Kattelov i Danmark

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kattelov i Danmark.


Gæst

#26

2015-09-05 06:46

Fordi mange mennesker behandler katte som affald og de derfor ikke er egnede til at være katteejere. Giv dog dyrene den kærlighed og respekt, som de alle fortjener!

Gæst

#27

2015-09-05 06:56

Det er på høje tid vi får en kattelov, det er så uanstændigt at katte ikke er ordentlig beskyttet af en lov der duer.

Gæst

#28

2015-09-05 07:05

Vi må og skal have en dyrelov straks, der gælder for ALLE dyr. Der er alt for mange sager om mishandlinger af dyr!! Mere ansvarlighed Hårde STRAFFE. Der skal GØRES noget NU.


Gæst

#29

2015-09-05 07:58

Fordi det er på tide at der bliver gjort noget for alle de dyre der lider

Gæst

#30

2015-09-05 08:01

Katte skal behandles ordentligt og IKKE som affald og skal heller ikke mishandlede - sker dette alligevel skal ejeren have hård straf for dette

Gæst

#31

2015-09-05 08:05

Fordi der er brug for en kattelov for at kunne højne kattens status..

Gæst

#32

2015-09-05 08:05

Jeg kan ik klare at mennesker behandler dyr på denne måde.
De skulle have samme tur,

Gæst

#33

2015-09-05 08:09

da jeg selv har kat og hund

Gæst

#34

2015-09-05 08:13

jeg skrev under fordi det er så forkasteligt, at folk bare anskaffer sig en kat og så, når de bli'r træt af den, smider den ud.

Gæst

#35

2015-09-05 08:14

Fordi at alle katte også skal have frihed og undgå at blive mishandlet af klamme idioter! Og især da jeg elsker dyr og selv skal være dyrelæge så knuser det mit hjerte at se hvor mange dyr der i det hele taget blivet torturet. Det noget svineri og SKAL stoppes!

Gæst

#36

2015-09-05 08:55

Fordi mange folk får kat uden at tænke på at de koster penge at have, til foder, dyrlæge osv, tillige folk lader deres katte løbe rundt omkring , er ligeglad med om de får killinger osv

Gæst

#37

2015-09-05 09:01

fordi det gør ondt at se efterladte katte , har selv den skønneste lille hittemis, der blev fundet kasseret som ca 8-9 uger gammel , i dag en flot ung dame på 1 år og næsten 6 kg .
Tanni

#38 Re: Kattelov

2015-09-05 09:17

#19: Tanja Torrendrup, kredsformand i Dyrenes Beskyttelse - Kattelov 

 Jeg er enig i at det er for let at anskaffe sig og skille sig af med en kat. Så en lov omkring mærkning og neutralisering lyder ganske fornuftig. 

Min umiddelbare tanke er dog; hvordan skal en sådan lov håndhæves? Hvis man finder en umærket kat, hvordan ved man så hvem der skal betale? Hvis man finder en kasse med killinger (eller hvalpe), kan man jo heller ikke finde ejeren i dag. Hvad skulle loven så gøre for at ændre på dette? Skal politiet til at spilde tiden med at banke på alle landets døre, og forhøre folk om de har kat og i så fald, om den er mærket og neutraliseret? 

Jeg ser lovforslaget som et fint og udmærket forslag. Jeg har bare svært ved at se, hvordan den skal effekueres. 


Gæst

#39

2015-09-05 09:32

Fordi jeg ønsker at katte -dyr i hele taget, bliver behandlet godt, i stedet for at blive mishandlet og smidt ud som affald. Vi har brug for en holdningsændring til det at have med dyr at gøre...

Gæst

#40

2015-09-05 10:37

Det kræver lige så stort ansvar at holde kat som hund, da det er levende væsener som fortjener et godt liv.
Katte skal ikke behandles som affald.
Derfor!!!
Jeg har selv valgt at være den lykkelige ejer af to hunde.

