Underskriftsindsamling imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune


Gæst

#1

2015-09-25 10:29

Fordi jeg tror på at vi kan tiltrække nye borgere til kommunen i stedet for at skræmme dem væk

Gæst

#2

2015-09-25 11:36

Hovedløst politikeri uden hensynstagen til borgerne.

Gæst

#3

2015-09-25 12:05

Utopi at splitte børn ad i de små lokalsamfund. Hvor tingene faktisk fungere.


Gæst

#4

2015-09-25 12:21

Fordi jeg har børn i systemet

Gæst

#5

2015-09-25 12:24

Det lyder fint at have som mål ikke at lukke skoler - modsat Randers kommune, hvor man prioriterede et ledelsesteam med en skoleleder pr. matrikel, og at personalet ligeledes arbejder på en matrikel. Men hvilke andre muligheder er der end de to? -Har Buskelundskolens og Dybkærskolens fleksible hold på tværs af årgange givet dårlige undervisningsmiljøer, siden denne mulighed ikke kommer i spil? Og er der i øvrigt indhentet erfaringer i forhold til strukturproces fra de kommuner, der har været igennem øvelsen? Lige nu er det rodet nok med ny arbejdstid, reform og øget sygefravær på skolerne. Jeg kender store mængder af forskning, der understreger vigtigheden af fælles vi-kultur, relationer, læreres kendskab og forståelse for den enkelte elev, professionelle læringsfællesskaber, hvor team arbejder tæt sammen, er fælles forpligtet med fælles ansvar for planlægning, gennemførsel og evaluering af undervisning. -Læs også gerne side 17 i Bæredygtig skoleledelse (Hargreaves & Fink). Modsat har jeg ikke kendskab til de gode historier om "cykellærere" og matrikelløse elever. Hvis Silkeborg skal være den første til at skabe sådan en historie, vil der være brug for et langt større planlægnings- og strategiarbejde med inddragelse af ledere, medarbejdere og lokalsamfund.


Gæst

#6

2015-09-25 12:28

Stor bekymring for at introverte og sensitive børn begynder at mistrives, hvis lærere kommer til at pendle mellem flere skoler. Jeg tror det vil resultere i mindre daglig kontakt mellem elev og lærer og dermed forringet kendskab til de enkelte børns personligheder og behov.

Gæst

#7

2015-09-25 13:02

Fordi det er en hovedløs beslutning

Gæst

#8

2015-09-25 13:02

Landsbylivet i Sorring har sin kerne i Sorring skole. Med den foreslåede nye skolestruktur frygter jeg en mere fragmenteret landsby, lavere tilflytning, faldende huspriser, større distance i forældre/skole relationen, logistiske udfordringer og tilstrømning til privatskoler. Noget af den økonomiske problemstilling må kunne imødegås ved puljer/kasser der støtter landsbyudviklingen. Kan øget brugerbetaling på "ikke skole kerne ydelser" være en del af løsningen? Stabilitet, tryghed og nærhed er forudsætning for dygtiggørelse. Med strukturændringen frygter jeg at fundamentet i børnenes læring bliver skrøbeligt. Udspillet er for drastisk i forhold til de bløde værdier i landsbylivet der er svære at opgøre i penge.

Gæst

#9

2015-09-25 13:09

Jeg skrev under fordi jeg mener det vil gå ud over vores børns fremtid både i forhold til læring og det sociale netværk de har i dag og vil udfordre de børn der i forvejen har det svært med for mange omstillinger som eks. Sensitive børn og børn med diagnosen damp m.m.

Gæst

#10

2015-09-25 16:32

Fordi skolen er vigtig. Forslaget er grotesk, og det skal stoppes!!!

Gæst

#11

2015-09-25 18:43

Forslaget til ny skolestruktur bør ikke vedtages. Det vil skade Silkeborgs evne til at tiltrække ressourcestærke familier og vi der bor her overvejer andre kommuner eller friskoler for at undgå utryghed omkring børnenes skolegang. Busbingo hvert nyt skoleår er et helt utænkeligt scenarie for en familie med tre børn i underskolen og to jobs i Århus.
Send dit oplæg til byrådet

#12 Re:

2015-09-25 18:45

#11: -  

 


Gæst

#13

2015-09-25 19:12

Fordi at jeg ikke kan tilslutte mig den nye skolestruktur for Silkeborg kommune i dens nuværende form. Der er alt for mange punkter der ikke er undersøgt og belyst ordentligt til at man kan træffe en kvalificeret beslutning

Gæst

#14

2015-09-25 19:23

Langsom udvanding af små skoler idet de store skoler vil blive magneter. Nervøsiteten for en udmelding af elev i klassen betyder splittelse af klassen til flere skoler. Egoisme frem for behov og fællesskab. Et usundt til følge for børnene, lærerne og forældrene.

