Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#501

2016-01-04 21:12

Generelt er jeg tilhænger af at flytte statslige arb. pladser, så de deles ud over landet. Men at flytte museet bliver meget dyrt pr. arb. plads, og jeg syntes museet hører til der hvor det nu har ligget i mange år.

Gæst

#502

2016-01-05 09:41

Museet ligger idéelt - smukt og ved siden af arboretet.
Med så lille en medarbejderskare er flytningen meningsløs.

Gæst

#503

2016-01-05 19:52

Det er efter min mening hovedløst, at flytte et velfungerende museum for nogle få arbejdespladsers skyld. Samtidig risikerer man, at miste mængder af oparbejdet viden, da man må regne med, at kun et fåtal af de nuværende ansatte vil flytte med. Samtidig vil udflytningen være en endog meget bekostelig affære, som slet ikke står i forhold til den lille beskæftigelsesmæssig effekt, udflytningen vil have i det nye område.

Gæst

#504

2016-01-24 07:14

Fordi det ikke realitisk at flytte museet til en anden landsdel.
Det er urimeligt for museet og dets ansatte.

Gæst

#505

2016-01-27 09:42

Det er et sted jeg er kommet meget som barn og nu er vi flyttet til Sjælland og jeg ønsker at give mine børn de samme oplevelser.
Området er fantastisk og museets lokaler er helt specielle og ideelle til formålet

Gæst

#506

2016-02-03 12:46

Sund fornuft

Gæst

#507

2016-02-04 20:48

Det ligger et fantastisk godt sted og hvorfor flytte noget der fungerer godt, besøgte stedet i sommer hvor der var rigtig mange børn på besøg de vil jokke komme hvis det ligger langt væk fra offentlige transportmidler

Gæst

#508

2016-02-08 09:25

Meget nemt at svar på: Det er den mest forrykt ide, som den nuværende regering er kommet med!!! Mon de ansvarlige politikere har været omkring set og *SET, hvilke værdier man foreslår FLYTTET????? Det rene vanvid!!! Det er nok for optimistisk at håbe på en ny regering - eller en omvurdering - direkte vanvid at bruge så mange penge og kræfter - og hvad skal de flotte bygninger bruges til bagefter??? MÅ STOPPES!!!

Gæst

#509

2016-02-15 19:58

Fordi dette museum har en historisk tilknytning til det sted hvor det ligger nu!

Gæst

#510

2016-02-17 09:20

Jeg mener at Museets i høj grad, men ikke udelukkende er et lokalmuseeum for Nordsjælland og Øerne.
Jagtens og skovbrugets historie i den moderne form startede øst for Storebælt. Museet skal naturligt ligge hvor historien startede, Museet skal ikke ligge i en tilfældig kommune uden den historie der ligger bag, blot fordi en tilfældig grådig Venstreborgmester har de politiske forbindelser i orden.

Gæst

#511

2016-02-22 16:30

Komplet så tåbeligt så man tror man drømmer⚡️


Gæst

#512

2016-03-04 20:56

Fordi det er en fuldkommen tåbelig beslutning at flytte museet og aldrig nogensinde kan gå hen og være en besparelse

Gæst

#513

2016-03-05 15:39

Fordi Jeg mener museet har stor betydning for byen og området. Og fordi mange borgere har doneret trofæer til museet. Jeg forstår ikke hvorfor de ting pludselig har afgørende betydning på Djursland. Det er jo en del af Hørsholms historie vi mistet...

Gæst

#514

2016-03-09 23:10

75 millioner kroner for at flytte 13 arbejdspladser fra Hørsholm (som ikke er København) til Djursland.
Vildt frås med skattekroner som ikke har NOGEN saglig begrundelse.

Læs artiklen i Weekendavisen 4. marts 2016:
"Verdensarv. De nordsjællandske skove - en kulturskat, som nu mister sit museeum".

Jagt:

Parforcejagt blev KUN dyrket af det danske kongehus i de nordsjællandske skove, hvor de anlagte jagtveje via musseets arbejde er optaget som verdensarv.

Skovbrug:

Egentlig skovbrug blev først startet i 1750'erne af kongehuset og fik hovedsæde i netop disse bygninger i Hørsholm.
Skovbrug blev drevet af kongehuset og af godserne - IKKE landbruget.
Skovbrug og landbrug har historisk ikke noget med hinanden at gøre, så sammenlægningen med et landbrugsmuseum på Djursland giver ikke mening.

En rigtig jyde tror fast på, at at hele Sjælland er København, så det er måske en del af forklaringen på denne vanvittige beslutning.

Gæst

#515

2016-03-16 06:12

jeg har boet i Rungsted/Hørsholm i hele min barndom og er kommet meget i området. har været en del gange på museet og det ligger nu en gang der hvor det SKAL ligge. <3 <3 <3 <3

Gæst

#516

2016-03-21 12:28

Fordi museet helt naturligt hører hjemme i "Kongernes Nordsjælland"

Gæst

#517

2016-03-21 12:36

Fordi jagt og skovbrugsmuseet naturligt hører til i Nordsjælland.

Gæst

#518

2016-03-22 07:02

Fordi Jagt og Skovbrugsmuseet ikke hører til på et landbrugsmuseum, det er to museer som er vidt forskellige, og så handler det jo specifikt om jagt i Nordsjælland, så hva i alverden skal det så på Djursland!

Gæst

#519

2016-04-05 20:45

Fordi Jagt- og skovbrugsmuseet ALTID har været et super godt museum med en meget dygtig leder igennem mange mange år. Det er en meget forkert beslutning at flytte museet.

Gæst

#520

2016-04-06 05:58

Fordi det er et smukt og dejligt museum, som ligger i en udkantskommune (godt nok en rig kommune, og det er måske derfor???). Vanvittigt at flytte det til Jylland, når Dyrehaven, hvor parforcejagterne foregik ligger lige udenfor døren til museet.

Gæst

#521

2016-04-24 13:31

Flytning ville være uanstændig spild af penge og forringelse af kulturelle tilbud.

Gæst

#522

2016-05-01 08:02

Jeg skrev under, fordi det slet ikke giver mening at flytte en så gammel og etableret institution. Og da slet ikke når prisen for flytningen tilsyneladende er 'helt i skoven'.
Jeg er positivt stemt overfor udflytning af arbejdspladser, men jeg tvivler oprigtigt på, at det her projekt kommer til at gavne andet end 11 arbejdsløse jyske akademikere ude på landet. De kunne have valgt anderledes end at læse kunsthistorie og slået sig ned på Lars Tyndskids mark. Derudover åbner Jagtens Hus på Mols snart. De kunne nok have løftet den jyske del af opgaven...

Gæst

#523

2016-05-24 21:01

Fordi jeg synes det er helt forkert at lukke Jagt- og skovbrugsmuseet. Det museum hører til Nordsjællands natur på alle måder.

Gæst

#524

2016-05-30 15:36

Beslutningen er først og fremmest forkert fordi museet er velfungerende med den nuværende placering og fordi beslutningen er et absolut tåbeligt og unødvendigt sløseri med offentlige midler.
Hvis Danmark skal gøres "mindre" skævt, så placer dog nye institutioner og funktioner ude i Danmark hver det lønner sig bedst.
M.v.h.
Svend-Erik Olsen

Gæst

#525

2016-07-12 10:41

Det er helt forkert at flytte museet. Skal man så også flytte Arboretet i Hørshom. Det er jo netop interessant at man kan besøge de to steder på gåben.