Gæst

#41

2015-09-05 10:55

Det er den eneste rigtige måde at hjælpe vores katte på. De stakkels dyr skal ikke hutle sig igennem livet som hjemløse hvor de bare bliver flere og flere der lever under kummerlige forhold.

Gæst

#42

2015-09-05 11:51

Større ansvarlighed over for...alle...dyr i Danmark...ikke mindst...katte..., som er en meget stor, men ofte usynlig gruppe, som lever i stilhed, med sult og sygdom...svigtet og overset.
Langt større ansvarlighed over for de dyr, folk anskaffer sig. Katte skal være registreret og mærket, så det er muligt at finde ejeren, hvis katten forvolder sig væk...eller i værste fald er kasseret som skrald. Folk skal stilles til ansvar for deres handlinger og kynisme over for forsvarsløse katte og andre dyr. Det er alt for nemt at betragte dyr, som ting...noget man anskaffer sig, uden tænke over ansvaret, der følger med...og så bare kassere, når man mister interessen. Det er i det hele taget alt for nemt, at anskaffe sig dyr...og alt for mange mennesker har ingen samvittighed og ansvarsfølelse. Det burde have langt større konsekvenser, at udsætte umælende væsener for svigt og smerte!!!!!!!!!


KORT SAGT...EN ORDENTLIG...KATTELOV...Tak for initiativet!!!


Gæst

#43

2015-09-05 12:18

Det gør ondt i Sjælen dagligt når man ser mishandlede Dyr,
samtidig burde Strafferammen sættes op for de syge personer
der Mishandler Dyr.
Venlig hilsen
Tonni S. Pedersen

Gæst

#44

2015-09-05 12:23

Har selv kat.. Og har haft mange vilde i området.. Det blev sku dyrt i foder til sidst kan jo ikke lade være med at fodre dem..

Gæst

#45

2015-09-05 13:04

Dordi det er vigtigt at sikre kattenes rettighedet

Gæst

#46

2015-09-05 13:32

Alle katte har gavn af at blive neutraliserede. Der skal være registrerede opdrættere, som kun må sælge neutraliserede killinger.


Gæst

#47 Re: Kattelov

2015-09-05 13:54

#19: Tanja Torrendrup, kredsformand i Dyrenes Beskyttelse - Kattelov 

Det er ikke nok at sidestille katten med hunden, hvad det lovmæssige angår. Så er der jo kun registreringen til forskel til den situation, vi har nu. Der skal være en tvungen neutralisering, inden en kat/killing må sælges videre. Folk, der har fertile katte til at gå ude, skal idømmes bøder og, i sidste ende, miste retten til at holde kat. Pågribes ikke registrerede katte udenfor, bør de afleveres på dertil indrettede stationer, hvor ejer kan hente dem sammen med bødeforlæg.

Klat kan vi ikke nå alle katte, men sådan en lov ville sende et meget kraftigt incitament til de kattejere, der er så unsvarlige, at holde fertile og ikke registrerede katte.

 

 


Gæst

#48 Re: Re: Kattelov

2015-09-05 13:58

#38: Tanni - Re: Kattelov 

Ikke registrerede katte skal indfanges og fremlyses. Afhenter ejer ikke eller vil ikke betale bøden, må katten blive aflivet. Det skal nok hjælpe.

Og prøv at vise mig en eneste lov i DK, der kan effektueres 100%? Er denne manglende garanti grund til at lade være med at lave en kattelov? 


Gæst

#49

2015-09-05 14:31

Jeg er træt af katte, der forsørger i min have. Ser syge ud og efterlader lopper til min hund. De går gerne ind i huset også. Og så bløder mit hjerte bare for hvor meget mange af dem, der ikke har et godt liv. Mennesker smider dem bare væk eller går ikke til dyrlægen med dem. Intet ansvarsfølelse, åbenbart.

Gæst

#50

2015-09-05 14:39

Der er akut behov for sådan en lov!