Gæst

#15

2015-09-25 22:42

Fordi det vil være synd for mine børn og vores familie, hvis den træder i kraft. Jeg vil risikere at skulle køre til flere forskellige skoler for at aflevere og hente mine 3 børn der ikke er sikret at komme på samme skole. Mine børn risikere at blive smidt til en ny skole, hvor de ikke kan følges med deres venner. Lærene vil ikke have samme kendskab til eleverne, når de skal køre fra skole til skole og kan derved ikke så godt tilpasse undervisningen til de enkelte elever og eleverne vil ikke få samme tilknytningsforhold til læren, som gør at de i dag tør komme til læren og bede om hjælp. En lærer der kender sine elever kan være med til at hjælpe dem med at blive gode til at begå sig socialt.
Christian richelsen

#16

2015-09-26 05:56

Håbløse ideer (for jeg håber virkelig det bliver ved det og ikke til beslutninger). Det er New public management og skrivebordsbureukrati af værste skuffe. Det er at sætte børnene og deres familier allerbagerst i køen, når det netop burde være dem, der skulle være førsteprioriteten i denne debat (jeg har endnu ikke mødt bare en der ha været positivt stemt eller følt sig repræsenteret i de hidtidige ideer!). 


Gæst

#17

2015-09-26 06:22

Alle bliver forvirrede og intet sparet

Gæst

#18

2015-09-26 07:02

Tætte og trygge relationer er det vigtigste råstof for menneskers trivsel og udvikling - ikke mindst for børn. Vi lever i en verden, hvor alt er omskiftelig, foranderligt og vi skal være omstillingsparat konstant. Hvis vi berøver børns deres klassefælleskab, deres lokale lærere og den lokale base, så risikerer vi stressede børn, som ikke trives og dermed ikke lærer.

Gæst

#19

2015-09-26 07:22

Er selv opvokset i Silkeborg. Lige nu bor jeg dog på Sjælland.
Når jeg om cirka halvandet år er færdig med mit studie, overvejer jeg kraftigt at flytte tilbage igen. Men da jeg står med en søn med nylig konstateret ADHD, at jeg selv læser til lærer, og jeg ved, hvad skolen betyder for min store dreng, så er muligheden for gode skoler faktisk det, der er afgørende i forhold til, hvor jeg eventuel vil komme til at bosætte mig.
Og for lige at får en anden vinkel på også:
Ellers kan jeg jo altid blive i min nordsjællandske kommune. Tænker bare de har penge nok i kassen i forvejen, og at mit bidrag til kommunekassen kunne gøre gavn andre steder også.
Men jeg rykker ikke hele vores liv til et sted, hvor der ikke vil være gode forhold for mine børn.

Gæst

#20

2015-09-26 07:49

Det er vigtigt at bevare de lokale skoler som fundament for lokalsamfundene og som sikrer børnene en tryg hverdag blandt kendte børn og voksne. Det nye udspil bringer usikkerhed omkring hvor barnet kommer til at gå i skole hvilket både skader barnets tryghed og forældrenes mulighed for at planlægge hverdagen.

Gæst

#21

2015-09-26 08:56

Fordi min nevø og niece skal have gode rammer i skolen, vejen dertil og ikke ekstra transporttid, da de i forvejen bor et stykke ude på landet

Gæst

#22

2015-09-26 09:00

Fordi det er vores børn fremtid som det handler om... Hvad med at byrådet have droppet det nye stadion og p-kælder... Som er spild af penge.!!

Gæst

#23

2015-09-26 17:16

Skolen i de små samfund er et utrolig vigtigt samlingspunkt. Det bør prioriteres højt, da der ellers bliver affolket. Mere udkantsdanmark. Skolerne burde prioriteres højere end eksempelvis stort stadion. Tag dog hensyn til børnene. Som oftest finder kommunerne jo også ud af at de besparelser de mener det giver, ikke holder.

Gæst

#24

2015-09-26 19:00

Det er da vist en beslutning, der er kommet efter en bedre frokost. Vil man ingen indbyggere have i yderområderne af Silkeborg. Besparelser ? Tror ikke på det

Gæst

#25

2015-09-26 20:51

Fordi jeg er meget uenig i det fremlagt forslag og ønsker at bevarer Sejs skole i sin nuværende form.