteripakker der gør de nyere elbiler egnet for en større del af
De pendlere der kører langt hver dag.

Gæst

#38

2015-10-18 12:23

Fordi det virker pinligt visionsløst af den nuværende regering ikke at tænke længere end deres egen næsetip og lommer omkring neutral energiakkumulering og forbrug.
I et land hvor samme politikere har forbandet travlt med at fremhæve vore evner udi generering af vindenergi, kan vi underligt nok ikke se elbilerne som en unik mulighed for energilagring af netop den til tider kraftigt varierende vindenergiproduktion.
Pinligt, sørgeligt og visionsløst, derfor protesterer jeg imod regeringens forslag.

Gæst

#39

2015-10-18 14:16

Jeg har købt en elbil, men den glæde bør være andre forundt og vi kan ikke være bekendt ikke at gøre mere ved miljøet og den globale opvarmning

Gæst

#40

2015-10-18 19:12

jeg skal selv have ny bil til jan 2017 og det er en handicapbil så jeg vil gerne gøre noget for økologoen og miljøet det er heller ikke at sige skie til at bilen er indenfor min økonomiske formåen

Gæst

#41

2015-10-18 19:49

Jeg mener det er alt for tidligt at ændre afgiftsreglerne for elbiler, da andelen af elbiler endnu er meget lille og batteriteknologien endnu langt fra udviklet til at kunne måle sig med brændstofbiler. Afgiftsændringen vil i min optik i indfasningsperioden "slukke helt" for elbiler i Danmark, og det er jeg på ingen tilhænger af !

Gæst

#42

2015-10-18 20:36

Det nye forslag tilgodeser primært billige biler med lille rækkevidde.

Hvis hovedformålet er at formindske smog i hovedstaden og de store byer i DK, så rammer lovforslaget helt forbi. Hovedparten af bilerne i København kommer fra oplandet i forbindelse med det daglige arbejde. Kun hver 4. Indbygger i København har i dag egen bil.

Danskernes infrastruktur kræver større mobilitet og elbiler med længere rækkevidde, så forældre både kan transportere børn i skole, tage til og fra arbejde og atter køre børnene til sportsaktiviteter senere på dagen.

Det kan kun de elbiler som har tilstrækkeligt med batterikapacitet klare.
Batterierne udgør dog en stor del af udgiften, så når den ekstra cost samtidigt belastes af øget afgift, så står vi med en "bet" for både miljøet, for et muligt forspring på dette teknologiske område, for nye arbejdspladser til gavn for vores BNP og et muligt forøget skatteprovenu

... Kort ... Ingen vindere ... Kun tabere ...

Ligner til forveksling at det endnu engang er janteloven ... Som hindrer væksten i DK ...

Gæst

#43

2015-10-19 10:24

Fordi fjernelsen af afgiftsfritagelsen er en skandale for ud fra et miljøsynspunkt!

Gæst

#44

2015-10-19 23:21

Elbiler er fremtiden. Hvis regeringen lægger afgift på, vil det ikke være atraktivt og invistere i en elbil længere.

Gæst

#45

2015-10-20 17:42

Kører selv elbil

Gæst

#46

2015-10-20 18:36

Syndes hele agift systemet er gammelt dags og burte laves om

Gæst

#47

2015-10-20 18:43

Skriver under fordi agift systemet i Danmark er forældet og det har ikke noget at gøre med sikkerhed miliøet men mere og HVOR mange penge stats kasse kan få hjem ubrugeligt system og urimeligt

Gæst

#48

2015-10-20 19:59

Udviklingen af el-biler har været enorm bare de sidste par år. Udover benzinen, så husk på hvor meget motorolie, filtre, kølervæske der skal destrueres ( tungmetaller- halogener. tilstoppede potter der shreddes, katalysatorer der skal genanvendes. Jeg har kørt mange sjove biler gennem årene. Enten dryppede de på fliserne eller også gjorde jeg som andre, tunede på skidtet så det fløj til alle sider sammen med miljøet. Fik en herretur i en Tesla i sidste måned, den dækker så rigeligt mit kørselsbehov på alle måder, og da jeg selv arbejder i en stor miljø virksomhed , så kan jeg kun sige. Tænk jer om og tag fremtiden i hånden, helst fra i morgen så de næste generationer også får mulighed for et anstændigt rent liv. MVH Peer Klausen

Gæst

#49

2015-10-21 17:04

Jeg skriver under, fordi jeg mener at Socialdemokratiets, Venstres og Radikale afgiftforlig stikker en kæp i hjulet på den grønne omstilling herunder udviklingen af et intelligent car-to-grid-netværk, som på sigt kan blive et centralt element til at gøre Danmark ikke bare fossilfrit men også kan holde os i førertrøjen som grønne trendsættere. Det er der ikke bare miljø, men også penge i. Afgiftbelægningen er torskedumt træk ud fra en langsigtet økonomisk betragtning.

Gæst

#50 Re: Hørt!

2015-10-21 17:25

#38: -